×
آخرین اخبار

استرالیا هم المپیک زمستانی پکن را تحریم کرد

  • کد نوشته: 77520
  • ۱۴۰۰-۰۹-۱۷
  • 439 بازدید
  • نخست وزیر استرالیا با ادعای نقض حقوق بشر از سوی چین و در پیروی از سیاست‌های آمریکا از تحریم المپیک زمستانی پکن خبر داد.
    استرالیا هم المپیک زمستانی پکن را تحریم کرد

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا امروز (چهارشنبه) ضمن ادعای نقض حقوق بشر از سوی چین، اعلام کرد که این کشور نیز به همراه آمریکا، المپیک زمستانی پکن را تحریم خواهد کرد.

    اسکات موریسون گفت که تصمیم امروز او به این علت است که استرالیا در حال تقلا برای باز کردن کانال‌های دیپلماتیک با چین است تا بتواند در مورد آنچه «نقض حقوق بشر» در منطقه «سین کیانگ» می‌خواند، با این کشور به گفت‌وگو بپردازد!

    موریسون با این ادعا گفت که پکن به چندین موضوع مطرح شده توسط کانبرا پاسخی نداده است و «بنابراین جای تعجبی ندارد که مقامات دولتی استرالیا برای بازی‌ها به چین نروند».

    سخنگوی سفارت چین در کانبرا، پایتخت استرالیا در این باره گفت که برخی سیاستمداران درگیر موضع‌گیری‌های سیاسی هستند. او در تنش‌های جدید بین دو کشور، استرالیا را مقصر دانست.

    کمیته المپیک استرالیا نیز اعلام کرده است که تحریم هیچ تاثیری بر آمادگی ورزشکاران برای بازی‌ها نخواهد داشت و افزود که گزینه‌های دیپلماتیک به کشور‌ها بستگی دارد.

    آمریکا تنها چند هفته پس از گفت‌وگو‌ها با هدف کاهش روابط پرتنش بین دو اقتصاد بزرگ جهان، اعلام کرده است که مقامات دولتی این کشور المپیک زمستانی در پکن را تحریم خواهند کرد. مقامات آمریکایی ادعا کرده اند علت این تحریم «جنایات حقوق بشری چین» است.

    در پاسخ، ژائو لیجان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با رد همه اتهامات حقوق بشری اعلام کرد که آمریکا بهای اقدامات اشتباه خود را خواهد پرداخت.

    گفته می‌شود برخی دیگر از کشور‌ها نیز در حال بررسی حضور یا عدم حضور مقامات خود در این المپیک هستند. از جمله انگلیس که طبق اعلام روزنامه تلگراف در حال بررسی این موضوع است که شرکت مقامات دولتی خود در المپیک زمستانی را محدود کند. هر چند این مسئله همچنان یک احتمال است.

    خوان آنتونیو سامارانچ که ریاست پانل هماهنگی کمیته بین المللی المپیک برای رویداد پکن را بر عهده دارد، ضمن انتقاد از در هم آمیختن ورزش و سیاست گفت: «ما همیشه از جهان سیاسی تا حد ممکن احترام و کمترین مداخله ممکن را درخواست می‌کنیم».

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *