×
آخرین اخبار

برای ارائه اسناد مرتبط با تحقیقات درباره استیضاح «ترامپ»
پمپئو به مجلس نمایندگان آمریکا احضار شد

  • کد نوشته: 18101
  • ۱۳۹۸-۰۷-۰۶
  • 423 بازدید
  • روسای دموکرات سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور را در رابطه با تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس جمهوری به کنگره فراخواندند.
    پمپئو به مجلس نمایندگان آمریکا احضار شد

    به گزارش دیدگاه نیوز، در نامه احضار پمپئو به کنگره آمده است: وزیر خارجه برای ارائه اسناد مرتبط با تحقیقات درباره استیضاح «دونالد ترامپ» فراخوانده شده است. این نامه حاکی است که عدم ارائه این اسناد به منزله کارشکنی در اجرای قانون خواهد بود.

    «الیوت انگل»، «آدام شیف» و «الیجاه کامینگز» روسای کمیته‌های امور خارجی، اطلاعات و نظارت با صدور این احضاریه مشخصا به دنبال اسنادی در ارتباط با دولت اوکراین هستند.

    آنها پمپئو را به عدم ارائه اطلاعات مرتبط با تعامل و ارتباطات ترامپ با اوکراین متهم کرده‌اند.

    کمیته‌های مجلس نمایندگان جلساتی را برای ادای شهادت پنج مقام وزارت خارجه آمریکا طی دو هفته آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.

    ترامپ سال جاری در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زیلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین از وی خواسته بود تا تحقیقاتی درباره «هانتر بایدن» پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکرات خود که زمانی عضو هیأت مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بوده، به عمل آورد.

    همچنین شواهدی وجود دارد که ترامپ یک هفته پیش از تماس تلفنی با زیلنسکی، پرداخت وام به دولت اوکراین را متوقف کرده تا کی‌یف را برای همکاری تحت فشار قرار دهد.

    با افشای محتوای این مکالمه تلفنی، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز که تاکنون در مقابل درخواست‌ها برای آغاز فرآیند استیضاح مقاومت کرده بود، رسماً خواستار شروع تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ شد.

    تاکنون ۲۱۸ نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خواستار آغاز فرآیند استیضاح ترامپ شده‌اند. بیش از سیصد نفر از مقام‌های سابق سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا با صدور بیانیه‌ای، حمایت خود از استیضاح ترامپ را اعلام کرده‌اند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *