×
آخرین اخبار

کاهش شدید تمایل ایرانی‌ها به خرید گوشی در سال ۱۳۹۷

  • کد نوشته: 14808
  • ۱۳۹۷-۱۲-۰۲
  • 501 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ جدیدترین آمار اعلام شده از سوی سامانه ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه یا همان رجیستری نشان می‌دهد که میزان ثبت گوشی‌ها در سامانه رجیستری طی سال گذشته نسبت به پارسال به زیر یک میلیون عدد رسیده و به عبارت ساده تر نصف شده است. مشکلات اخیر بازار ارز و عدم تطابق میزان درآمد مردم […]

    کاهش شدید تمایل ایرانی‌ها به خرید گوشی در سال ۱۳۹۷

    دیدگاه نیوز/ جدیدترین آمار اعلام شده از سوی سامانه ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه یا همان رجیستری نشان می‌دهد که میزان ثبت گوشی‌ها در سامانه رجیستری طی سال گذشته نسبت به پارسال به زیر یک میلیون عدد رسیده و به عبارت ساده تر نصف شده است.

    مشکلات اخیر بازار ارز و عدم تطابق میزان درآمد مردم با نرخ ارز روز موجود در بازار باعث کاهش شدید قدرت خرید مردم در همه گروه‌ها شده است. این مورد به صورت شدیدتر در همه صنایعی که به صورت مستقیم وابسته به واردات است مشاهده می‌شود که بازار گوشی تلفن همراه و قطعات کامپیوتری یکی از آنهاست.

    همانطور که می‌دانید این روزها تنها گوشی‌هایی قابلیت استفاده در کشور را خواهند داشت که به صورت رسمی کد شناسایی یا IMEI آنها در سامانه رجیستری وزارت ارتباطات ثبت شده باشد. برای این کار باید گوشی به صورت قانونی وارد کشور شود تا بتوان کد مورد نیاز را از گمرک دریافت کرد.

    در همین راستا، حسین یوسفیان به عنوان یکی از کارشناسان سامانه رجیستری روز گذشته مصاحبه‌ای با تسنیم صورت داده و در آن وضعیت حال حاضر این سامانه را تشریح کرده است. یوسفیان در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید که به دلیل همین مشکلات ارزی بسیاری از کاربران تصمیم به تعمیر گوشی‌های قدیمی‌تر خود گرفته‌اند و همین عامل باعث کاهش درصد خرید گوشی نو در بازار شده و طبق آماری که این سازمان از ثبت گوشی‌ها در سامانه خود دارد، روزانه در حدود ۲۰ هزار گوشی در این سامانه ثبت می‌شوند ولی تعداد کلی گوشی‌های ثبت شده در سال ۱۳۹۷ کمتر از یک میلیون دستگاه بوده و این به معنای کاهش ۵۰ درصدی خرید گوشی نو توسط کاربران است.

    به گفته یوسفیان همه ۶۰۰ هزار گوشی که تا پیش از این در گمرکات کشور دپو شده بودند نیز با دریافت ما‌به‌التفاوت‌های قیمت ارز ترخیص و در بازار عرضه شده‌اند ولی علت عدم کاهش قیمت‌ها به صورت ویژه، نرخ بسیار پایین ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی است.

    به هر حال امیدواریم طی ماه‌های آینده تدابیری در جهت بهبود شرایط فوق صورت گیرد تا بتوان نه تنها در حوزه گوشی هوشمند بلکه در سایر زمینه‌ها نیز قدرت مردم کشور عزیزمان افزایش پیدا کرده و مرحمی هر چند کوچک بر مشکلات عدیده آنها باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *