×
آخرین اخبار

استاندار همدان: ۴۰ درصد از هدف‌گذاری ایجاد اشتغال استان در سال جاری محقق شده است

  • کد نوشته: 93935
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۲
  • 205 بازدید
  • همدان- خبر روز- استاندار همدان با بیان اینکه آمار متوسط تحقق اشتغال کشور در سال جاری ۳۵ درصد است، گفت: این رقم با توجه به اقدامات موثر انجام شده برای تحقق اهداف پیش بینی شده در راستای ایجاد فرصت های شغلی و سهمیه تعیین شده استان ۴۰ درصد(از ابتدای سال جاری تاکنون) است.

    استاندار همدان: ۴۰ درصد از هدف‌گذاری ایجاد اشتغال استان در سال جاری محقق شده است

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز، علیرضا قاسمی فرزاد روز  سه‌شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با اشاره به برنامه(هدف‌گذاری) ایجاد ۲۳ هزار و ۵۰۰ شغل طی سال جاری در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، معدنی و خدماتی استان با رویکرد خصوصی و تعاونی، افزود: منظور از اشتغال فقط ایجاد شغل در بخش دولتی نیست بلکه اشتغال در بخش های خانگی، روستایی و کارآفرینی خصوصی و تعاونی ها نیز مورد تاکید و توجه است.

    وی با اشاره به اینکه نگاه دولت در بحث اشتغال و تولید مبتنی بر برون سپاری و واگذاری تصدی گری است، تصریح کرد: استان همدان در بخش مشاغل خانگی، روستایی و گردشگری از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که باید برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار مورد توجه قرار گیرد. 

    قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ با همکاری بانک های عامل استان جذب شده که تا پایان سال جذب ۱۰۰ درصدی هدفگذاری شده است، اظهار داشت: برگشت اعتبارات قابل پذیرش نیست.

    وی تاکید کرد: معاونت اقتصادی و اداره امور دارایی استان همدان به محض ابلاغ اعتبارات، موارد به تفکیک شهرستانی به فرمانداران و دستگاه ها ابلاغ شود تا به سرعت جذب اعتبارات را در دستور کار خود قرار دهند.

    استاندار همدان: ۴۰ درصد از هدف‌گذاری ایجاد اشتغال استان در سال جاری محقق شده است

    استاندار همدان تصریح کرد: بانک های استان در خصوص پرداخت تسهیلات و اعتبارات تسهیل گری کنند چون مهم‌ترین مولفه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری توجه به بخش تولید با رویکرد دانش بنیان است تا اشتغال مناسب ایجاد شود.

    قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان همدان باید به سرعت دانش بنیان شود، بر استفاده بهینه از منابع تجدیدناپذیر مانند آب و خاک در بخش کشاورزی تاکید کرد.

    به گفته وی، توجه ویژه به امنیت غذایی، استفاده از محصولات کم آب بر در استان متناسب با اقلیم، گرایش به سمت محصولات گلخانه ای رویکرد و تکلیف مسوولان و مورد تاکید رییس جمهوری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *