×
آخرین اخبار

چند درصد بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند؟

  • کد نوشته: 12565
  • ۱۳۹۷-۰۵-۱۳
  • 504 بازدید
  • در بهار ۹۷ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۳۹ درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است.

    چند درصد بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند؟

    به گزارش  دیدگاه نیوز، مطابق آخرین آمار نیروی کار در بهار ۹۷ ،بررسی نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر فارغ التحصیل آموزش عالی، نشان می دهد ۱۷.۸ درصد جمعیت فعال فارغ التحصیل آموزش عالی بیکار بوده اند. این نرخ در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط روستایی نسبت به نقاط شهری بیش تر بوده است. بررسی روند تغییرات این نرخ از کاهش ۲.۶درصدی در بهار ۹۷ نسبت به فصل مشابه سال قبل است.

    بررسی سهم شاغلین ۱۰ساله و بیش تر با ساعت کار معمول ۴۹ ساعت و بیش تر نشان می دهد.۴۰.۱ درصد شاغلین به طور معمول ۴۹ساعت و بیش تر در هفته کار می کنند. این شاخص که یکی از نماگرهای کار شایسته است نشان می دهد در کشور سهم زیادی از شاغلین بیش تر از استاندارد کار می کنند. این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل ۰.۷درصد کاهش داشته است.

    در بهار ۹۷ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران۳۹ درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱.۰ درصد کاهش داشته است.

    در بهار ۹۷ سهم جمعیت شاغل فارغ التحصیل آموزش عالی از کل شاغلان ۲۳.۲ درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲.۱ درصد افزایش داشته است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *