×
آخرین اخبار

آغاز عملیات ساخت ترمینال مسافربری فرودگاه مسجدسلیمان

  • کد نوشته: 63383
  • ۱۴۰۰-۰۳-۲۴
  • 1168 بازدید
  • عملیات اجرایی احداث فاز نخست ترمینال مسافربری فرودگاه مسجد سلیمان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

    آغاز عملیات ساخت ترمینال مسافربری فرودگاه مسجدسلیمان

    به گزارش دیدگاه نیوز استاندار خوزستان یکشنبه در مراسم آغاز عملیات ساخت این ترمینال گفت: با وجود کارهای زیادی که انجام شده اما در برخی شهرستان های خوزستان محرومیت های زیادی وجود دارد و البته به دنبال رفع این محرومیت ها هستیم و اولین نشانه این اقدامات ایجاد زیرساخت های جاده ای در استان است.

    سلیمانی دشتکی بیان کرد: ایجاد زیر ساخت های آب و فاضلاب و ایجاد زیر ساخت عظیم احداث پتروشیمی و پتروپالایش هر کدام نشان دهنده تلاش برای رفع محرومیت در این مناطق است.

    استاندار خوزستان ادامه داد: امروز شاهد آغاز به کار عملیات اجرایی ترمینال مسافربری فرودگاه مسجدسلیمان هستیم، پیمانکار بومی برای این پروژه مشخص شده است ، پیمانکار بومی باید به خوبی کار کند چرا که اگر شکست بخورد نشان می دهد دیگر نباید از پیمانکار بومی برای پروژه های استان استفاده شود.

    وی با اشاره به نتیجه بخش بودن پیگیری ها برای استفاده از منابع ماده ۵۶ در استان افزود: با پیگیریهای که انجام گرفت خوشبختانه موفق شدیم از این محل مبلغ چهار هزار میلیارد ریال برای پروژه آب و فاضلاب در استان تامین اعتبار کنیم و آبفای استان و کشور در حال رایزنی هستند تا به تفاهم نهایی برسند و این نخستین پروژه از محل ماده ۵۶ است که در استان عملیاتی خواهد شد.

    سلیمانی دشتکی ادامه داد: طبق ماده ۵۶ بانک عامل با ضمانت باز پرداخت تسهیلات خود از سوی سازمان برنامه و بودجه تسهیلات پروژه را به پیمانکار پرداخت می کند.

    وی ابراز امیدواری کرد: با شکست تحریم ها بتوانیم به مناطق محروم کمک کنیم و جبران مافات نماییم، مسجد سلیمان در حال توسعه است و ارتش و بسیاری ازدستگاه های استان خیلی خوب کمک کردند.

    استاندار خوزستان ادامه داد: در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به شهرستان های کمتر توسعه یافته توجه بیشتری خواهیم داشت.

    فرودگاه مسجدسلیمان به دنبال فعالیت‌های کشف میادین نفتی در این شهر افتتاح شد اما سالها است که بدون استفاده رها شده است، مسئولان استان برای رونق دوباره منطقه به فکر راه اندازی دوباره این فرودگاه تاریخی شده اند.

    این فرودگاه تا کنون بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. نخستین بار سال ۱۳۸۷ به مناسبت ۱۰۰ سالگی اولین فرودگاه خاورمیانه و یکصدمین سالگرد تاسیس صنعت نفت در ایران، مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از سوی وزارت نفت به این فرودگاه اختصاص داده شد.

    مردم با صحنه انتخابات قهر نکنند

    استاندار خوزستان در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه مردم با صندوق رای و صحنه انتخابات قهر نکنند ادامه داد: در آستانه انتخابات هستیم و از مردم تقاضا دارم که به پای صندوق های رای بیایند، حضور در انتخابات، رای تمامیت قدرت نظام و انقلاب است و هر چه مردم کمتر به پای صندوق های رای حاضر شوند طمع دشمن برای آسیب رساندن به ایران بیشتر می شود.

    وی گفت: همه کاندیدا عزیز هستند و مجریان و دست اندرکاران برگزاری این انتخابات، بی طرفی را به طور کامل رعایت می کنند و تلاش می کنند که انتخابات با شکوهی رقم زده شود.

    استاندار خوزستان ادامه داد: مشکلات موجود در کشور ریشه در تحریم ها دارد اما باز هم دشمن موفق نشد و توانستیم بر فتنه های دشمن موفق شویم.

    سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششیم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *