×
آخرین اخبار

آبرسانی به ۳۰ روستای هندیجان باسرعت در حال اجراست

  • کد نوشته: 104438
  • ۱۴۰۱-۰۸-۱۶
  • 186 بازدید
  • اهواز – خبر روز – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به طرح آبرسانی در هندیجان گفت: طرح آبرسانی به ۳۰ روستای هندیجان با اعتبار ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شده و این طرح با سرعت در حال اجراست.

    آبرسانی به ۳۰ روستای هندیجان باسرعت در حال اجراست

    به گزارش دیدگاه نیوز، محمدرضا کرمی‌نژاد روز دوشنبه در نشست مشترک با محمدخانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در سالن جلسات فرمانداری هندیجان افزود: در این طرح ۷۰ کیلومتر خط انتقال و ساخت یک مخزن ذخیره آب به حجم یک هزار متر مکعب و چهار باب ایستگاه پمپاژ احداث می‌شود.

    وی افزود: با اجرای این طرح روستاهای چم تنگ، کره پا، چم کلگه، چم کنار، حسین آباد، صاحب آباد، جیری سفلی، چم خرنوب، ناصر آباد، دریهک، سرخره علیا، سرخره سفلی، جیری علیا، فیروز آباد، کریم آباد، فیلی، ده ملابزرگ، طلاگه سفلی، ده ملا کوچک، طلاگه علیا، چم تنگو، چهل منی، چم مراد، مهدی آباد، دهنو، بوطاهری، رگ سفید، زلقی، مالکی، امامزاده عبداله از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می شود.

    کرمی نژاد ادامه داد: دولت سیزدهم به احداث آب شیرین کن و استفاده از ظرفیت دریا برای تامین آب شرب توجه ویژه‌ای دارد و پروژه‌های  آب شیرین‌کن در خوزستان در مرحله اجرایی هستند.
    مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: ۲و حلقه چاه از سردشت زیدون بزودی وارد مدار می شود که از ظرفیت این دو حلقه چاه برای تامین آب شرب هندیجان استفاده می شود.
    وی ادامه داد: قرار است برای بهبود آب هندیجان روزانه ۲۵ هزار متر مکعب آب شیرین سازی شود و برای انجام این کار در حال مناقصه و انتخاب سرمایه‌گذار است.

    کرمی نژاد تصریح کرد: دو جبهه کاری برای پروژه آبرسانی روستاهای هندیجان توسط قرارگاه سپاه در حال اجرا است و مشکل آب شرب روستای دهنو در روند اجرایی پروژه های آبرسانی برطرف می شود.
    مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطر نشان کرد: خط انتقال آب شرب ماهشهر به هندیجان از دریاچه نمک تا شهرک شهید مدنی به طول ۱۵ کیلومتر در برنامه ریزی و اجرا است که با اجرای این خط ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت آب شرب هندیجان اضافه خواهد شد.

    حمیدرضا جانباز مدیر عامل آب و فاضلاب کشور مهر ماه ۱۴۰۰ با اشاره به مشکلات ناشی از پایین آمدن کیفیت آب در برخی مناطق خوزستان تاکید کرده بود که برای بهبود کیفیت روزانه ۲۰۰ هزار متر مکعب آب، دستگاه‌های آب شیرین کن در نوار جنوبی خوزستان ایجاد می شود و برای انجام این کار از ظرفیت استان و کشور استفاده خواهد شد.

    پنج مجتمع آب شیرین کن در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر، رامهرمز و هندیجان در دست احداث است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *