×
آخرین اخبار

آمریکا با ایران‌هراسی به دنبال ایجاد شبکه پهپادی در منطقه است

  • کد نوشته: 94103
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۲
  • 198 بازدید
  • تهران- خبر روز- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ایالات متحده با ایران هراسی به دنبال فروش تسلیحات و ایجاد شبکه پهپادی در خاورمیانه است.

    آمریکا با ایران‌هراسی به دنبال ایجاد شبکه پهپادی در منطقه است

    ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی دیدگاه نیوز درباره هدف آمریکا از ایجاد شبکه پهپادی در منطقه خاورمیانه، گفت: یکی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران ساخت پهپاد است که در این بخش به موفقیت‌های مهمی در تولید پهپادهای تهاجمی و نظارتی در عرصه منطقه و در سطح بین الملل دست یافته است.
    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ایران اشراف کاملی به نفوذ پهپادهای دشمن دارد. سامانه پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در همین راستا پهپاد RQ۱۷۰ ایالات متحده را سالم فرود آورد و پهپاد گران‌قیمت آرکیو-۴ گلوبال هاوک را در نزدیکی تنگه هرمز منهدم کرد.
    عمویی با تاکید بر اینکه همه کارشناسان بین المللی به توانایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه پهپادی اذعان دارند، تصریح کرد: دشمن در تلاش است برای مقابله با این توانایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، یگان پهپادی متقابل ایجاد کند. ولی واقعیت این است که توانمندی پهپادی ایران و در مجموع توانایی کشور برای دفاع از مرزهای خود و قدرت بازدارندگی در برابر دشمن تثبیت شده است.
    وی با بیان اینکه حضور نیروهای خارجی در آسیای غربی سبب ایجاد چالش برای منطقه شده است، گفت: کشورهای منطقه باید در فضای همسایگی مسائل خود را طرح کرده و گفت و گو کنند و همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه این کشورها می‌تواند به صلح و امنیت پایدار منجر شود.
    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم تاکید کرد: اما حضور نیروهای خارجی بیش از اینکه سبب امنیت شود، امنیت را در منطقه از بین می‌برد و آمریکا در تلاش است با دامن زدن به فضای ایران هراسی، بازاری برای تسلیحات خود پیدا کنند.
    به گزارش دیدگاه نیوز، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال به تازگی در گزارشی از برنامه نیروی دریایی آمریکا برای ایجاد یک شبکه پهپادی در خاورمیانه با همکاری برخی کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی با هدف رصد تحرکات نظامی ایران خبر داد که حوزه عملیاتی آن از کانال سوئز تا مناطق مجاور آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس است.
    این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که این کشور تلاش کرده جای خالی خود را که با عقب بردن ناوهای هواپیمابر، بالگردبر و ناوشکن‌ها از خلیج فارس و دریای عمان به وجود آمده و موجب وحشت وابستگان او شده بود با اتصال منطقه مورد غصب رژیم صهیونیستی و ارتش کودک کش آن به فرماندهی سنتکام جبران کند که این اقدام از سوی ایران بی پاسخ نماند و  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هفته گذشته در پیامی به کشورهای میزبان پایگاههای آمریکایی در منطقه، نسبت به همکاری آنها با رژیم صهیونیستی هشدار داد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *