×
آخرین اخبار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:
از واردات واکسن کرونا توسط خیرهای مقیم خارج استقبال می‌کنیم

  • کد نوشته: 65821
  • ۱۴۰۰-۰۴-۱۳
  • 279 بازدید
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از خیرهای خارجی که قصد ارسال واکسن برای سیستان و بلوچستان دارند و هر گروه دیگر با نیت خیرخواهانه که بتواند این کمک را انجام دهد، استقبال می‌کنیم.
    از واردات واکسن کرونا توسط خیرهای مقیم خارج استقبال می‌کنیم

    «جلیل کوهپایه‌زاده» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با دیدگاه نیوز ، با اشاره به وضعیت شیوع کرونا طی روزهای اخیر، بیان کرد: در حال حاضر مشکل خاصی نداریم، اما مراجعات ما افزایش پیدا کرده است، در این ۱۰ روز به تناسب اینکه در همه‌ کشور افزایش مراجعه داشتیم، در تهران هم افزایش مراجعه و بستری داشتیم که وضعیت قرمز اعلام شد.

    وی ادامه داد: اما از نظر کمبود تخت بیمارستانی و کمبود دارو و امکانات مشکلی نداریم، ولی نیاز است با همکاری بخش‌های بهداشتی و دیگر بخش‌ها پروتکل‌ها بیشتر رعایت شود و واکسیناسیون را با سرعت بیشتری انجام دهیم تا باعث کاهش مرگ و میرها شود.

    کوهپایه‌زاده در مورد احتمال خطر ویروس دلتا در تهران، افزود: خوشبختانه از این نظر در مراجعات بیمارستانی تهران مشکلی نداریم.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت رمدسیور تا مبلغ دو میلیون تومان در داروخانه‌های دولتی، گفت: مدتی بود که رمدسیور دچار کمبود شده بود، اما الان از نظر کمبود مشکلی ندارد، ولی در جریان این افزایش قیمت پیش آمده نیستم.

    کوهپایه‌زاده در واکنش به اینکه خیرهای خارج از کشور اعلام کرده بودند، برای مردم سیستان و بلوچستان، واکسن تهیه می‌کنند، بیان کرد: ما از هر نوع تامین واکسن در دنیا که صورت گیرد، استقبال می‌کنیم، اما توجه داشته باشید که حجم تولیدات واکسن نسبت به تقاضا بسیار کم‌تر است، بنابراین هر گروهی که بتواند کمک کند، حتی اگر پولش را از ما بگیرد، مورد استقبال ما قرار می‌گیرد.

    وی ادامه داد: حتی همانطور که می‌دانید ماه‌ها است که وزارت بهداشت هم این موضوع را اعلام کرده بود، اما متاسفانه به مقام عمل که می‌رسیم، می‌بینیم کسانی که این پیام‌ها را می‌دهند، در عمل این اتفاق از سوی آنها هنوز نیفتاده است.

    کوهپایه زاده افزود: اما این گروه و هر گروه دیگر که بتواند این کمک را انجام دهد، خیر، نیکوکار یا هر کسی با نیت خیرخواهانه ما استقبال می‌کنیم.

    وی با اشاره به مسیر ارسال واکسن به داخل کشور، گفت: مسیرهای قانونی از مسیر سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف انجام می‌شود که نخست صحت این واکسن‌ها را ارزیابی کنند و وقتی که صحت کالا مشخص شد اعلام به واردات می‌کنند، به هر حال در دنیا واکسن های غیرمتعارف و غیرواقعی کم نیست و باید همه‌ی جوانب آن بررسی شود.

    کوهپایه زاده در مورد افزایش ابتلا در افراد ۱۰ تا ۱۷ سال، ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که به ما می‌رسد تحلیل می‌کنیم و نمی‌توانیم فعلا علتی برای این کاهش سن ابتلا پیدا کنیم، اما این اطلاعات نشان می‌دهد که ابتلا در این گروه سنی از هفته‌های بیشتر شده است که این موضوع می‌تواند اتفاقی باشد، یا به دلیل رفتار جهش‌های ویروسی باشد که باید بررسی‌های بیشتری شود.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: هفته‌های پیش رو تعداد مراجعات بیشتر می‌شود و آن زمان می‌توان بررسی بهتری انجام داد و الان یک حدس اولیه است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *