×
آخرین اخبار

کشته شدن مظنونان اصلی حملات تروریستی بارسلون + عکس

  • کد نوشته: 5643
  • ۱۳۹۶-۰۵-۲۸
  • 702 بازدید
  • پلیس کاتالونیا از کشته شدن پنج تروریست حملات اخیر بارسلونا خبر داد

    کشته شدن مظنونان اصلی حملات تروریستی بارسلون + عکس

    به گزارش دیدگاه نیوز، پلیس کاتالونیا در پیامی توئیتری نوشت: ما پنج تروریست را در کمبریلز (جنوب بارسلونا) شناسایی کرده و به هلاکت رساندیم. از سوی دیگر چهار تن بازداشت و سه تن دیگر شناسایی شدند. 
     
    تمام این پنج مظنون تروریست مراکشی بودند. طبق گزارش یوروپا پرس، لیست مظنونان کشته شده شامل “عمر هشامی” ۲۱ ساله متولد مراکش،‌ “حسین ابویعقوب” ۱۹ ساله متولد مراکش، “سعید علاء” و “محمد هشامی” ۲۴ ساله متولد مراکش و “موسی اوکبیر” ۱۷ ساله است.

     

     

    موسی اوکبیر 

    موسی اوکبیر، اجاره کننده خودرو ونی بوده که در مرکز بارسلونا برای حمله استفاده شد. 
     
    پیش‌تر پلیس به ادریس اوکبیر، برادر او مظنون بود، اما او به پلیس تسلیم شد و گفت مدارکش دزدیده شده‌اند. ون مورد استفاده در حمله با استفاده از مدارک ادریس اوکبیر اجاره شده بود. 
     
    پلیس همچنان در جستجوی “یونس ابویعقوب” ۲۲ ساله است که ممکن است راننده خودروی ونی باشد که در بارسلونا استفاده شد.

    تصویری که پلیس از چهار مظنون منتشر کرد 

     بازرسان معتقدند که حملات در بارسلونا و کمبریلز از سوی یک شبکه‌ای با دست کم ۱۲ تروریست سازماندهی شده بود. پنج تن از آنان در کمبریلز کشته شده و چهار تن دیگر بازداشت شدند. مقام‌ها همچنین سه تن دیگر را شناسایی کردند که دو تن از آنان احتمالا در آلکانار کشته شدند؛ این مساله هنوز در دست بررسی است. 
     
    مقام پلیس منطقه‌ای کاتالونیا جمعه در کنفرانسی خبری با اشاره به اینکه انفجار چهارشنبه در آلکانار با حمله بارسلونا و حملات در کمبریلز مرتبط بودند، گفت: مقام‌ها هنوز راننده خودروی ون در حمله بارسلونا را شناسایی نکرده‌اند. 
     
    او گفت: فرضیه ما این است که مظنونان هر دو حمله را برای زمان مشخصی در آلکانار تدارک دیده بودند. این کار گروهی بود و ما تعداد دقیق آنها را نمی‌دانیم اما این مساله را رد نمی‌کنیم که آنها حملات دیگری هم در سر داشتند. همگی آنها شناسایی شدند. 
     
    پنج‌شنبه یک خودروی ون در یکی از خیابان‌های معروف گردشگری در بارسلونا به سمت مردم حرکت کرد و ۱۳ تن را کشت و باعث زخمی شدن بیش از ۱۰۰ تن دیگر شد. ساعاتی پس از آن تروریست‌ها حمله دوم را در شهر ساحلی کمبریلز در جنوب بارسلونا اجرا کردند که طی آن هفت تن زخمی شدند و یکی از آنها بعدا مرد. 
     
    مقام‌ها معتقدند که این دو حمله در بارسلونا و کمبریلز مستقیما با انفجار چهارشنبه شب در آلکانار که پلیس دست‌کم ۲۰ مخزن گاز کشف کرد، ارتباط دارند. بازرسان معتقدند که خانه‌ای که در جریان انفجار تخریب شد، مخفیگاه یک شبکه تروریستی بوده و وقوع یک انفجار اتفاقی مانع از آن شده که مظنونان یک حمله بزرگتر انجام دهند. 
     
    پلیس منطقه‌ای کاتالونیا همچنین گفت: انفجار آلکانار جرقه این حملات بود… این چیزی نبود که آنها در ابتدا در سر داشتند. این انفجار مانع از وقوع یک بمبگذاری بزرگتر شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *