×
آخرین اخبار

آماری از تعداد زندانیان مهریه در کشور/ افزایش زندانیان مهریه در ۳ سال اخیر

  • کد نوشته: 12628
  • ۱۳۹۷-۰۵-۱۹
  • 962 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ مدیرعامل ستاد دیه کشور از حبس سه هزار و ۶۰۰ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در کشور خبر داد و گفت: شمار این زندانیان به ویژه در سه سال اخیر افزایش یافته و امروز به یک معضل ملی تبدیل شده است.   سید اسدالله جولایی روز جمعه اظهار داشت: این افراد […]

    آماری از تعداد زندانیان مهریه در کشور/ افزایش زندانیان مهریه در ۳ سال اخیر

    دیدگاه نیوز/ مدیرعامل ستاد دیه کشور از حبس سه هزار و ۶۰۰ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در کشور خبر داد و گفت: شمار این زندانیان به ویژه در سه سال اخیر افزایش یافته و امروز به یک معضل ملی تبدیل شده است.

     

    سید اسدالله جولایی روز جمعه اظهار داشت: این افراد که عمدتا جوان هستند در تعریف منابع انسانی به دلیل سن و شرایط فیزیکی از نیروهای فعال کشور به شمار می‌آیند.

     

    وی با بیان اینکه کمترین آمار این زندانیان مربوط به استان سیستان و بلوچستان است، افزود: با توجه به فرهنگ مردم این استان، معمولا میزان مهریه پایین تعیین می شود و در صورت طلاق نیز یک ریش سفید و بزرگ قوم مبلغی را به عنوان مهریه تعیین می کند تا پرداخت شود و بانوان به دلیل بافت بومی کمتر پیگیر این مساله می شوند.

     

    جولایی تعداد محبوسان به دلیل تعهد مهریه در استان سیستان و بلوچستان را ۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین آمار نیز به استان فارس با ۳۶۰ زندانی مهریه و سپس استان تهران با ۳۳۰ زندانی مربوط می شود.

     

    وی افزود: با توجه به اینکه رسیدگی به پرونده بدهکاران مهریه در اولویت ستادهای دیه استانی نیست و هرگز به مهریه‌های سنگین کمکی نمی‌شود، در سه سال اخیر شاهدیم که جمعیت این زندانیان روز به روز افزایش یافته است.

     

    جولایی اضافه کرد: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند علاوه بر تلاش در حوزه آزادی محبوسان در مسائلی مانند آموزش و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها نیز فعالیت‌هایی داشته و برنامه‌های مدونی را در دستورکار خود دارد که رفع جنبه کیفری از مهریه‌های بالای ۱۱۰ سکه نمونه کوچکی از این تلاش است.

     

    وی اظهار داشت: طبق اظهار مسئولان دولت در شرایطی که بودجه عمرانی کشور فقط سه درصد درآمد ملی را به خود اختصاص داده، شایسته است خیرین کشور با سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیقات، تضمین‌ گر سلامت اجتماعی قشرهای مختلف باشند که این اقدام پیشگیرانه حجم بالایی از جمعیت زندان‌ها را کاهش می دهد.

     

    مدیرعامل ستاد دیه اضافه کرد: امروز ۲۸ نهاد رسمی در کشور متولی انجام اقدامات فرهنگی هستند که برخی به طور مستقیم و برخی به صورت ضمنی علاوه بر رسالت اصلی‌ خود در هر رشته و موقعیتی که فعالیت دارند، به معرفی سبک زندگی و آموزش همگانی در همه زمینه‌ها مسئول و مکلف هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *