×
آخرین اخبار

ارایه خدمات فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در مسیر پیاده‌روی زایران اربعین حسینی

  • کد نوشته: 93861
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۲
  • 102 بازدید
  • اهواز – خبر روز – مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: اعضای تیم سحر جمعیت هلال احمر خوزستان در پایانه‌های مرزی و شهرهای زایر پذیر و در مسیر پیاده روی زایران خدمات مختلف آموزشی، بهداشتی و فرهنگی ارایه می‌دهند.

    ارایه خدمات فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در مسیر پیاده‌روی زایران اربعین حسینی

    به گزارش دیدگاه نیوز وحید شعبانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اینکه خوزستان دارای ۲ پایانه مرزی مشترک با کشور عراق است هر ساله میزبان انبوه جمعیت عاشقان و دلدادگان حسینی است که برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی از مسیر این استان به عراق سفر می کنند.

    وی گفت: با هماهنگی صورت گرفته تیم‌های سحر معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه و نیز شهرهایی که در مسیر حرکت زایاران اربعین به سمت پایانه‌های خروجی استان قرار دارند ایستگاه فرهنگی برپا کرده‌اند.
    مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ، افزود: این تیم ها در ورودی‌ شهرهای بهبهان، دزفول، دشت آزادگان، آبادان، اندیمشک و ماهشهر حضور دارند که عمده فعالیت آنان در ایستگاه‌ها شامل اجرای برنامه‌های آموزشی، برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودکان، آموزش مهارت امدادی و کمک اولیه، توزیع جزوه، پایش فشار خون و قند خون و برپایی خیمه نماز است.

    وی ادامه داد: تاکنون ۹۴۸ نفر از زایران در ایستگاه آموزشی، ۳۳۰ کودک در برنامه‌های فرهنگی و مسابقات نقاشی، ۳۴۶ نفر از ایستگاه آموزش مهارت‌های امدادی و کمک‌های اولیه ، ۱۸۳ نفر از ایستگاه پایش فشار خون و قند خون بهره‌مند شدند؛ همچنین ۷۲۳ جزوه بین زایران توزیع شد.
    شعبانی گفت: امسال طبق پیش بینی‌ها نسبت به سال های گذشته ،آیین پیاده روی اربعین حسینی با استقبال بسیار خوب مشتاقان زیارت عتبات عالیات روبه رو شده است و تیم های سحر معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان، از ابتدا در خیل عظیم مشتاقان امام حسین(ع) حضور داشته و خدمت رسانی را با تمام توان ادامه می‌دهند.
    پایانه‌های شلمچه و چذابه در خوزستان از مرزهای ششگانه تردد زایران اربعین هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *