×
آخرین اخبار

استاندار لرستان: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دغدغه های مقام معظم رهبری است

  • کد نوشته: 105225
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۱
  • 119 بازدید
  • خرم‌آباد – خبر روز – فرهاد زیویار استاندار لرستان در پیامی ضمن تبریک روز کتاب و کتابخوانی گفت: ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه همواره ضروری و یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است.

    استاندار لرستان: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دغدغه های مقام معظم رهبری است

    به گزارش روز جمعه دیدگاه نیوز در این پیام آمده است: از اهمیت دانش، خواندن و کتاب همین بس که دین مبین اسلام با خواندن آغاز می شود و این دستور صریح پروردگار است که بر حضرت محمد (ص) نازل شد. 

    این پیام می‌افزاید: کتاب یکی از مفیدترین و ارزشمندترین تولیدات بشر بوده و این میراث ماندگار در بردارنده عصاره فرهیختگان و نخبگان هر ملت و حاصل تجربه های علما و فضلای آن جامعه است. 

    این پیام اضافه می‌کند: جوامعی که با کتاب صمیمیت دارند و راه تعالی و روش زندگی خود را در مسیر کتاب جستجو می کنند، همواره توفیق رفیق راهشان بوده است. 

    این پیام همچنین می‌افزاید: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه همواره یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری (مدظله) بوده و معظم له در جریان بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرمودند: «نقش کتاب یک نقش بی‌بدیل است، البته بهترین کتابها، کتابی است که انسان را به سمت خداوند و ارزشهای والا و انقلابی هدایت کند و امیدواریم کتاب جایگاه حقیقی خود را در جامعه بیابد» مطالعه مفید، انسان را از هویت خود آگاه ساخته و راه درست زیستن را به او می‌آموزد. 

    استاندار لرستان اضافه می‌کند: کتاب در تمامی ادوار و در مواقع حساس به بشر یاری رسانده و بدین صورت آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی حرکت نموده است، بدون شک مطالعه و کتاب خوانی با بهره گیری از منابع مفید و کاربردی علاوه بر افزایش سطح آگاهی و بینش خواننده کتاب، موجب افزایش سطح سواد جامعه و زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور است.

    زیویار می‌افزاید: اینجانب ضمن گرامیداشت مقام علمی فیلسوف بزرگ جهان اسلام، علامه طباطبایی (ره)، فرا رسیدن سی امین دوره هفته کتاب، کتاب خوانی و کتابدار را تبریک عرض نموده و قدردان مساعی گسترده و خالصانه اهالی کتاب به ویژه کتابداران خدوم استان می باشم و از درگاه حضرت حق تعالی توفیق روز افزون فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی را در خدمت به فرهنگ، علم و ادب ایران اسلامی، مسالت می نمایم.

    ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی نامیده شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *