×
آخرین اخبار

ارزش تجارت خارجی کشور ۱۰ درصد افزایش یافت

  • کد نوشته: 104730
  • ۱۴۰۱-۰۸-۱۸
  • 164 بازدید
  • آبادان- خبر روز- رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران میزان مبادلات تجاری کشور در هفت ماه سال جاری را ۸۱ میلیون و ۳۰ هزار تن به ارزش ۶۰ میلیارد و ۱۳۳ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: میزان تجارت خارجی به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش و از نظر وزنی ۱۷.۶ درصد کاهش داشته است.

    ارزش تجارت خارجی کشور ۱۰ درصد افزایش یافت

    علیرضا مقدسی که عصر دیروز (سه‌شنبه)  از گمرک خرمشهر بازدید کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار دیدگاه نیوز اظهار داشت: در هفت ماهه امسال میزان صادرات غیرنفتی کشور ۶۱ میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۸ میلیارد و ۴۰۶ میلیون است که به لحاظ ارزش ۵.۶ درصد افزایش و از حیث وزن۱۸.۲ درصد کاهش نشان می دهد.
    وی افزود:در این مدت ۱۹ میلیون و ۷۴۷ هزارتن کالا به ارزش ۳۱ میلیارد و ۷۲۷ میلیون دلار وارد کشور شد که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۵.۷ درصد کاهش و ۱۴.۴ درصد افزایش داشته است.
    مقدسی گفت: پروپان مایع شده، متانول، بوتان مایع شده، پلی اتیلن گرید فیلم، قیر نفت، گاز طبیعی مایع شده، اوره، سایر اوره، شمش از آهن و فولاد غیر ممزوج و سایر روغن های سبک و فرآورده ها بجز بنزین ۱۰ قلم اول کالاهای صادراتی کشور را تشکل دادند که ۳۷/۹ درصد از نظر وزنی و ۴۱/۹ درصد از ارزش کل صادرات کشور در این مدت را به خود اختصاص دادند.
    وی پنج کشور عمده مقصد صادرات کالاهای ایرانی را کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، ترکیه و هند اعلام کرد.

    رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بیان داشت:  در این مدت ذرت دامی، برنج، گندم،  دانه سویا، گوشی تلفن همراه، روغن دانه آفتاب گردان و گلرنگ، تراکتورهای جاده ای، سایر تلفن های هوشمند و شکر تصفیه نشده عمده  کالاهای وارداتی به کشور را تشکیل می دهند که از کشور مبدا شامل امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هند و آلمان وارد کشور شدند.
    گمرک خرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پرمصرف کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین گمرکات کشور در زمینه صادرات است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *