×
آخرین اخبار

پشت پرده حمله به رئیس قوه قضائیه/ چه کسانی آیت الله لاریجانی را تخریب می کنند؟

  • کد نوشته: 6837
  • ۱۳۹۶-۰۷-۱۵
  • 766 بازدید
  • حمله به رئیس قوه قضاییه از سوی یکی از نمایندگانی اصلاح طلب مجلس صورت گرفت که با وجود تکذیبیه ها و اعلام رسمی وجود حساب های قوه قضاییه، وی به کار خود در تخریب آیت الله لاریجانی ادامه داد.

    پشت پرده حمله به رئیس قوه قضائیه/ چه کسانی آیت الله لاریجانی را تخریب می کنند؟

    به گزارش خبر  روز؛ حضور دو برادر در راس دو قوه مهم قضاییه و مقننه، حساسیت ها را نسبت به خانواده لاریجانی ها بالا برده به نحوی که شایعاتی همواره در مورد آنها وجود دارد.

    اینکه دختر رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، جاسوس باشد و خبر آن ازرسانه ها و کانال های معاند منتشر می شود، این یعنی آنکه در جایی از کار اشکالی وجود دارد. اشکالاتی که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت و براساس اظهار نظر رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، اینگونه اخبار و شایعات در ماههای آینده ضریب بیشتری نیز به خود خواهند گرفت.

     

    البته اخبار و شایعات درباره مسئولان بلندپایه نظام و فرزندان آنها همواره وجود داشته، از جمله درباره ثروت افسانه ای رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان. یکی از منشا های اصلی چنین خبری کسی نبود جز محسن مخملباف. روشنفکر اصلاح طلب و فیلمساز فراری از ایران که در آن سوی آب ها برای جلب توجه چنین اخباری را منتشر ساخت و آنچنان آش شور شده بود که یکی دیگر از فراریان فتنه ۸۸ ، یعنی عطالله مهاجرانی در اظهاراتی در شبکه بی بی سی فارسی نسبت به پاکدستی خانواده رهبری اذعان کرد و چنین اخباری را اساسا از ریشه کذب دانست.

     

    در همین زمینه، برخی از لاریجانی ها نیز همواره در مظان اتهام ثروت های افسانه ای و زمین های کشاورزی بزرگ و باغات بوده اند. امری که در صورت وجود مدرک و اسناد بدون شک از سوی رقبای سیاسی و رسانه های آنسوی آب، افشا می شد ولی هرگز برای شایعات، تاکنون حتی یک برگ سند نیز ارائه نشده است. در یک دوره نیز در سالهای گذشته رئیس دولت نهم و دهم درباره یکی از برادران لاریجانی – که البته همانند دیگر برادران مسئولیت کلانی در نظام ندارد- اتهاماتی را بیان کرد که برای فعالین رسانه ای و سیاسی در کشور ابعاد واقعی آن اتهامات هنوز مشخص نشده است. ضمن اینکه نوع ورود احمدی نژاد نیز به این مساله همراه با بداخلاقی های بود که اصل موضوع را نیز دچار حواشی سیاسی کرد و بعدها نیز سخنگوی قوه قضاییه از بررسی پرونده و عدم وجودجرم خبر داد.

     

    اما انتشار اخبار جاسوسی دختر رئیس قوه قضاییه، به گونه ای در شبکه های اجتماعی منتشر و همه گیر شد که برخی از مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشور وارد کار شدند تا به سرعت این خبر را تکذیب کنند. خبری که آیت الله لاریجانی نیز به آن واکنش نشان داد و آن را کار فراریان فتنه و زهرخوردگان دستگاه عدالت دانست.

     

    ولی ورای این مسائل باید به طور ریشه ای به دلایل و گاها موفقیت رسانه های معاند در جعل اخبار علیه مسئولان نظام پرداخت. چگونه به تدریج جریانی در داخل اعتمادسوزی از نظام را در دستور کار خود قرار می دهد تا در موقعیتی مناسب توسط عناصر دیگر شان و حیثیت آن زیر سوال رود؟ این دقیقا همان موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد و مصون سازی در این باب صورت گیرد.

     

    نسبت به حملات به دستگاه قضایی باید گفت، این حملات در سال های اخیر و در زمان انتخابات شدت می گیرد. انتخاباتی که نیاز به خیر و شر سازی از سوی یک جریان دارد تا بتواند با گل آلود کردن آب، ماهی انتخاباتی خود را بگیرد. حمله به رئیس قوه قضاییه از سوی یکی از نمایندگانی اصلاح طلب مجلس صورت گرفت که با وجود تکذیبیه ها و اعلام رسمی وجود حساب های قوه قضاییه، وی به کار خود در تخریب آیت الله لاریجانی ادامه داد تا کانالی به نام آمدنیوز نیز با این اخبار و تحولات، به شایعه  پراکنی علیه رئیس دستگاه قضا ادامه و به آنها ضریب دهد. صادقی، نماینده اصلاح طلب مجلس، ماهها در توئیتر و شبکه های اجتماعی با اظهاراتی، حساب های مربوط به رئیس دستگاه قضا را که از سوی نظام اجازه گشایش یافته بود را زیر سوال برد و حتی به سخنان وزیر اقتصاد وقت نسبت به قانونی بودن حساب ها هم اکتفا نکرد و به تخریب های خود ادامه داد.

     

    چنین قبح زدایی از مسئولان در نظام توسط برخی از اصلاح طلبان، ریشه حملاتی می شود که رسانه های دشمن در قالب های دیگری پیاده سازی می کنند. زمینه آن توسط اصلاح طلبان فراهم شده و دشمن با سرمایه گذاری بر همین زمینه، سعی در واقعی جلوه دادن اخبار و شایعات خود می کند. کار شایعه سازی گاهی تا آن حد موفق عمل می کند که خانواده لاریجانی ها را مصون از هرگونه تحقیق و پولادین در مقابل تمامی نظارت ها متصور می شوند. اما آیا نظام به این خانواده چک سفید امضا داده است؟

     

    هر چند می توان میان عملکردهای سیاسی برادران لاریجانی تفاوت های مشخصی را مشاهده کرد و حتی میان عملکرد انقلابی آیت الله لاریجانی با علمکرد گاه محافظه کارانه علی لاریجانی فاصله محسوسی را مشاهده کرد. همچنانکه برادر بزرگتر لاریجانی ها یعنی دکتر محمد جواد لاریجانی نیز در سالهای گذشته همواره یکی از پیشتازان جبهه انقلابی در کشور بوده و به عنوان یکی از صریح ترین چهره های سرشناس در بیان مواضع انقلابی در میان رسانه ها شناخته می شود. بنابراین اتهامات سنگینی همچون جاسوسی و شایعه پراکنی ناجوانمردانه درباره خانواده لاریجانی ها و به خصوص آیت الله آملی جای تامل دارد.

     

    اما رویه نظام نیز تاکنون نشان داده که در برخورد با خانواده های چه بسا باسابقه دارتر از لاریجانی ها در جمهوری اسلامی نیز ملاحظات غیر اصولی را اعمال نکرده است.

     

    از سوی دیگر به طور کلی آیا می شود مقام معظم رهبری یکی از اصلی ترین ارکان نظام یعنی قوه قضاییه را به شخصی واگذار کند که وی دارای صلاحیت نباشد! همچنانکه دستگاهی که در سال های اخیر توانسته بسیاری از پرونده های فساد اقتصادی و مالی بزرگی را کشف و به دادگاه بکشاند.

     

    دستگاهی که حتی مسئولان بلندپایه و مقامات سابق نیز هیچ گونه مصونیتی ندارند و تعدادی از آنها در زندان در حال گذارن محکومیتشان هستند.

     

    به طور قطع نحوه برخورد قوه قضاییه با فتنه ۸۸ و رهبران آن تاثیر اساسی در دشمن تراشی داشت و این دشمنان به هر چیزی دست می زنند تا آن را بدنام کنند.

     

    بنابراین باید این نکته را یادآوری کرد که منافع نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران بسیار بالاتر از منافع افراد و مسئولان است که نظام بخواهد با تخلفات و یا فسادها با چشم پوشی رفتار کند و با مصلحت هایی اعتبار خود را زیر سوال ببرد .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *