×
آخرین اخبار

«#پشیمانیم» به صحن علنی مجلس رسید

  • کد نوشته: 7530
  • ۱۳۹۶-۰۹-۲۶
  • 833 بازدید
  • برخی نمایندگان مجلس که در انتخابات ۹۶ از حسن روحانی حمایت کرده بودند، در جلسه علنی امروز مجلس انتقادات تندی را متوجه دولت دوازدهم کردند.

    «#پشیمانیم» به صحن علنی مجلس رسید

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ این روزها اختلاف بین اصلاح‌طلبان و دولت فزونی یافته؛ به طوری که گام‌های اصلاح‌طلبان برای عبور از دولت بلند‌تر شده و سرعت بیشتری پیموده است. هر لحظه‌ای که از عمر دولت دوازدهم سپری می‌شود، حامیان اصلاح‌طلب او ریزش می‌کنند و حالا چهره‌های شاخص این جریان آشکارا انتقادها و انتظارات خود را در محافل عمومی نسبت به روحانی اعلام می‌کنند. موج فزاینده ابراز پشیمانی از انتخاب روحانی امروز به صحن بهارستان کشید و برخی چهره‌های اصلاح‌طلب مجلس انتقادات تندی را از عملکرد دولت وی مطرح کردند.

     

     مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران که جزو ناطقان میان دستور صحن علنی مجلس بود انتقادات تندی علیه عملکرد دولت روحانی در هشت ماهه اخیر انجام داد. کواکبیان در بخشی از  اظهارات خود خطاب به حجت الاسلام روحانی گفت: ”  آقای رئیس‌جمهور، همشهری گرانقدر من، آیا در فضای مجازی هستید تا ببیند امروز بابت حمایت از شما چه ناسزاهایی که به ما اصلاح طلبان گفته نمی‌شود؟” 

     

    در بخشی دیگری از جلسه امروز، محمود صادقی عضو فراکسیون امید و از  نمایندگان اصلاح طلب مجلس دهم در نطق میان دستور خود با انتقاد از  توزیع نامناسب اعتبارات در بودجه‌های سالانه کل کشور گفت: ” توزیع نامناسب اعتبارات در بودجه،  منجر به عدم توازن در طبقات اجتماعی شده است و  سال به سال با بودجه‌های سالانه کشور شکاف بین لایه های مختلف جامعه بیشتر شده و فقیر فقیرتر و غنی غنی‌تر می‌شود”.  

     

    اما این پایان کار نبود، نطق کواکبیان و صادقی واکنش‌های انتقادآمیز سایر نمایندگان را نیز برانگیخت.

     

    در یکی از این واکنش‌ها سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس با اعتراض به اظهارات کواکبیان که گفته بود یک اصولگرا نامش در حامیان روحانی نیست، گفت: “آقایان مصباحی مقدم و کاظم جلالی به نام اصولگرایی معتدل برای آقای روحانی در انتخابات ستاد زده‌اند و از آقای روحانی حمایت کردند، اینها اگر اصولگرا هستند، بگویند”.

     

    همچنین بهروز نعمتی یکی دیگر از نمایندگان تهران در واکنش به نطق کواکبیان در صحن علنی خاطر نشان کرد:  “باید یادمان باشد که انتخابات ریاست جمهوری تمام شده، چرا به آن دامن می‌زنید؟ آقای روحانی همان وعده‌ای که به شما داده‌اند را به اصولگرایان معتدل هم داده‌اند”. کواکبیان نیز در پاسخ به نعمتی گفت: ما گفتیم که از آقای روحانی حمایت کرده‌ایم، بنده وکیل‌الدوله نیستم، وکیل‌المله هستم. براساس این گزارش، پس از پایان جلسه علنی مجلس نیز کواکبیان و نعمتی با درگیری لفظی یکدیگر را تهدید کردند.

     

    با این اوصاف حدوداً ۳ سالی به پایان کار دولت دوازدهم و آخرین دوره ریاست‌جمهوری روحانی زمان باقی است و حالا اصلاح‌طلبان پروژه عبور از روحانی را کلید زده‌اند؛ عبور از کسی که در انتخابات ۹۲ ، ۹۴ و ۹۶ بزرگترین ائتلاف را با او برقرار کردند و حالا به باور برخی کارشناسان، سودای انتخابات مجلس در۹۸ را در سر می‌پرورانند البته بدون ائتلاف با روحانی و جریان تابع او تا با عبور از لیست امید و تبدیل کردن آن به لیست یکپارچه اصلاح‌طلبان، مجلس یازدهم را به پایگاه اصلی و مرکز پشتیبانی نامزد خودشان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بدل کنند.

     

    به نظر می‌رسد در این بین، اصلاح‌طلبان نیز نمی‌خواهند عملکرد غیر قابل دفاع دولت مورد حمایتشان در ۹۲ و ۹۶، که عمدتا در وضعیت اقتصادی کشور و عدم بهبود وضعیت معیشتی مردم نمایان است، به پای آنها نوشته شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *