×
آخرین اخبار

آل سعود؛ خاندانی در وضعیت جنگی

  • کد نوشته: 8805
  • ۱۳۹۶-۱۰-۲۱
  • 755 بازدید
  • دیدگاه نیوز / شبکه بی بی سی اولین قسمت از فیلم مستند خود را با عنوان “آل سعود؛ خاندانی در وضعیت جنگی” منتشر کرد. نخستین قسمت از این فیلم مستند، از جمهوری بوسنی آغاز می‌شود که نهادها و مراکز خیریه آن پس از پایان جنگ با صربستان تبدیل به مکانی برای جذب میلیاردها سرمایه از […]

    آل سعود؛ خاندانی در وضعیت جنگی

    دیدگاه نیوز / شبکه بی بی سی اولین قسمت از فیلم مستند خود را با عنوان “آل سعود؛ خاندانی در وضعیت جنگی” منتشر کرد.

    نخستین قسمت از این فیلم مستند، از جمهوری بوسنی آغاز می‌شود که نهادها و مراکز خیریه آن پس از پایان جنگ با صربستان تبدیل به مکانی برای جذب میلیاردها سرمایه از عربستان برای حمایت از “اقدامات جهادی” در افغانستان، اراضی اشغالی فلسطین، هند، سوریه و مکان‌های دیگر شده است.
    این فیلم مستند را مایکن رودین، یک خبرنگار ساخته است.
    تحلیل‌گران در این مستند می‌گویند که “جهاد در عربستان امری ریشه‌دار است” و “ائتلاف قدیمی” میان آل سعود و حامیان “اندیشه وهابی” به منزله “تعهدی برای انتشار وهابیت در جهان بوده است”.
    در قسمت نخست این مستند، به تغییر ریشه‌ای که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در این کشور ایجاد کرده است و تعهد وی برای “مبارزه با تروریسم و گسترش اسلام میانه‌رو” پرداخته شده است.
    در این قسمت به قوانین سفت و سختی که وی برای “توقف حمایت مالی از تروریسم‌” مصوبه کرده، اشاره شده است که در رأس این قوانین، مجازات اعدام برای کسی است که دست داشتنش در حمایت مالی از “فعالیت‌های تروریستی” ثابت شده است.
    اما این مستند همچنین به حمایت این امیر سعودی از جنگ یمن اشاره کرده است که ممکن است به پر نشدن شکاف طائفه‌ای در منطقه و فجایع انسانی بیشتر بیانجامد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *