×
آخرین اخبار

ابربیمارستان حضرت مهدی (عج) افتتاح شد/ رئیس‌ جمهور: تجهیزات پزشکی ایران قابل‌ رقابت با دنیاست

  • کد نوشته: 120321
  • ۱۴۰۱-۱۲-۱۷
  • 47 بازدید
  • رئیسی در مراسم افتتاح بیمارستان حضرت مهدی (عج) گفت: برنامه دولت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی است که سال‌ها بر زمین مانده‌اند.

    ابربیمارستان حضرت مهدی (عج) افتتاح شد/ رئیس‌ جمهور: تجهیزات پزشکی ایران قابل‌ رقابت با دنیاست

    رئیسی در مراسم افتتاح بیمارستان حضرت مهدی (عج) گفت: برنامه دولت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی است که سال‌ها بر زمین مانده‌اند.

    همزمان با نیمه شعبان، سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان (عج)، بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، به عنوان بزرگترین پروژه نظام سلامت، در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است، با حضور آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت به شکل رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید.

    رئیس‌ جمهور در سخنانی در آیین افتتاح این بیمارستان، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان (عج) گفت: نیمه شعبان شب قدر است، زیرا ظرف تولد یک انسان کامل است و امیدواریم در این ایام با برکت خداوند برکات خود بر امت اسلامی نازل کند.

    رئیسی با اشاره به اینکه این مرکز درمانی برای خدمت به مردم افتتاح شده است، از همه دست‌اندرکاران ساخت آن از دولت‌های گذشته و همچنین خیرینی که در این پروژه نقش داشتند، طراحان، مهندسان، شرکت‌های پیمانکاری، ناظران و کارگران، وزرای سابق و اسبق بهداشت و وزیر کنونی بهداشت تشکر کرد که کمک کردند یک مرکز درمانی آبرومند و مجهز افتتاح شود.

    رئیس جمهور برنامه دولت سیزدهم را تکمیل و به سامان رساندن کار‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمامی دانست که سال‌ها بر زمین مانده‌اند و گفت: همه این کار‌ها در کارنامه و به نام نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای خدمت به مردم عزیز ایران نزد خدا ثبت می‌شود. این بهره برداری برای خدمتگزاری به مردم کار با ارزشی است و از افتخارات کشور محسوب می‌شود. می‌گفتندکار‌ها به نام چه کسی تمام می‌شود عرض کردم این کار‌ها در سند افتخارات جمهوری اسلامی است و به نام هر کسی می‌خواهد ثبت شود. کسی که با فکر و اندیشه خود کاری را با فکر به مردم صورت داده ارزشمند است و آن کار در سبد جمهوری اسلامی قرار دارد و باعث افتخار است.

    وی با بیان اینکه حسن برگزاری این جلسات این است که ما نمایندگان مجلس و نمایندگان مردم در استان‌ها را می‌بینیم، گفت: رسانه‌های خبری ممکن است بخواهند در دوره‌ای شخصی را ارتقا بدهند، اما کار بزرگ از آن کسی است که انگیزه والا داشته باشد و کار او مصداق خدمت به مردم باشد.

    رئیس جمهور ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمان برای حفاظت و صیانت از جان مردم، خاطرنشان کرد: این حرکت ماندگان عزیزان در حوزه پزشکی برای برخورد با کرونا ایثار ارزشمندی بود. اینکه تجهیزات اتاق عمل توسط دانشمندان و متخصصان ما باعث شود با تجهیزات دنیا رقابت کنند کار قابل تقدیر و ارزشمندی است.

    رئیسی بیان کرد: در سفر‌های خارجی محصولات شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی را ارائه می‌دهم. اینکه ۹۷ درصد داروی کشور در داخل تولید شود بسیار ارزشمند است. در بازدیدی که از یکی از شرکت‌های داروسازی در پارک‌های علم و فناوری داشتم گفتند کاری کنید مهاجرت معکوس شود. کار هست و زمینه صادرات نیز فراهم است. شرکت‌های دانش بنیان می‌گویند شرکت‌های آن‌ها قابلیت کارآفرینی دارند. عزیزان دانشجو که آماده کار و شغل هستند از این موضوع استقبال کنند.

    وی افزود: اینکه این بیمارستان را بیمارستان هوشمند نامیدند و قریب به ۴۰۰ عضو هیئت علمی در آن فعالیت دارند باعث افتخار است. اساتید کیفیت کار را حفظ کنند. ممکن است مراجعه و درخواست زیاد باشد، اما سعی کنید از کیفیت کار کاشته نشود. کیفیت کار پزشکی همان است که پزشکی ما را نه در منطقه بلکه در دنیا نام‌آور کرده است.

    رئیسی گفت: قطب سلامت ما در شیراز، مشهد، تهران و سایر نقاط بسیار حائز اهمیت است تا جایی که تمایل دارند از خارج از ایران برای درمان به کشور ما بیایند. حساسیت‌های دولت و مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان که کار را دنبال می‌کنند بسیار ارزشمند است. احداث بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و مراکز درمان در کشور پروژه‌هایی هستند که دچار عقب ماندگی هستند و مردم چشم انتظار راه‌اندازی آن‌ها هستند و این‌ها کار‌های دولت هستند که باید تمام شوند و تمام خواهند شد.

    رئیس جمهور تاکید کرد: ما با کمک دولت و خیرین حتماً پروژه‌های نیمه تمام را به سامان خواهیم رساند. برای همه تلاش‌ها تشکر می‌کنم، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ساخت بیمارستان و کلینیک ضروری است، اما ما باید نسبت به حوزه بهداشت، یکسری اقدامات انجام دهیم. دانشمندان ما مطالعات دارند، اما ما تا کجا قصد داریم پیش برویم؟ آیا قصد داریم کار متفاوتی انجام دهیم؟ از شما می‌خواهم در رابطه با بهداشت کار متفاوتی انجام دهید تا کار اصلاً به بیمارستان و اتاق عمل کشیده نشود. برای مثال در برخی مناطق آلایندگی‌هایی وجود دارد و برای کاهش آن‌ها باید زمینه کار‌های بهداشتی را مدنظر قرار داد تا کمتر به بیمارستان احتیاج داشته باشیم. سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت حتماً برای ما اهمیت و ضرورت دارد و باید برای پیشگیری و درمان راه و روش داشته باشیم.

    وی ادامه داد: در این کار‌های بزرگ باید با همت بلند حرکت کنیم. این بیمارستان نشانه بزرگی از همت بلند است. عنوان «ابر پروژه» و «کلان پروژه» نشان دهنده آن است که کار بزرگ و متفاوتی انجام شده و این‌ها خیلی خوب و ارزشمند است. کشور ما ظرفیت کار‌های بزرگ بسیاری دارد و نباید به کار‌های گذشته متوقف ماند. ظرفیت این کشور و ظرفیت نیروی انسانی اهل فکر و خلاق و مبتکر و کارآمد سرمایه‌های بسیار ارزشمندی است.

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه علم پزشکی باید ارتقا پیدا کند تا مشخص شود دانش پزشکی از کشور ما از این مقطع به نقطه بالاتری ارتقا پیدا کرده بیان کرد: گرایش جوانان به دانش پزشکی را یک فرصت می‌دانیم. ما باید حرف برتری در کشور داشته باشیم و در جهان و منطقه مرجعیت علمی پیدا کنیم. حرف‌های جدید در حوزه دانش را باید بررسی کرد. راه را برای حرف‌های جدید باز بگذاریم و نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها را بپذیریم و مورد توجه قرار دهیم.

    رئیسی عنوان کرد: ممکن است کسی در عالم هستی نظریه‌ای بدهد و باید شنیده شود. شاگرد ممکن است حرف متفاوتی از استاد بزند و از حرف‌های استادش برتر باشد و باید راه باز گذاشته شود تا حرف‌های جدید زده شود و مورد بررسی قرار گیرد. نباید در ذوق شخص زده شود. این‌ها همان بحث کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی است که مقام معظم رهبری گفتند اجازه دهید مسیر برای حرف‌های جدید باز باشد.

    وی در پایان تاکید کرد: بحث‌های آکادمیک و علمی جای همین چیزهاست. در عمل باید به حرف متقن عمل کرد. نسبت به کار‌های نو و ارتقای علمی تاکید دارم تا بتوان کار‌ها را همواره نو نگه داشت. به عنوان سال تولید، اشتغال و دانش بنیان ان‌شاءالله دانایی‌ها زمینه توانایی‌ها شود تا مردم ما راضی شوند. رضایت مردم زمینه رضایت حق تعالی است. امروز سلامت و بخش درمان، بخش قابل توجهی از زندگی و سبد هزینه خانواده است و باید تلاش کنیم سقف هزینه را با بیمه یا روش‌های دیگر کاهش دهیم تا خانواده‌ها احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

    بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) با حدود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی، در راستای ارائه خدمات در تراز استاندارد‌های جهانی با مجموعه‌ای منحصر به فرد از نظر تعداد تخت ویژه و اتاق عمل در یک بیمارستان، شامل ۵۲۱ تخت بستری عادی، ۲۰۴ تخت بستری ویژه، ۲۷ تخت پست آنژیو، ۱۰۲ تخت بستری حاد و اورژانس، ۳۰ تخت بستری روزانه جراحی سرپایی و ۴۲ تخت اتاق عمل و تجهیزات به‌روز، در ۱۸ طبقه و با متراژ ۱۰۸ هزار و ۱۵۷ متر مربع با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

    بیمارستان حضرت مهدی (عج)، ۳۸۰ عضو هیأت علمی دارد که تعدد و تنوع رشته‌های آن‌ها در بین بیمارستان‌های کشور و منطقه بی‌نظیر بوده و دشوارترین و مهمترین اعمال جراحی، از قبیل پیوند کبد و جراحی قاعده جمجمه در این بیمارستان به واسطه تجهیزات پیشرفته و پزشکان نخبه و دانشمند قابل انجام است.

    همچنین این بیمارستان با ۲۰۴ تخت بستری ویژه، بیشترین تعداد تخت ICU و CCU را در بین بیمارستان‌های کشور دارد و در آن، خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، مرکز تصویربرداری و پزشکی هسته‌ای به بیماران ارائه خواهد شد.

    بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) با ۱۸ طبقه در ۱۰۸ هزار و ۱۵۷ متر مربع احداث شده که به دلیل سرانه فضای فیزیکی مناسب برای هر تخت، بیماران در فضایی باز و مناسب تحت درمان قرار می‌گیرند. هر طبقه بستری در این بیمارستان، شامل سه بال و هر بال دارای ۲۹ تخت بستری است.

    اولین عمل جراحی در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ در بیمارستان حضرت مهدی (عج) انجام شده و ۱۵ اتاق عمل به صورت کامل آماده بهره‌برداری است و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ تمامی ۳۸ اتاق عمل این بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

    عملیات احداث بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج)، پروژه‌ای منحصر به فرد در تراز استاندارد‌های جهانی و اوج مشارکت خیران، دولت و بخش خصوصی محسوب می‌شود.

    افتتاح این بیمارستان همچنین می‌تواند باعث رونق بیش از پیش گردشگری سلامت کشور شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *