×
آخرین اخبار

وعده هایی که برای جوانان بیکار مسجدسلیمان آب و نان نشد…!؟ / مدیران پتروشیمی و مسئولان شهرستان مسجدسلیمان پاسخگو باشند

  • کد نوشته: 11475
  • ۱۳۹۷-۰۲-۱۳
  • 4274 بازدید
  • اصحاب رسانه و قلم و شهروندان مسجدسلیمان خواستار انتشار لیست اسامی کلیه پرسنل و افراد استخدام شده در پتروشیمی زیلایی مسجدسلیمان به همراه کد ملی شخص می باشند تا بتوان به صورت شفاف به عملکردهای مثبتی که مدیران پتروشیمی به آن اذعان داشته اند و آینده ی روشن این شرکت امیدوار بود. همانا که شفاف سازی در عمل همواره از حاشیه سازی ها جلوگیری خواهد کرد.

    وعده هایی که برای جوانان بیکار مسجدسلیمان آب و نان نشد…!؟ / مدیران پتروشیمی و مسئولان شهرستان مسجدسلیمان پاسخگو باشند

    دیدگاه نیوز / در حالی که قرار بود با تکمیل و راه‌اندازی طرح عظیم پتروشیمی «زیلایی» مسجدسلیمان، زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر فراهم شود ، به نظر می رسد که تحقق این وعده برای انبوه جوانان جویای کار شهر اولین ها به این زودی ها میسر نخواهد شد و برای اشتغال خود دست کم دو راه پیش رو خواهند داشت؛ مهاجرت از مسجدسلیمان و پیدا نمودن آمال و آرزوهای اشتغال خود در استانهای همجوار و یا راه اندازی مشاغل کاذب و مقطعی در سطح شهر از جمله فلافل فروشی ،دستفروشی و ….!!!

    به گزارش دیدگاه نیوز، اواسط زمستان ۹۱ بود که مدیر عامل وقت مناطق نفت خیز جنوب احداث پتروشیمی در منطقه زیلایی را یکی از کارهای مهم وزارت نفت در منطقه عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود که این پروژه تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری برسد. پروژه ای که بعدها بعنوان یکی از امیدواری های هزاران جوان جویای کار شهر اولین ها و حتی شهرهای اطراف مطرح شد اما اکنون پس از گذشت چندین سال از آن زمان به نظر می رسد که تغییری در وضعیت اشتغال جوانان مسجدسلیمانی ایجاد نشده و راه اندازی مشاغلی از قبیل فلافل فروشی، میوه فروشی سیار ، دستفروشی و … که در برخی موارد بعنوان مشاغل مزاحم برای عابرین و خودروها محسوب می شوند وضعیت نگران کننده ای در حوزه اشتغال جوانان شهرستان ایجاد نموده است.

    از طرفی دیگر و با نگاهی به افراد جذب شده در بخش های مختلف پتروشیمی مسجدسلیمان، مشخص نیست که این افراد از چه طریقی و بر چه اساس و ضابطه ای در این قسمت ها جذب شده اند. شاید عدم شفافیت و اطلاع رسانی در خصوص چگونگی و نحوه استخدام نیروی کار در پتروشیمی مسجدسلیمان موجب گردیده که شائبه های بسیاری در این خصوص ایجاد شود. مسائلی از قبیل جذب نیروی کار خارج از شهرستان و حتی استانهای همجوار، استخدام نفرات وابسته به برخی مسئولین و بر پایه روابط و سفارشات خاص و بسیاری مسائل دیگر که این روزها بیش از گذشته نمک بر زخم بیکاری پیکره جوانان مسجدسلیمانی می پاشد. شاید اگر اسامی و کذملی افراد استخدامی در پتروشیمی مسجدسلیمان در اختیار رسانه ها قرار گیرد و منتشر گردند شائبه های مطرح شده کمرنگ شود اما به نظر می رسد همت جدی در این خصوص و بکارگیری بخشی از بدنه جامعه حوان و بیکار شهر اولین ها در پتروشیمی مسجدسلیمان وجود ندارد.

    با این حال اگر نگاهی به وعده های برخی مسئولین طی سالهای اخیر در خصوص اشتغال جوانان منطقه و به ویژه شهرستان بیندازیم متوجه امیدواری هایی خواهیم شد که مرور دوباره آن ها در مقایسه با وضعیت فعلی اشتغال در مسجدسلیمان بسیار تفاوت دارد:

    ۲۳ دیماه ۹۱ / بهره‌برداری از پتروشیمی مسجدسلیمان؛ ۶ ماه آینده

    مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب احداث پتروشیمی در منطقه زیلایی را یکی از کارهای مهم وزارت نفت در منطقه عنوان کرد و گفت: امیدواریم این پروژه تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

    حمید بورد در یادواره ۳۵ شهید منطقه عنبر مسجدسلیمان اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای والای منطقه عنبر را گرامی می‌داریم و به مقام شامخ آنها ادای احترام می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه شهدا در دوران دفاع مقدس از کشور پاسداری کرده‌اند افزود: همه ما مدیون شهدای والامقام و مردم منطقه عنبر هستیم.

    این مقام مسئول در وزارت نفت، منطقه عنبر را یکی از قدیمی‌ترین مناطق نفتی کشور معرفی کرد و گفت: نخستین چاه نفت در سال ۱۳۱۷ در این منطقه حفاری شده است.

    وی سابقه تاریخی عنبر را گره خورده با نفت بیان کرد و گفت: در گذشته این منطقه رونق خوبی داشته که امیدواریم با اقداماتی که مجموعه نفت قرار است در اینجا انجام دهد دوباره بیش از گذشته رونق بگیرد.

    مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب احداث پتروشیمی در منطقه زیلایی مسجدسلیمان را یکی از کارهایی مهم وزارت نفت در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم این پروژه تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.بورد گفت: امیدواریم با خدمات رسانی به مردم منطقه بتوان دل شهدای گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس که برای صیانت از تمامیت ارضی و دفاع از آرمان‌های والای انقلاب جان خودشان را فدا کردند خوشحال کنیم.

    ۵ آذرماه ۹۳
    فرماندار مسجدسلیمان : با تکمیل و راه‌اندازی طرح عظیم پتروشیمی «زیلایی» مسجدسلیمان، زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر فراهم خواهد شد

    علیرضا گرویی، فرماندار مسجدسلیمان در این باره با اشاره به اینکه نرخ بیکاری این شهرستان بالاست، گفت: با راه‌اندازی این مجتمع شاهد رونق اقتصادی و کاهش چشمگیر بیکاری این منطقه خواهیم بود.
    وی افزود: بزودی در جوار این پتروشیمی، کارخانه آلومینیوم‌سازی نیز با هدف تولیدات صنعت آلومینیوم و اشتغال زایی، کار خود را شروع خواهد کرد.
    بر اساس این گزارش، ساخت مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان واقع در شهرک صنعتی زیلایی این شهرستان، طرح مصوب دولت در دومین سفر استانی است که کلنگ ساخت آن توسط مسئولان استانی و کشوری به زمین زده شده و قرار است در فضایی به وسعت ۴۵۰ هکتار اجرا شود. محصول تولیدی این پتروشیمی آمونیاک و اوره خواهد بود و برآورد شده که پتروشیمی مسجد سلیمان سالانه ۴ میلیون تن اوره در ۴ فاز برای بازارهای داخلی و خارجی تولید کند. ۱۵ درصد از منابع مالی این طرح توسط سهامداران داخلی و ۸۵ درصد آن به‌وسیله سرمایه‌گذاران خارجی که از کشور چین هستند، تأمین می‌شود.
    علینقی قدس، معاون عمران و محیط زیست شهرک‌های صنعتی کشور نیز در بازدید از سایت در حال انجام کار این پتروشیمی، حمایت همه جانبه شهرک‌های صنعتی کشور را در خصوص تکمیل و راه‌اندازی این طرح اعلام کرد و یادآورشد: با توجه به اینکه این مجتمع بزرگ همه ظرفیت‌های لازم برای پیشبرد چرخه اقتصادی کشور و رفع محرومیت زدایی در این منطقه را دارد در تلاش هستیم که این طرح هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

    ۲۴ تیرماه ۹۴

    فرماندار مسجدسلیمان : برای اشتغال نیروی کار در این پروژه مشکلات بیکاری کاملا رفع و حتی با کمبود نیرو مواجه خواهیم شد

    با دعوت مدیر عامل صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان جمعی از مسئولین محلی و اصحاب رسانه از روند اجرایی پتروشیمی مسجدسلیمان بازدید و در مراسم ضیافت افطار شرکت نمودند.
    در این مراسم دکتر یوسف داودی مدیر عامل پتروشیمی مسجدسلیمان در اظهاراتی با تشکر از همکاری و حمایت مسئولین گفت: اجرای این پروژه در این شرایط کار آسانی نیست ولی با مدیریت جهادی کار را تا اینجا رسانیده ایم و بدون تردید مسجدسلیمان و شهرستانهای اطراف بزودی مهاجر پذیر خواهند شد.
    وی افزود:تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر در این سایت و شرکت های تابعه مشغول بکار شده اند و مردم مطمئن باشند روز به روز بکار گیری نیروها افزایش خواهد یافت و با توجه به اینکه بسیاری از سرمایه گذاران تمایل به حضور و همکاری در مسجدسلیمان نشان داده اند و این نشانه بسیار مثبتی خواهد بود، آینده خوبی را برای این منطقه متصور هستم.
    در ادامه گورویی فرماندار مسجدسلیمان نیز ضمن تبریک پیروزی و موفقیت در مذاکرات هسته ای گفت: از دکتر داودی و مجموعه همکاران وی تشکر میکنم که این کار بسیار پر مشکل را اینچنین به پیش برده اند و این نوید را میدهم که برای اشتغال نیروی کار در این پروژه مشکلات بیکاری کاملا رفع و حتی با کمبود نیرو مواجه خواهیم شد و اعلام میکنم کلیه متقاضیان کار از طریق کاریابی ها اقدام کنند.
    شایان ذکر است:در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه مسجدسلیمان و حجت الاسلام علوی امام جمعه لالی نیز در این مراسم شرکت داشتند و در سخنانی از پیشرفت امور ابراز رضایت نمودند.

    .

     

    ۲۶ مرداد ۹۴

    پتروشیمی مسجدسلیمان برای ۴۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند

    محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان که جمعی از معاونین استاندار و مدیران کل آنها را همراهی می‌کردند، صبح امروز (دوشنبه ۲۶ مرداد ماه) از روند اجرایی طرحهای شرکت پتروشیمی و کارخانه آلومینیوم مسجد سلیمان در منطقه زیلایی این شهرستان بازدید کردند.
    در این بازدید، رضایی با تاکید بر اهمیت توسعه استان خوزستان، رفع محرومیت از مناطق این استان را منوط به سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی و مشارکت مردم در پروژه های صنعتی دانست.

    دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به کارگران بومی این دو کارخانه گفت: این دو کارخانه متعلق به مردم سه شهرستان مسجد سلیمان، لالی و اندیکاست و امیدواریم مردم صبر و حوصله به خرج دهند و همکاری کنند تا روند رو به پیشرفت این دو کارخانه به نتیجه برسد.

    شایان ذکر است، اجرای پروژه پتروشیمی مسجد سلیمان هم اکنون ۸۴۰ نفر اشتغالزایی داشته و تا یک سال و نیم آینده ۴۵۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

    ۵ مرداد ۹۵ / ایجاد ۱۰ هزار شغل در منطقه ویژه اقتصادی زیلایی مسجدسلیمان

    مدیر عامل مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان گفت: امکان ایجاد ۱۰ هزار شغل در منطقه ویژه اقتصادی زیلایی مسجدسلیمان وجود دارد.
    موافقتنامه همکاری شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با شرکت ADKL آلمان ۵

    به گزارش دیدگاه نیوز یوسف داوودی در این روز در جلسه شورای اداری این شهرستان در خصوص روند اجرایی پروژه مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان اظهار داشت: ساخت مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از سال ۱۳۷۴ آغاز شده که تا سال ۱۳۸۷ روند ساخت ساخت این پروژه متوقف شده بوده و پس از سال ۸۷ کود اوره مورد نیاز پتروشیمی با قیمت ۹۰۰ دلار خریداری شد و همچنین مشکل تامین خوراک این مجتمع پتروشیمی نیز برطرف شد.

    وی افزود: با رفع مشکلات فاینانس مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان تاکنون ۱۰۰ میلیون دلار در فاز اول پتروشیمی هزینه شده است که پیشرفت ۲۰ درصدی را در کارخانه فاز اول و اشتغال ۴۵۰ نفر را در این بخش به همراه داشته است.

    اشتغال ۴۵۰ نفر در پتروشیمی مسجدسلیمان

    مدیر عامل مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان به پتانسیل بالای منطقه ویژه اقتصادی مسجد سلیمان در زیلایی مسجدسلیمان اشاره کرد و بیان کرد: امکان ایجاد ۱۰ هزار شغل در منطقه ویژه اقتصادی زیلایی مسجدسلیمان وجود دارد.

    وی با اشاره به لزوم توجه به ایجاد سومین هاب انرژی کشور در مسجدسلیمان گفت: با تامین زیرساخت‌های لازم دراحداث مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان از جمله تامین ۱۰۰۰ هکتار زمین مورد نیاز دراحداث این مجتمع پتروشیمی و همچنین ساخت فرودگاه مسجد سلیمان احداث این مجتمع پتروشیمی می‌تواند منجر به کاهش شمار انبوه بیکاران در شهرستان شود.

    ۱۱ دیماه ۹۵

    پتروشیمی مسجدسلیمان سال ۹۸ افتتاح می شود

    مدیرعامل پتروشیمی مسجد سلیمان اظهار کرد: در حال حاضر فازنخست این طرح ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در نخستین مرحله پتروشیمی مسجد سلیمان یک میلیون و ۷۰ هزار تن در سال، اوره و امونیاک برای عرضه در بازار های داخلی و خارجی تولید خواهد کرد.

    به گزارش دیدگاه نیوز، یوسف داوودی با اشاره موثر شدن فاینانس این طرح و فعال بودن پیمانکار چینی،گفت: روند ساخت این طرح پتروشیمی با وجود برخی مشکلات با جدیت ادامه دارد و فازاول پتروشیمی مسجد سلیمان در ابتدای سال ۱۳۹۸ به بهره برداری می رسد.

    وی با تاکید بر اهممیت اشتغالزایی پتروشیمی مسجد سلیمان، گفت: اکنون ۸۵۰ نفر مشغول به کار هستند و باید به این نکته اشاره کرد که واحد اوره امونیاک در زمان نصب و راه اندازی برای بیش از ۴ هزار نفر اشتغالزایی دارد و در دوره بهره برداری نیز ۲ هزار نفر مشغول به کار خواهند بود.

    مدیرعامل پتروشیمی مسجد سلیمان افزود: این مجموعه می تواند به دومین هاب پتروشیمی خوزستان تبدیل شود و با تجمیع گازهای همراه نفت و گازهای مخازن کوچک منطقه، درصدد تولید محصولات میانی و تبدیل آنها به محصول نهایی هستیم.

    با تمام این تفاسیر و علیرغم آن چه گفته شد مشخص نیست که تا زمان بهره برداری کامل پتروشیمی مسجدسلیمان چه تعداد از جوانان بیکار شهرستان اشتغال خواهند یافت و به نظر می رسد بهبود وضعیت وضعیت اشتغال در شهرستان و رفع معضل بیکاری جوانان را بایستی بجز حوزه پتروشیمی در سایر حوزه ها جستجو نمود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    2 پاسخ به “وعده هایی که برای جوانان بیکار مسجدسلیمان آب و نان نشد…!؟ / مدیران پتروشیمی و مسئولان شهرستان مسجدسلیمان پاسخگو باشند”

    1. احسان منظری گفت:

      پتروشیمی پر شده از ترک و رشتی و کهگلویی.
      لطفا حتما لیست مدیران و کارگران شرکتهای مختلی که در پتروشیمی کار میکنن منتشر کنید.البته اگر آقای دکتر داودی اجازه انتشار همچین لیستی رو بدهند

    2. دانیال گفت:

      دزدی وفساد و سو مدیریت درشهر مسجدسیلمان بیداد میکند

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *