×
آخرین اخبار

چه کسانی در رابطه با مشکلات شهرستان آبادان وظایف خود را انجام نمی دهند؟

  • کد نوشته: 17705
  • ۱۳۹۸-۰۶-۲۶
  • 535 بازدید
  • در جلسه که با حضور دكتر ايزدجو مديرعامل و معاونين سازمان آب و برق خوزستان، حجت الاسلام ابراهيمي پور امام جمعه آبادان، نمايندگان مردم آبادان دكتر عامر كعبي، سردار شرفي و آقاي مختار و مسئولين بخشهاي آب و برق، آب و فاضلاب، جهاد كشاورزي و دهياران آبادان برگزار شد
    چه کسانی در رابطه با مشکلات شهرستان آبادان وظایف خود را انجام نمی دهند؟

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از آبادان، دکتر موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان اظهارکرد: آبادان یعنی نهر و نخل و آب، مدتهاست که متاسفانه در هر سه حوزه ما مشکل داریم چه کسانی وظایف خود را سالهاست که در آبادان انجام نمی دهند؟
    با وجود ٢ رودخانه بزرگ ملی و بین المللی مشکلات کشاورزی و آب آبادان میراث بجای مانده کدام دستگاههاست، تا کی باید این وضع سامان یابد، نماینده عالی دولت درآبادان افزود: باید تکلیف لایروبی ١١ نهر زه کش سریعا روشن شود، سازمان آب و برق ۴ بیل مکانیکی تمام وقت و به مدت طولانی در اختیار فرمانداری قرار دهد تا مشکلات انهار با نظارت فرمانداری ریشه کن شود.
    اکنون سهمیه دریافتی آب غدیر کمتر از تعهدات سازمان آب و برق است دستور داده شود هم آب شهری و هم روستایی حداقل تا ١٠٠ هزار متر مکعب افزایش یابد، موسوی ادامه داد: خوشبختانه امسال EC بالاتر از ٢١٠٠ در بهمن شیر نداشتیم این EC نباید بالاتر رود. برای لایروبی و نمکزدایی بهمن شیر لازم است بند منیخ سریعا باز شود و آب بهمن شیر حرکت طبیعی خود را برای مدتی از سر گیرد این خواست کشاورزان است.

    فرماندارویژه آبادان گفت: اعلام میکنم حتما باید فکری به حال دهانه انهار اروند کنار بشود. ورود و خروج آب اروند رود باید کنترل شده باشد تا در صورت تکرار وضعیت سال گذشته موسوم به مد اکبر، مجددا گرفتار نشویم. پدیده مد اکبر بعد از وضعیت سال گذشته اکنون شناسنامه دارد، این شناسنامه مسئولیت دارد ونیازمند توجه جدی است.

    موسوی همچنین عنوان نمود: سد سلولی پایین دست بهمن شیر باید از تعطیلی خارج شود این پروژه مهمی است که باید اعتبارات جدید به آن اختصاص داده شود. مشکلات موجود بخش کشاورزی و آب یا مربوط به جهاد کشاورزی و یا مربوط به سازمان آب و برق و یا مربوط به هر دو است مقرر است مدیران کل سازمان آب و برق خوزستان، سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، آبفا و آبفار و شیلات در جلسه ای که پایان همین هفته به ریاست استاندار خوزستان در فرمانداری آبادان برگزار میگردد حضور داشته باشند و این مشکلات را هرچه سریعتر حل کنند.
    برای کشاورزان عزیز ما پذیرفته نیست با وجود دو رودخانه عظیم اروند رود و بهمنشیر آبادان مشکل آب شرب و کشاورزی داشته باشند.درپایان فرماندارویژه آبادان گفت: خطوط لوله آبادان فرسودگی زیاد دارند باید کل خطوط مرمت و بازسازی شوند تا این همه خدمات دولت در آب غدیر به هدر نرود، نصف آبی که از غدیر وارد شبکه لوله کشی آبادان میشود متاسفانه به دلیل فرسودگی شبکه به هدر می رود. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *