×
آخرین اخبار

پاسخ بی‌رحمانه ایران به گستاخی آمریکا در خلیج فارس

  • کد نوشته: 1409
  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۶
  • 1090 بازدید
  • دو مقام آمریکایی به شبکه فاکس‌نیوز اعلام کردند که یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه هفته جاری در خلیج‌فارس یک رویارویی نزدیک با شناورهای تندرو ایران داشتند.

    پاسخ بی‌رحمانه ایران به گستاخی آمریکا در خلیج فارس

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل  از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یک کارشناس نظامی روس در گفتگو با اسپوتنیک گفت: “آمریکا در حال تحریک ایران در آب های خلیج فارس است و طبیعی است که ایرانی ها خلیج فارس را مال خود می دانند. آنها می خواهند در محدوده آب های آن احساس آرامش و امنیت کنند.”

    این کارشناس روس افزود: “برخورد ایران هوشمندانه و از روی تجربه است به گونه ای که این نحوه برخورد در منطقه خلیج فارس آمریکایی ها را از ارتکاب هر گونه حماقتی بازداشته است. این نحوه تعامل ایران در خلیج فارس باعث شده تا آمریکا در خود احساس ضعف و ترس کند و به اقدامات تحریک آمیز روی آورد.”

    وی افزود: “ایران با همین نحوه برخوردها و درک عالی از اوضاع منطقه، به گستاخی اخیر آمریکا در خلیج فارس و به حماقت این کشور پاسخ بی رحمانه ای داد.” گفتنی است که دو مقام آمریکایی به شبکه فاکس‌نیوز اعلام کردند که یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه هفته جاری در خلیج‌فارس یک رویارویی نزدیک با شناورهای تندرو ایران داشتند.

    طبق گزارش فارس، این مقامات آمریکایی اعلام کردند که کشتی ایران به ناوشکن «یو اس اس میهن» آمریکا در خلیج‌فارس نزدیک شده است. این گزارش ادامه می‌دهد، که میهن به منظور جلوگیری از برخورد با کشتی‌های جنگی ایران، تغییر مسیر داده است و آژیر خطر را به صدا درآورده است و منورهایی را شلیک کرده است.

    بنا بر این گزارش، کشتی ایران جلوتر از فاصله یکهزار یاردی از ناوشکن آمریکا نیامده است و هیچ گلوله‌ای برای هشدار و  اخطار شلیک نکرده است. به گفته ارتش آمریکا، در سال ۲۰۱۶ دستکم ۳۵ مرتبه کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا با کشتی‌های ایران رویارویی داشته‌اند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *