×
آخرین اخبار

پنج شهرستان لرستان در وضعیت ویژه قرار دارند

  • کد نوشته: 25671
  • ۱۳۹۹-۰۲-۲۴
  • 350 بازدید
  • استاندار لرستان گفت: لرستان کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد و ۵ شهرستان؛ خرم آباد،بروجرد ،دلفان، درود و ازنا در شرایط ویژه قرار دارند.
    پنج شهرستان لرستان در وضعیت ویژه قرار دارند

    به گزارش به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، دکتر سیدموسی خادمی در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با اشاره به آخرین وضعیت استان در خصوص ویروس کووید۱۹، اظهارداشت: متاسفانه چند روزی است که تعداد مبتلایان در لرستان افزایش یافته است.

    وی یکی از دلایل افزایش آمار را افزایش حجم آزمایشات نسبت به قبل عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش تعداد آزمایشگاه ها،تشخیص افراد مبتلا بیشتر شده است.

    استاندار لرستان حضور مبتلایان در سطح جامعه و انتقال بیماری به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را دلیل دوم شیوع عنوان کرد.

    دکتر خادمی با اشاره به اهمیت سلامتی افراد جامعه بر ضرورت اعمال سختگیریهای لازم تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی لرستان و شرایط استان‌های مجاور که روند بیماری در آنها افزایشی است به فرمانداران شهرستان‌های خرم‌آباد بروجرد،دلفان، درود و ازنا اعلام شده که وضعیت ویژه را تا پایان هفته اعلام کنند.

    وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مصوباتی از جمله ممنوعیت ازدحام و تجمع در ادارات و سایر مراکز تجمعی در ۵ شهرستان مذکور اعلام شده است .

    استاندار لرستان در خصوص بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت گفت: این بدان معنا نیست که دانش آموزان اجبار به حضور در مدارس داشته باشند و چنانچه دانش آموزی احساس کرد نیاز به رفع اشکال دارد و از طریق فضای مجازی و تلویزیون مطالب آموزشی تفهیم نشده است می تواند برای رفع اشکال به مدارس مراجعه کند و معلمین آماده پاسخگویی و آموزش لازم به دانش آموزان هستند.

    خادمی در خصوص بازگشایی مساجد گفت: با توجه به شرایط موجود،برنامه‌ای برای بازگشایی مساجد نداریم اما برای شب های ارزشمند قدر با توجه به ضرورت در چند نقطه مشخص با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم انجام شده به این ترتیب که مردم مراسم را با پخش زنده و از طریق تلویزیون در خانه‌های خود دریافت کنند.

    وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف از تشکیل کمیته ای به منظور برخورد قانونی و تعطیلی مراکز متخلف خبر داد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *