×
آخرین اخبار

استاندار: ۲ طرح اقتصادی لرستان از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شد

  • کد نوشته: 103392
  • ۱۴۰۱-۰۸-۱۱
  • 126 بازدید
  • خرم‌آباد – خبر روز – استاندار لرستان گفت: دو طرح اقتصادی هتل آبشار الیگودرز و لاستیک بارز این شهرستان از محل صندوق توسعه ملی ۷۹ میلیارد تومان تامین اعتبار شد.

    استاندار: ۲ طرح اقتصادی لرستان از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شد

    به گزارش سه شنبه شب دیدگاه نیوز از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان فرهاد زیویار بیان کرد: در سفر اخیر علیرضا صالح  معاون و عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور به استان مقرر شد به منظور کمک به بنگاه های صنعتی استان حداقل ۵۰۰ میلیون و حداکثر تا دو میلیارد دلار در قالب تسهیلات به واحدهای اقتصادی دارای صلاحیت استان تسهیلات پرداخت شود که امروز در دیدار با معاون و عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور بخشی از طرح های اقتصادی استان جهت اختصاص اعتبار مورد بررسی قرار گرفت.

    وی با اشاره به اینکه عزم صندوق توسعه ملی کشور بر تامین اعتبار پروژه های اقتصادی استان استوار است، ادامه داد: با توجه به بررسی های صورت گرفته از وضعیت واحدهای صنعتی استان توسط صندوق توسعه ملی کشور، مراتب موافقت معاون و عضو هیات عامل این صندوق در رابطه با تخصیص اعتبار در قالب تسهیلات به واحدهای اقتصادی دارای صلاحیت استان اعلام شد.

    استاندار لرستان اظهار داشت: پس از رایزنی‌های صورت گرفته، هتل آبشار الیگودرز از جمله طرح هایی بود که در این دیدار مطرح شد و پس از بررسی و تکمیل پرونده توسط متقاضی، اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به این پروژه اختصاص یافت.

    زیویار با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته به هتل آبشار الیگودرز از طریق بانک کشاورزی استان پرداخت می شود و نقش مهمی در تکمیل این پروژه راکد مانده ایفا می کند گفت: کارخانه لاستیک بارز الیگودرز از دیگر پروژه هایی بود که در سفر اخیر دکتر صالح نیز مورد بازدید و بررسی قرار گرفته بود و امروز اعتباری ۱۲۰ میلیون یورویی به صورت تسهیلات برای این پروژه مهم اختصاص یافت.

    استاندار لرستان تصریح کرد: لاستیک بارز الیگودرز از پروژه های راهبردی استان به شمار می رود که در صورت تکمیل، سالانه حدود ۵۰ هزار تن لاستیک خودروهای سبک و سنگین بویژه اتوبوس تولید و از این طریق بخش مهمی از نیاز بازار تامین و کشور از واردات لاستیک خارجی بی نیاز خواهد شد.

    زیویار عنوان کرد: مذاکرات صورت گرفته با معاون و عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور اثربخش بود و انتظار می رود با تزریق اعتبارات صندوق به پروژه‌های استان، تسریع در روند ساخت آنها و در ادامه ایجاد اشتغال و رونق تولید را شاهد باشیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *