×
آخرین اخبار

وعده وزارت صنعت: قیمت خودرو می‌ریزد

  • کد نوشته: 25541
  • ۱۳۹۹-۰۲-۲۴
  • 316 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، «مهدی صادقی نیارکی» امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار با محوریت تعیین قیمت خودرو افزود: خودرو یک کالای مصرفی بادوام است و کسانی که به هر دلیل به دنبال تبدیل آن به کالای سرمایه ای هستند با شیوه‌های جدید فروش، پیش فروش یا مشارکت در تولید، امکان واسطه‌گری و دلالی نخواهند […]

    وعده وزارت صنعت: قیمت خودرو می‌ریزد

    به گزارش دیدگاه نیوز، «مهدی صادقی نیارکی» امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار با محوریت تعیین قیمت خودرو افزود: خودرو یک کالای مصرفی بادوام است و کسانی که به هر دلیل به دنبال تبدیل آن به کالای سرمایه ای هستند با شیوه‌های جدید فروش، پیش فروش یا مشارکت در تولید، امکان واسطه‌گری و دلالی نخواهند یافت.

    وی با بیان اینکه شیوه‌های جدید فروش به منظور عدالت هر چه بیشتر در توزیع خودرو تنظیم شده است، گفت: سه شیوه فروش فوق العاده، پیش فروش (به شرط تحویل خودرو تا یک سال) و مشارکت در تولید در نظر گرفته شده که در آن ۶۰ درصد تولیدات برای انجام تعهدات قبلی و معوقات خودروسازان اختصاص خواهد یافت و ۴۰ درصد باقیمانده در قالب پیش فروش و فروش فوق‌العاده به مشتریان واگذار خواهد شد.

    این مقام مسوول درباره روش فروش فوق العاده توضیح داد: در این روش سایت فروش خودروساز به مدت یک هفته باز خواهد شد و همه افرادی که تمایل به خرید دارند ثبت نام کرده و پول پرداخت خواهند کرد.

    وی تاکید کرد: فقط افرادی که در طول سه سال گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرو دریافت نکرده باشند، می‌توانند برای خرید اقدام کنند و علاوه بر آن محدودیت‌های یک خودرو برای هر کد ملی، داشتن گواهی نامه و ثبت نام برای افراد بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شده است.

    به گفته صادقی نیارکی برنامه فروش فوق العاده در مقاطعی در طول سال ادامه خواهد داشت.

    وی ادامه داد: پس از اتمام فرایند ثبت نام، اگر تعداد ثبت نامی‌ها به تعداد خودروهای موجود باشد، در بازه زمانی سه ماهه بدون سود مشارکت تحویل مشتریان خواهد شد.

    سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت افزود: اما اگر تعداد متقاضیان بیش از تعداد خودروهای قابل عرضه باشد، با حضور مراجع نظارتی قرعه‌کشی انجام خواهد شد و افرادی که موفق به دریافت خودرو نشوند، پولشان عودت داده خواهد شد.

    صادقی نیارکی با بیان اینکه ۶۰ درصد خودروها (پس از کسر معوقات و تعهدات پیشین خودروسازان) پیش فروش خواهد شد، گفت: به این منظور سایت‌های فروش خودروسازان باز خواهد شد و سود مشارکتی در این شیوه نیز در نظر گرفته نشده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.