×
آخرین اخبار

آزادی ۳۰۰۰ زندانی و ۱۶ محکوم به قصاص در سالگرد شهادت حاج قاسم

  • کد نوشته: 112954
  • ۱۴۰۱-۱۰-۱۲
  • 199 بازدید
  • قریب به ۳ هزار نفر زندانی واجد شرایط امروز با دستور رئیس قوه قضاییه آزاد شدند و ۱۶ محکوم به قصاص نیز با همت مسئولان قضایی و گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

    آزادی ۳۰۰۰ زندانی و ۱۶ محکوم به قصاص در سالگرد شهادت حاج قاسم

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ صبح امروز دوشنبه (۱۲ دی) در آستانه سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، آیین کمک به آزادی زندانیان محکوم مالی و جرایم غیرعمد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در دادگستری استان کرمان و به صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی با دادگستری‌های کل سراسر کشور برگزار شد.

    این مراسم در راستای اجرای سیاست‌های دستگاه قضا در خصوص اعمال ارفاقات قانونی برای زندانیان واجد شرایط و ترویج صلح و سازش در دعاوی، به همت مرکز توسعه حل اختلاف، ستاد دیه و خیّرین برگزار شد.

    به موجب این آیین که با یاد و خاطره سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، در هراستان به عدد عمر بابرکت شهید سلیمانی، حداقل ۶۳ زندانی واجد شرایط از نعمت آزادی بهره‌مند شدند و ارفاقات قانونی دیگری نیز شامل حال تعدادی از زندانیان شد. بر همین مبنا، قریب به ۳ هزار نفر زندانی واجد شرایط امروز با دستور رئیس قوه قضاییه آزاد شدند و ۱۶ محکوم به قصاص نیز با همت مسئولان قضایی و گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

    حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این آیین، بهره‌مندی قریب به ۳ هزار نفر از زندانیان واجد شرایط از ارفاقات قانونی ظرف مدت ۵ الی ۶ روز را کاری فوق‌العاده و ناشی از برکت خون مطهر شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: این اتفاق مبارک که منجر به بهره‌مندی قریب به ۳ هزار نفر از زندانیان و رهایی از قصاص ۱۶ نفر از محکومان شد، به برکت وجودی شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهدت‌های مخلصانه او در راه خدا بود.

    رئیس عدلیه تصریح کرد: در طول سال، با صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه و تعیین شاخص‌ها و معیار‌های مقتضی و تعیین کارگروه‌های لازم، شاهد هستیم که مقدمات آزادی زندانیان واجد شرایط فراهم می‌شود؛ اما اتفاقی که در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم رخ داد و موجبات آزادی زندانیان واجد شرایط در سراسر کشور را فراهم آورد، از این حیث که در مدت زمان بسیار کوتاهی رخ داد، اتفاق فوق‌العاده‌ای بود و این امر مهم مگر به برکت وجودی شهید حاج قاسم سلیمانی محقق نمی‌شد.

    رئیس قوه قضائیه بیان داشت: روحیه حاج قاسم سلیمانی همواره دست‌گیری از مستمندان و نیازمندان و پیش‌قدم بودن در کمک به مردم و خدمت‌رسانی دلسوزانه به آن‌ها بود و بر همین مبنا پیشنهاد شد که در ایام سومین سالگرد شهادت این شهید والامقام، افرادی که به سبب بدهی و دِینی که دارند و یا ارتکاب جرایم غیرعمد محکوم شده‌اند و خانواده‌هایشان در مضیقه هستند، مورد مساعدت قرار گیرد.

    حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ابراز امیدواری کرد، به برکت خون مطهر حاج قاسم سلیمانی، ما نیز در راه اسلام مخلصانه تلاش کنیم و شهادت نصیب‌مان شود.

    حجت‌الاسلام صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه نیز گفت: امروز به برکت وجودی شهید سلیمانی و با پیشنهاد خانواده این شهید والامقام و در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های به عمل آمده از ناحیه ستاد دیه، خیرین و شورا‌های حل اختلاف، در تمام استان‌های کشور شاهد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی هستیم.

    او افزود: دستگاه قضایی ضمن آنکه بر برخورد قاطع با محرمان تاکید دارد؛ اما در عین حال زمینه گسترش مهربانی را فراهم می‌کند و زمینه آزادی کسانی که استحقاق آن را داشته و برای جامعه خطرناک نیستند را ایجاد می‌کند.

    حاج حسین سلیمانی برادر شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی هم گفت: مطمئنا روح حاج قاسم از اقدامی که امروز در راستای آزادسازی زندانیان صورت می‌گیرد، راضی خواهد بود و من به نیابت از خانواده این شهید، صمیمانه از قوه قضائیه و خیّرین که زمینه انجام این کار بزرگ را فراهم کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *