×
آخرین اخبار

استاندار كرمانشاه خبر داد:
اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان مشوق سرمایه گذاری در استان/ حمایت ویژه از صندوق توسعه کشاورزی برای ایجاد اشتغال/ وصول و تحقق درآمد ها الزامی قانونی است

  • کد نوشته: 65490
  • ۱۴۰۰-۰۴-۱۰
  • 482 بازدید
  • استاندار کرمانشاه از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار مشوق سرمایه گذاری در استان برای تداوم مسیر اشتغالزایی پایدار در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته نیز 50 میلیارد تومان اعتبار در قالب کمک های فنی و اعتباری برای جبران سود بانکی تسهیلات سرمایه گذاری و تأمین زیرساخت ها پرداخت شد.
    اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان مشوق سرمایه گذاری در استان/ حمایت ویژه از صندوق توسعه کشاورزی برای ایجاد اشتغال/ وصول و تحقق درآمد ها الزامی قانونی است

    به گزارش دیدگاه نیوز ، هوشنگ بازوند در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اثربخشی کمک های فنی و اعتباری در رشد و توسعه واحدهای تولیدی اظهار داشت: استان ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب این نوع اعتبارات را دارند و خوشبختانه شرایط به گونه ای است که زمینه جذب این اعتبارات وجود دارد، لذا باید تلاش کنیم که از این تسهیلات به منظور کمک به توسعه زیرساخت ها و همچنین کمک به سرمایه گذاری و اشتغالزایی استفاده و بیش از پیش به واحدهای تولیدی و ظرفیت های توسعه ای استان تخصیص پیدا کند.

    وی افزود: سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان در استان به بخش خصوصی در قالب این طرح های تشویقی کمک شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید گزارش عملکرد چگونگی اثربخشی این نوع کمک ها و اثرات آن در توسعه زیرساخت های استان را ارائه نماید.

    استاندار کرمانشاه گفت: تلاش برای وصول و تحقق درآمدها یک الزام قانونی است و هر دستگاهی که درآمد بالاتری داشته باشد از تخصیص بیشتر اعتبارات برخوردار خواهد شد، بنابراین دستگاه ها وظیفه دارند که با جدیت به دنبال تحقق درآمدها باشند و با توجه به شرایط موجود از جمله وجود بیماری کرونا همه باید تلاش کنند که درآمدهای پیش بینی شده استان محقق شود.

    وی تصریح کرد: هر دستگاهی که درآمد بالاتری داشته باشد از تخصیص بیشتر اعتبارات برخوردار خواهد شد و مدیران باید برای وصول درآمدها وقت بگذارند و با جدیت در این راستا برنامه های پیش بینی شده را اجرایی کنند.

    مقام عالی استان همچین خواستار تلاش مدیران برای جذب کامل اعتبارات اسناد خزانه ای در استان شد و گفت: این اعتبارات متعلق به خزانه استان است، بنابراین مدیران به نحوی اقدام کنند که حتی ریالی از آن برگشت نخورد و اگر این اعتبار از سوی دستگاهی برگشت بخورد مدیر مربوطه باید پاسخگو باشد.

    رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ادامه بر حمایت از صندوق توسعه کشاورزی استان تاکید کرد و بیان داشت: در چند سال گذشته تلاش کردیم که به منظور حل مشکلات بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال کمک هایی از این صندوق صورت گیرد و در سالجاری هم باید تلاش کنیم که به این صندوق کمک شود زیرا بخش کشاورزی استان ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه دارد.

    استاندار کرمانشاه همچنین خواستار نظارت بیشتر بر روند واگذاری ۴۰ هکتار گلخانه در یکی از شهرستان استان به بخش خصوصی از سوی جهادکشاورزی استان شد و افزود: جهاد کشاورزی استان باید نظارت بیشتری بر نوع عملکرد این واگذاری ها داشته باشد و اگر در نظارت ها مشخص شود که این بخش خصوصی فعالیت مناسبی نداشته، باید این گلخانه از آن فرد گرفته شود و به فرد کارآمدتر و توانمندتر واگذار گردد. / انتهای خبر

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *