×
آخرین اخبار

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان:
از ابتدای سال ۲۵ نفر در مسجدسلیمان بر اثر کرونا جان باختند

  • کد نوشته: 58367
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۱
  • 556 بازدید
  • مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان گفت: متاسفانه از ابتدای سال۱۴۰۰ تاکنون، ۲۵ نفر از همشهریان عزیرمان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.
    از ابتدای سال ۲۵ نفر در مسجدسلیمان بر اثر کرونا جان باختند

    شایسته شمی پور در گفت و گو با دیدگاه نیوز با اشاره به آمار بالای مبتلایان به کرونا در شهرستان مسجدسلیمان گفت: با افزایش بخش های بیمارستان از ۳ به ۷ بخش جهت ارائه خدمات پزشکی و درمانی به بیماران کرونایی، در حال حاضر حدود ۸۰ نفر در بیمارستان ۲۲ بهمن این شهرستان بستری هستند که از این تعداد ۱۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه آی سی یو در وضعیت وخیم به سر می برند.

    وی با بیان این که شهرستان مسجد سلیمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، ادامه داد: بیشترین علت و عامل انتشار کرونا، برگزاری و حضور افراد در تجمعات آیین‌های شادی و عزا، دورهمی های خانوادگی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی است.

    وی با اشاره به اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: اگر اداره‌ای واقعاً می‌تواند سیستم دورکاری را اجرایی کند برای کمک به مدیریت بهتر در پیک چهارم این کار را انجام دهد و مردم نیز بهتر است جز برای کار بسیار ضروری، از منزل خارج نشوند.

    دکتر شمی پور در ارتباط با نظارت بر اصناف افزود: پیرو محدودیت های اعلام شده جدید کرونایی، نظارت و سرکشی محسوس و نامحسوس توسط گشت های مشترک تحت طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی، در سطح شهر صورت می گیرد و قطعا با اصناف متخلف با جدیت و بدون اغماض برخورد قاطع انجام خواهد شد که در این رابطه نیز تاکنون دهها مغازه و کارگاه پلمب شده اند.

    دبیر ستاد پیشگیری از کرونا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلیل حجم بالای مراجعات و تکمیل شدن ظرفیت تنها بیمارستان پذیرنده بیماران کرونایی در شهرستان مسجد سلیمان که اتفاقا پذیرای بیماران از شهرستان های لالی و اندیکا نیز هست و همچنین به دلیل آن که بعضی بیماران ترجیح می دهند درمان خود را در خانه ادامه دهند؛ راه اندازی کلینیک های سرپایی بیماران کرونایی در دستور کار قرار گرفت تا این افراد زیر نظر پزشکان متخصص، روزانه به کلینیک های سرپایی مراجعه و داروهای مورد نیاز را که اغلب تزریقی است، دریافت نمایند.

    عملا با این کار آنان علاوه بر معاینه و مراقبت مستمر، داروهای مورد نیاز خود را نیز دریافت می کنند و از بار سنگین بستری بیماران نیز کاسته خواهدشد.

    وی افزود: مبتلایانی که توانایی و امکان ماندن در منازل را دارند، در قالب این طرح قرار گرفته و خدمات پزشکی و درمانی را دریافت می کنند.

    شمی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بعضی شایعات بی اساس مبنی بر دریافت واکسن با ثبت نام در بعضی سایت ها، گفت: افرادی با تولید و انتشار یک پیام جعلی از مردم می خواهند وارد لینک سایتی به نام‌سیب شوند تا بتوانند با ثبت نام خود در آن سامانه، واکسن کرونا بگیرند.
    وی ادامه داد: سامانه سیب به هیچ عنوان در دسترس مردم نیست بلکه فقط مراقبین سلامت و پزشکان می توانند وارد آن شوند و مردم به هیچ عنوان به بهانه ثبت نام واکسن و ایجاد پرونده وارد هر سایتی تحت هر عنوانی نشوند.

    وی با اشاره به ناشناخته بودن و کمبود اطلاعات در مورد ویروس مرگبار کرونا، تغییر سبک زندگی و عادت‌ها را برای پیشگیری از بیماری الزامی برشمرد و افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم کرونا فعلاً تا مدتها همراه ماست و باید با آن زندگی کنیم و راهی جز رعایت پروتکل ها و توصیه های ساده بهداشتی برای ایمنی از این بیماری وجود ندارد.
    شمی پور ادامه داد: همچنان شست و شوی دست‌ها، بهداشت فردی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کنار عدم حضور در مراسمات عزا و شادی و دوری و احتراز از دورهمی های خانوادگی بهترین شیوه برای پیشگیری از این بیماری است و امیدوارم همشهریان عزیزم با رعایت این دستور العمل ها هرگز دچار این بیماری منحوس نگردند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *