×
آخرین اخبار

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان:
۹۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان لرستان رفع تصرف شد

  • کد نوشته: 32667
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۱
  • 502 بازدید
  • دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان از رفع تصرف ۹۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در این استان خبر داد.
    ۹۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان لرستان رفع تصرف شد

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، سعید رازانی به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای احیای حقوق عامه اشاره کرد و گفت: رفع تصرف ۹۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی و اعاده به وضع سابق، رفع تصرف ۴۴ هکتار از حریم و بستر دائمی رودخانه‌ها و همچنین رفع تصرف ۷۳ هکتار از اراضی اعاده شده در حوزه محیط زیست بخشی از اقدامات انجام شده در جهت صیانت از حقوق عامه می‌باشد.

    وی گفت: ۲۸۶ مورد تذکر به دستگاه‌های اجرایی و سایر اشخاص حقوقی در حوزه‌های: انفال و اموال عمومی، سلامت و بهداشت عمومی، تخریب محیط زیست و اشتغال، تولید و همچنین جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، انسداد چاه‌های غیرقانونی و همچنین جمع آوری تلمبه‌های در مسیر رودخانه دیگر اقداماتی است که در این رابطه صورت پذیرفته است.

    این مقام قضایی تصریح کرد: با توجه به اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با محوریت ممنوع بودن خرید و فروشی اراضی حاشیه شهرها این موضوع در قالب گزارش، خبر، مصاحبه از طریق صدا وسیمای استان به هماستانی های محترم اطلاع رسانی گردید. همچنین در جهت جلوگیری از تغییر کاربری از اراضی زراعی و باغی بازدیدهای متعددی صورت گرفته است.

    رازانی ادامه داد: در جهت صیانت از حقوق عامه مردم پس از شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز نسبت به تخریب آنها اقدام گرفته و گشت‌های مستمری هم به منظور نظارت بر اراضی ملی و زراعی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده است.

    دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان از الزام ادارات متولی حفظ اراضی ملی مبنی بر تهیه نقشه و ارسال آن به سازمان ثبت اسناد و املاک خبر داد و گفت: هدف از این الزام ثبت اراضی در نقشه UTM جهت جلوگیری از صدور سند اراضی ملی برای اشخاص بوده است.

    این مقام قضایی خاطرنشان کرد: بازرسی از کلیه بنگاه‌های املاک توسط صنف مربوطه و با نظارت اداره کل صنعت و معدن و تجارت جهت انجام معاملات بر اساس صدور کد رهگیری و ارائه لیست بنگاه‌های متخلف به اداره ثبت اسناد و املاک استان جهت لغو پروانه تخصصی و پلمب بنگاه مربوطه و پیگیری برای رفع نواقص موجود در جاده های مواصلاتی بخصوص جاده ترانزیت تهران – جنوب که بخشی از آن در حوزه لرستان و در مسیر بروجرد – خرم آباد است بخش دیگری از اقدامات دادسرای استان در یک سال گذشته در حوزه احیای حقوق عامه می باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *