×
آخرین اخبار

اعلام موجودیت یک گروه تروریستی جدید با تابلو داعش

  • کد نوشته: 8969
  • ۱۳۹۶-۱۰-۲۶
  • 533 بازدید
  • گروه‌های تروریستی فعال در منطقه ساحل آفریقا از تشکیل ائتلافی با عنوان «داعش در صحرا» خبر دادند.

    اعلام موجودیت یک گروه تروریستی جدید با تابلو داعش

    به گزارش دیدگاه نیوز، با پایان کار گروه تروریستی داعش در کشور‌های عراق و سوریه، گروه‌های تروریستی فعال در ساحل آفریقا از تشکیل ائتلافی با عنوان «داعش در صحرا» خبر دادند.

     

    بنا بر گزارش الحدث، این گروه تروریستی جدید که با هدف مقابله با نیروی مشترک پنج کشور ساحل آفریقا تشکیل شده است، نتیجه گردهم آمدن چند گروه تندرو در منطقه مثلث مرزی میان مالی، بورکینافاسو و نیجر است. این گروه سعی می‌کند در مقابله با نیروی مشترک مالی، نیجر، موریتانی، چاد و بورکینافاسو، مانع تمرکز نیرو‌های مشترک این پنج کشور در منطقه ساحل شود.

     

    داعش در صحرا را فردی به نام «عدنان ابوالولید الصحراوی» فرماندهی می‌کند، این فرد عامل اصلی سلسله عملیات تروریستی در منطقه ساحل آفریقا به شمار می‌آید. او همچنین طراح اصلی عملیاتی است که اخیرا علیه نیرو‌های فرانسوی در مالی انجام شد.

     

    گروه داعش در صحرا همچنین مسئولیت حمله‌ای را بر عهده گرفته است که اکتبر گذشته در نیجر انجام شد و در آن چهار نیروی ویژه آمریکایی و چهار نیروی نیجر کشته شدند.

     

    افزایش نفوذ گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل به ویژه مالی به دلیل بی‌ثباتی امنیتی در این مناطق است، به ویژه اینکه این مناطق چندان تحت تسلط نیرو‌های مالی و فرانسوی نیست، به همین دلیل این منطقه هرازگاهی با عملیات تروریستی مواجه می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *