×
آخرین اخبار

۹ عادت روزانه ای که باید هر چه زودتر ترک کنید

  • کد نوشته: 10272
  • ۱۳۹۶-۱۲-۱۶
  • 673 بازدید
  • هر روز صبح یک فنجان قهوه ی داغ می نوشید؟ نمی توانید بدون یک پاکت پاپ کورن نمکی و کره ای فیلم تماشا کنید؟ اگر جواب تان مثبت است، شما تنها کسی نیستید که چنین عادت هایی دارد. اعتقاد رایج بر این است که ۲۱ روز زمان می برد تا عادتی شکل بگیرد. اما تحقیقی در بریتانیا بیان می کند به طور متوسط ۶۶ روز لازم است تا کاری تبدیل به عادت شود و بتوانیم بدون فکر آن را انجام دهیم. ترک کردن عادت هایی که شکل گرفته زمان بسیار بیشتری می برد. اما لازم است بدانیم کدام یک از عادت هایمان مفید و کدام یک مضر هستند.

    ۹ عادت روزانه ای که باید هر چه زودتر ترک کنید

    به گزارش دیدگاه نیوز: در اینجا به تعدادی از عادت های رایجی می پردازیم که بهتر است فراموش شان کنیم. اگر بعضی از این عادت ها را دارید نگران نباشید. تنها به خاطر داشته باشید هر عادت بدی را می توانید با یک عادت خوب جایگزین کنید.

    ۱- پاهایتان را روی داشبورد نگذارید

    واقعیت آن است که این حالت خطر زیادی برای سلامتی تان دارد. نه تنها در شرایط تصادف، بلکه در زمان ترمز کردن هم این حالت بسیار خطرناک خواهد بود. وقتی پاهایتان را در مقابل صورت تان قرار می دهید به این معنی است که در زمان ترمز یا توقف ناگهانی ماشین، صورت تان با زانوهایتان برخورد خواهد کرد. برخورد فک با زانوها می تواند منجر به شکستگی استخوان هایتان شود که دوره ی ترمیم آن بسیار سخت و طولانی خواهد بود.

    ۲- حوله های خیس را آویزان نکنید

    آویزان کردن حوله های خیس بعد از حمام در اغلب مواقع کاری غیر ارادی است اما متأسفانه این عادت در حقیقت بسیار غیر بهداشتی است. باکتری ها می توانند به سادگی در میان چین و چروک های مرطوب حوله رشد کنند. به همین خاطر بهتر است حوله هایتان را در زمان خشک کردن آویزان یا تا نکنید.

    ۳- با معده ی خالی قهوه ننوشید

    بسیاری از افراد روز خود را با درست کردن یک فنجان قهوه شروع می کنند. این عادت در سراسر دنیا بسیار رایج است. اما مشکل آن است که بسیاری از مردم با معده ی خالی قهوه می نوشند. قهوه علیرغم فوایدش، مضراتی هم دارد. یکی از این مضرات آن است که اگر قهوه را با معده ی خالی بنوشید، این کار می تواند منجر به سوزش معده و مشکلات گوارشی شود.

    وقتی گرسنه هستید و به غذا فکر می کنید، معده ی شما شروع به ترشح اسید می کند. نوشیدن قهوه همان اثر را بر معده دارد، مگر آنکه پیش از آن ماده ی غذایی جامدی خورده باشید. مصرف قهوه با معده ی خالی باعث ترشح بیش از اندازه ی اسید معده می شود؛ مسأله ای که می تواند به جداره ی معده آسیب بزند.

    کارشناسان توصیه می کنند تنها بعد از صرف صبحانه و در میانه ی روز قهوه بنوشید.

    ۴- پاپ کورن نخورید

    دندانپزشکان می گویند پاپکورن می تواند به دندان ها آسیب بزند. تکه های کوچک پاپکورن در میان دندان ها باقی می مانند و خلاصی از آن ها حتی با مراقبت همیشگی کار دشواری است. نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشت این است که پاپکورن های غیر خانگی چربی بسیار بالایی دارند.

    ۵- در ماشین تان بطری آب نگه ندارید

    اگر صاحب ماشین هستید احتمال زیادی وجود دارد که یک بطری آب در آن نگه می دارید. فرقی نمی کند این بطری آب را برای مواقع اضطراری نگه می دارید یا برای آنکه مصرف روزانه ی آب تان را بالا ببرید؛ به خاطر داشته باشید این عادت، به ویژه در تابستان ها تا حدودی خطرناک است.

    آب درون بطری مانند یک عدسی عمل می کند و اگر نور خورشید به آن بتابد، به ویژه اگر بطری بر روی یک سطح تیره قرار گفته باشد، می تواند منجر به اشتعال بطری شود.

    احتمال وقوع این حالت بسیار کم است اما وجود دارد. اگر نمی خواهید یکی از آن معدود موارد آتش سوزی در اثر بطری آب برایتان اتفاق بیفتد، دیگر بطری آب را داخل ماشین رها نکنید.

    ۶- جوش هایتان را نترکانید

    جوش ها در اثر بسته شدن منافذ پوست با چربی اضافه ی آن به وجود می آیند و التهاب پوست از اینجا شروع می شود. در چنین شرایطی، یک بدن سالم گلبول های سفید خود را به مقابله با باکتری های مضر می فرستد. به همین خاطر است که این بخش از پوست قرمز رنگ می شود. وقتی جوش هایتان را می ترکانید، کناره های منافذ پوست آسیب می بیند. در نتیجه، بیشتر در معرض باکتری ها قرار می گیرید. به علاوه، اگر دست هایتان آلوده باشد با تخلیه ی جوش ها این زخم را دچار عفونت می کنید.

    ۷- با تلفن همراه تان از همه چیز عکس نگیرید

    این روزها که از تلفن همراه برای اغلب کارهایمان به ویژه گرفتن عکس استفاده می کنیم احتمالا این توصیه عجیب به نظر می رسد. با این حال، پژوهشی در امریکا نشان داد تلاش برای گرفتن عکس در حقیقت باعث غفلت از بسیاری از جزئیات می شود.

    وقتی مشغول گرفتن عکس هستید، توجه شما معطوف به خود عکس است نه چیزی که از آن عکس می گیرید. در نتیجه، شما یک عکس یا ویدئوی خاطره انگیز خواهید داشت اما تأثیر واقعی آن از دست رفته است.

    دو گروه از افراد در این پژوهش شرکت کردند. گروه اول در موزه تنها آثار نمایشگاه را تماشا کردند و گروه دوم مشغول گرفتن عکس شدند. در انتها، اعضای گروه دوم در جواب به پرسشنامه ای که درباره ی نمایشگاه بود ضعیف تر عمل کردند.

    ۸- ویتامین های مکمل مصرف نکنید

    بسیاری از مردم تصور می کنند ویتامین سی آن ها را در برابر ابتلا به سرماخوردگی حفظ می کند یا مکمل ها می توانند به طور کامل جایگزین یک برنامه ی درمانی تخصصی شوند. اما اگر این مسأله صحت داشت بسیاری از شیوه های درمانی تا به حال از بین می رفتند.

    اگر رژیم غذایی متعادلی دارید، لزومی ندارد که از ویتامین های مکمل استفاده کنید چون مقدار ویتامین لازم را از مواد غذایی دریافت می کنید. ویتامین های مکمل برای کسانی توصیه می شود که کمبود ویتامین دارند.

    در صورتی که بدن دچار کمبود عناصر مهمی مثل ویتامین ها باشد از مکمل ها به عنوان منبعی برای جبران این عناصر استفاده می شود. دریافت عناصری که کمبود آن ها در بدن وجود دارد ایرادی ندارد اما باید بدانید که این مکمل ها دارو نیستند و بیماری تان را درمان نمی کنند.

    ۹- تلفن همراه را در زمان شارژ زیر بالش نگذارید

    قرار دادن تلفن همراه در هنگام شارژ در زیر بالش می تواند منجر به آتش سوزی شود. تلفن های همراه در زمان شارژ شدن داغ می شوند. علیرغم آنکه این مسأله در مدل های جدیدتر تلفن های همراه بهبود یافته است، اما هنوز هم گوشی های هوشمندی وجود دارد که باتری آن ها دما را به میزان قابل توجهی بالا می برد. این به آن معنی است که تلفن همراه یا سیم شارژر می توانند مشتعل شوند. اگر تلفن همراه تان را در زمان شارژ زیر بالش قرار دهید، خطر آسیب دیدن تان وجود دارد

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *