×
آخرین اخبار

ائمه جمعه در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی پیشگام هستند

  • کد نوشته: 93406
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۱
  • 202 بازدید
  • تهران- خبر روز- سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در چهارمین جلسه گزارش مردمی نهاد نمازجمعه، از پیشگامی ائمه جمعه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در شهرهای مرزی خبر داد.

    ائمه جمعه در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی پیشگام هستند

    به گزارش حوزه احزاب دیدگاه نیوز، حجت‌الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در چهارمین جلسه گزارش مردمی که به صورت مجازی پیش از ظهر امروز برگزار شد به تشریح آخرین برنامه‌ها، فعالیت‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و مطالبه‌گری‌های ائمه جمعه پرداخت.
    سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور ضمن عرض تسلیت ایام شهادت اربعین حسینی و اعزام زائران به کربلا برای شرکت در مراسم باشکوه و میلیونی اربعین گفت: همزمان با آغاز برنامه‌های اعزام زائران به عتبات عالیات برای شرکت در مراسم بی‌نظیر اربعین حسینی، ائمه جمعه تمام همت و تلاش خود را به‌کار گرفتند تا در این جایگاه به خوبی نقش ایفا کنند.
    حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه اعزام زائران به عتبات از طریق ۶ مرز شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین انجام می‌گیرد، افزود: به موازت مرزهای خروجی به عراق، هفت مرز مشترک میان برخی کشورهای همسایه همچون افغانستان، پاکستان و آذربایجان در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل داریم که زائران خارجی از طریق این مرزها وارد ایران شده و به عتبات عالیات اعزام می‌شوند به همین منظور ائمه جمعه مستقر در شهرهای مرزی تلاش کردند که افزون بر شرکت در بدرقه زائران به عتبات عالیات، به استقبال زائران ورودی از کشورهای همسایه بپردازند.
    وی تصریح کرد: در همین زمینه ۹۱ امام جمعه در شهرهای مرزی و مسیرهای تردد زائران ورودی و خروجی به عتبات عالیات مشارکت کردند که در این میان استقبال از زائران با برپایی مواکب در مسیر با پذیرایی‌های مختلف، ایجاد محل اقامت، آبرسانی و حمل و نقل از جمله این خدمات به شمار می‌آید. همچنین در روزهای اخیر ۱۴ کامیون یخچال‌دار در شهرهای مرزی برای آبرسانی به زائران مستقر شد تا بتوانند خدمت‌رسانی بیشتر و بهتری به زائران داشته باشند.
    سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه ائمه جمعه در طول این مدت تلاش کردند تا هرگونه نیازهای زائران اربعین را با همکاری و همراهی مردم و خیران پیگیری کنند، به یکی از اتفاقات اخیر در این زمینه اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر اتوبوسی حامل زائران پاکستان وارد یکی از شهرهای ایران شد که در طول مسیر دچار نقص فنی شده و امکان انتقال زائران را نداشت، به همین دلیل امام جمعه شهر کرمان با بسیج کردن خیران و کمک‌های مردمی توانست، اتوبوس این گروه از زائران را در محل استقرارشان تعمیر و با پذیرایی آنان را راهی عتبات عالیات کند و این برخورد و پیگیری امام جمعه با تقدیر و قدردانی بسیار زیاد زائران خارجی روبه رو شد که این از افتخارات نهاد نماز جمعه به شمار می‌آید.
    حجت‌الاسلام نوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مصوبات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این جلسات مصوب شد تا ۱۱ جابه جایی در نهاد نماز جمعه سراسر کشور صورت بگیرد. به همین منظور هفت حکم امام جمعه در این مدت تمدید شد و سه نفر از ائمه جمعه نیز از این نهاد خارج شدند. البته دو مورد که بسیار مهم است به آن اشاره می‌شود، یکی انتصاب امام جمعه جدید شهرستان آمل حجت الاسلام یعقوبیان که از فضلای جوان، تحصیلکرده، درس خارج خوانده، سخنران، خطیب و فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی بود و مورد استقبال مردم این شهرستان هم قرار گرفت. انتصاب دیگر امام جمعه جزیره کیش است که ضمن تقدیر از حجت‌الاسلام حسن‌زاده، حجت‌الاسلام بی‌نیاز از استادان و اعضای هیئت علمی جامعه المصطفی که سابقه تبلیغ در داخل و خارج کشور را دارد به عنوان امام جمعه جدید منطقه آزاد کیش معرفی شد.
    وی در بخش سوم از صحبت‌های خود به برخی از مطالبات صورت گرفته ائمه جمعه از مسئولان و مقامات کشور برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردمی اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه همیشه در تلاش هستند که مطالبات مردمی را از طرق مختلف پیگیری کنند که در همین راستا در یک ماه گذشته شاهد بودیم که ائمه جمعه به موضوعات عدالت اجتماعی در آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت، اهمیت دادن به جایگاه مدرسه اشاره کردند. همچنین پرداختن به مسائل تربیت نسل متعهد، توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرروش، تأمین پزشک متخصص و توجه به کمبودهای تخصصی پزشکی در شهرستان‌ها، رفع محرومیت پزشکی، تأکید بر نظام توزیع عادلانه پزشکی و توجه به سلامت مردم از مهم‌ترین مطالبات ائمه جمعه برخی استان‌ها و شهرستان‌ها بود.
    سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: همچنین با توجه به گرمای شدید هوا و کمبود آب شرب و آب کشاورزی در برخی شهرها و استان‌ها، ائمه جمعه در استان‌های همدان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال بختیاری این موضوع را محور بحث‌ها و مطالبه‌گری‌های خود در خطبه‌های نماز جمعه قرار دادند و از مسئولان و مدیران استانی و کشوری خواستند که رفع مشکل و معضل کم آبی در حوزه آب شرب و آب کشاورزی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند تا مشکلات مردم کاسته شود و بتوانند زندگی آرامی داشته باشند.
    وی در پایان یادآور شد: همچنین با توجه به زمان برداشت محصول برنج از شالیزارها، ائمه جمعه استان‌های شمالی این موضوع را در خطبه‌های نماز جمعه به عنوان دغدغه اصلی مردم مطرح کردند که عدم تطبیق در قیمت‌گذاری این محصول از جمله این انتقادها بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *