×
آخرین اخبار

تقدیر از خبرنگاران فارس
استاندار فارس: نقدهای منصفانه و کارشناسی شده تقدیر می شوند

  • کد نوشته: 90750
  • ۱۴۰۱-۰۵-۲۷
  • 362 بازدید
  • استاندار فارس گفت: به سه نقد از بهترین نقدهای منصفانه، کارشناسی شده اهالی رسانه که با بهترین پیشنهادها هم همراه باشد، جایزه می‌دهم.
    استاندار فارس: نقدهای منصفانه و کارشناسی شده تقدیر می شوند

    به گزارش محمد ناصریراد خبرنگار خبرروز در فارس و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد فارس، محمدهادی ایمانیه روز چهارشنبه در آیین استانی گرامیداشت روز خبرنگار و نشستی صمیمانه با خبرنگاران اظهار کرد: نقد باید منصفانه، مودبانه و کارشناسی شده باشد؛ باید توجه داشت که برخی نقدها موجب اختلاف عمیق‌تری بین رسانه‌ها و مدیران می‌شود.

    استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده توسط اهالی رسانه استان در این جلسه ادامه داد: برای حل مشکل اهالی رسانه در بحث ثبات شغلی بایستی طرحی که در حد امکانات و توانمندی استان باشد توسط خود فعالان رسانه پیشنهاد داده شود.

    وی گفت: برای برطرف شدن دغدغه خبرنگاران در بحث بیمه به ویژه بیمه درمانی می‌توانیم از صندوق مسئولیت اجتماعی استان کمک بگیریم تا خبرنگاران واقعی استان بتوانند از این ظرفیت بهره ببرند.

    ایمانیه اضافه کرد: البته لازم است آمار و اطلاعات دقیق در این زمینه ارائه شود که‌ چند نفر بیمه نیستند، حقوق چندنفر پایین‌تر از حقوق اداره کار است یا چند نفر تعدیل شدند و ثبات و امنیت شغلی آنها دچار تهدید شده و چه تعداد از خبرنگاران مشکل مسکن دارند؟؛ این آمارها می‌تواند کمک کند که تصمیمات بهتری اتخاذ شود.

    وی عنوان کرد: با فراهم شدن جهش ملی مسکن در سال جاری می‌توانیم اقدامات خوبی برای تأمین مسکن خبرنگاران انجام دهیم و دست ما برای حل این مشکل باز است. البته مشخص کردن یک نماینده از طرف خبرنگاران در بحث مسکن نیز کمک شایانی به تسریع حل این مشکل خواهد کرد.

    ایمانیه گفت: اگر خدماتی در سایر استان‌ها به خبرنگاران ارائه می‌شود که در استان فارس ارائه نمی‌شود، اهالی رسانه می‌توانند این خدمات را به صورت مکتوب به ما ارائه کنند تا پیگیری شود.

    وی در پاسخ به نماینده عکاسان خبری که خواهان همراهی عکاسان در برنامه‌های مهم استان شده بود، بیان کرد: بحث حذف عکاسان توسط روابط عمومی‌ها و ثابت بودن حقوق عکاسان پیگیری خواهد شد.

    وی درخصوص مشکل مطرح شده از سوی نماینده مدیران مسئول مطبوعات استان در زمینه گرانی کاغذ و زینک گفت: حل این مشکل در حوزه اختیارات استان نیست. با این حال اگر فعالان رسانه فارس پیشنهادهای خاصی در این زمینه دارند می‌توانند نظرات خود را ارائه کنند تا پیگیری‌های لازم از طریق وزارتخانه انجام شود.

    ایمانیه درباره طرح موضوع کاهش اشتراک نشریات در استانداری فارس نیز افزود: تا شنبه این روند اصلاح می‌شود و بلکه، ۱۰ درصد هم باید به اشتراک نشریات اضافه شود تا جبران چندماه گذشته شود.

    وی درخصوص بدهی ادارات به روزنامه‌ها و نشریات گفت: گزارش میزان بدهی و سنوات بدهی ادارات ارایه شود تا تذکرات لازم به ادارات داده شود.

    ایمانیه عنوان کرد: از محل تبصره ۱۶ وام قرض الحسنه ۴ درصد برای اشتغال پرداخت می‌شود که می‌توان ۲۰۰ مورد از این وام‌ها را برای حوزه اشتغال رسانه در نظر گرفت.

    استاندار فارس اظهار داشت: در حد مقدورات تلاش خواهیم کرد مشکلات اهالی رسانه برطرف شود. تک تک شهروندان به عنوان مسئول برای من عزیز هستند.

    هفدهم مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در تقویم رسمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نویسنده: محمد ناصریراد
    منبع: روابط عمومی ارشاد فارس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *