×
آخرین اخبار

۶ استانی که بالاترین مصرف برق را دارند

  • کد نوشته: 4580
  • ۱۳۹۶-۰۴-۱۹
  • 653 بازدید
  • معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: رشد مصرف برق بیشتر در کلانشهرها در استانهای تهران، خوزستان، فارس، خراسان، اصفهان و آذربایجان رخ داده است.

    ۶ استانی که بالاترین مصرف برق را دارند

    به گزارش دیدگاه نیوز، هوشنگ فلاحتیان با اشاره به اینکه اوج مصرف برق در تابستان پارسال ۵۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات بوده است و امسال پیک در ۱۴ تیر ۹۶ به حدود ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید، افزود: به این ترتیب رشد ۷٫۳درصدی مصرف برق ثبت شد که رقم بی سابقه ای است گرچه برخی از این مصرف به دلیل افزایش گرما به خصوص در منطقه جنوب بوده است.
    وی گفت: بخش دیگری از رشد مصرف به خاطر تغییر الگوی مصرف و رشد ۱۲ درصدی مصرف صنعت نسبت به پارسال بود که نشان از رشد و شکوفایی صنعت می دهد.
    فلاحتیان تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند مسئولان صنعت برق با استفاده از امکانات ظرفیت نیروگاهی کشور را در ۴ سال اخیر ۸ هزار مگاوات اضافه کردند اما اگر سالانه رشد مصرف ۷٫۳ درصد باشد باید سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید صورت گیرد که از عهده صنعت برق برنمی آید.
    وی افزود: کل درآمد صنعت برق از فروش برق کمتر از ۱۵ هزار میلیارد تومان است که این میزان کفاف هزینه های جاری برق را نمی دهد اگر قرار باشد ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر برای سرمایه گذاری به آن اضافه کنیم فشار بسیار زیادی به صنعت برق وارد می شود.
    معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تاکید کرد: این درحالی است که ساعت اوج بار مصرف برق در طول سال بین ۲۰۰ تا ۷۲۰ ساعت است یعنی اوج مصرف بار در دو ماه تیر و مرداد اتفاق می افتد.
    فلاحتیان از مشترکان برق خواست با کاهش مصرف ۱۰ درصد برق در زمان پیک پایداری شبکه برق را تامین کنند تا شاهد اختلال و افت فشار برق نباشیم.
    وی تاکید کرد: مشترکان در مصرف آب و برق در پیک تابستان توجه داشته باشند تا هم به اقتصاد ملی و هم اقتصاد خانواده کمک شود و از طرفی به بخش تولید، صنعت و کشاورزی صدمه ای وارد نشود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *