×
آخرین اخبار

آغاز موج بازگشت زائران اربعین به کشور/ورود زائران ساماندهی می‌شود

  • کد نوشته: 94517
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۳
  • 175 بازدید
  • اهواز – خبر روز – فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: موج سنگین بازگشت زائران اربعین به کشور از امروز (چهارشنبه) در مرزهای ۶ گانه کشور شکل گرفته و هم اکنون در حال ساماندهی برای ورود روان زائران به وطن هستیم.

    آغاز موج بازگشت زائران اربعین به کشور/ورود زائران ساماندهی می‌شود

    سرتیپ محمد شرفی روز چهارشنبه در جریان بازدید از مرز و پایانه مرزی چذابه در گفت و گو با خبرنگار دیدگاه نیوز افزود:بررسی میدانی و گزارش های دریافتی از مرزهای شش گانه تمرچین در استان آذربایجان غربی ، خسروی در استان کرمانشاه ، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در استان خوزستان حاکی از ورود روان و بدون دغدغه زائران به کشور است.

    وی گفت: برای تداوم این روند مطلوب ، رایزنی ها با مسئولان عراقی در رده های مختلف سیاسی ، مرزی و امنیتی عراق به صورت لحظه ای و مستمر در حال انجام است و در بخش های داخلی این هماهنگی و هم افزایی ها بیشتر شده است تا زائران در مسیرهای بازگشت ، ضمن دریافت خدمات درمانی و پذیرایی ، بازگشت ایمن توام با سلامت به شهرهای خود بازگردند.

    سرتیپ شرفی رعایت سه اصل ایمنی ، سلامت و کرامت همه زائران را مورد تاکید و به زائران عزیز توصیه کرد در زمان بازگشت به کشور در طول رانندگی عجله نکنند و ضمن استراحت کافی و رفع خستگی در موکب ها حرکت کنند تا دچار حادثه نشوند.

    وی همچنین از زائران اربعین که از شش مرز زمینی وارد کشور می شوند خواست با آرامش وارد وطن شوند ، همکاری لازم را با عوامل انتظامی ، مرزبانی ، یگان های ویژه ، راهنمایی و رانندگی داشته باشند و در همه حال حوصله و صبوری به خرج دهند و مواطب مدارک خود باشند.

    فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در ادامه با بیان اینکه تسهیلات لازم حمل و نقل ، اتوبوس های درون وبرون شهری و تامین سوخت برای بازگشت زائران تدارک دیده شده است افزود: برای روان سازی حرکت زائران از همه تجارب گذشته استفاده شده است.

    وی با بیان اینکه در ساعات شبانگاهی و صبحگاهی با توجه به کاهش دما شاهد تردد بیشتر زائران هستیم افزود:این وضعیت کاملا طبیعی است.

    سرتیپ شرفی با بیان اینکه تاکنون سه میلیون زائر در ماه صفر به عراق رفتند گفت:تاکنون ۱.۵میلیون زائر به کشور بازگشته اند.

    وی در جریان تردد زائران اربعین حسینی در مرز چذابه قرار گرفت و دستور لازم را برای روان سازی بیشتر ورود زائران به کشور از این نقطه مرزی صادر کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *