پنجشنبه, ۳ فروردین ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | 2023-03-23
تبلیغات
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کد خبر: 37548 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۵:۴۴ |
ارسال به دوستان

در روزهای اخیر احداث جاده جدید از الیگودرز به سمت استان خوزستان آن هم از مسیر کوهستانی موجب نگرانی برخی شهروندان شده بود و برخی افراد از طبقه عادی شهروندان نیز این گلایه را داشتند که ساخت این جاده ضرورت ندارد و جاده‌های دیگری در الویت هستند. همین موضوع باعث شد خبرنگار خبر روز برای […]

در روزهای اخیر احداث جاده جدید از الیگودرز به سمت استان خوزستان آن هم از مسیر کوهستانی موجب نگرانی برخی شهروندان شده بود و برخی افراد از طبقه عادی شهروندان نیز این گلایه را داشتند که ساخت این جاده ضرورت ندارد و جاده‌های دیگری در الویت هستند. همین موضوع باعث شد خبرنگار خبر روز برای بررسی دقیق موضوع به سراغ مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در لرستان برود.

به گزارش خبر روز از الیگودرز، در روزهای اخیر احداث جاده جدید از الیگودرز به سمت استان خوزستان آن هم از مسیر کوهستانی موجب نگرانی برخی شهروندان شده بود که مبادا این جاده موجب آسیب رسانده به منابع طبیعی و محیط زیست شود.

در عین حال برخی افراد از طبقه عادی شهروندان نیز این گلایه را رساندند و همین موضوع باعث شد برای بررسی دقیق موضوع به سراغ مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در لرستان برویم.

سیامک کیانی در مورد ضرورت احداث این مسیر گفت: ببینید، هیچ راهی بدون ضرورت احداث نمی‌شود، از طرفی کشور نیاز به راه‌های ارتباطی جدید دارد.

وی به اهداف و مزایای احداث این طرح اشاره کرد و افزود: کوتاه شدن ۲۲۰ کیلومتر ارتباط مرکز ایران به خوزستان، ایجاد راه دسترسی تعداد زیادی از روستاهای بزنوید تا لیروک از جمله مزایای احداث این جاده است.

کیانی افزود: کریدور و راه اصلی الیگودرز به مسجدسلیمان به طول ۲۸۰ کیلومتر در صورت احداث می‌تواند به عنوان کریدور ارتباطی جنوب و جنوب غرب کشور به مرکز و پایتخت کشور عمل کند.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در استان لرستان گفت: بین دو شهر مهم استان خوزستان و لرستان یعنی الیگودرز و مسجدسلیمان، رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته، وجود رشته کوه زاگرس و بالطبع توپوگرافی کوهستانی و خشن منطقه، از احداث راه در این مناطق جلوگیری کرده است که این مساله مشکلات متعددی برای مردمان این مناطق به وجود آورده و باعث ناتوانی مدیریت بحران در این مناطق شده است.

کیانی با بیان اینکه مسیر فعلی الیگودرز به مسجدسلیمان به طول ۴۷۰ کیلومتر است که با احداث مسیر جدید حدود ۱۹۰ کیلومتر از طول مسیر کاسته می‌شود.

وی اما در پاسخ به برخی گلایه‌ها مبنی بر بی توجهی به جاده‌های مرگ در این مسیر توضیح داد: همانطور که می‌دانید جاده‌های روستایی در ‌حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و جزو وظایف ما تعریف نشده است.

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

خبر روز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبر روز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید