×
آخرین اخبار

نماینده مردم دشت آزادگان وهویزه در مجلس شورای اسلامی درنشست مشترک مسئولین با مدیران شرکت های نفتی
نفت بحث ملی است ولی باید در چهارچوب قانون باشد/ لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب در راستای اتفاق اخیرخودکشی کارگر نفتی

  • کد نوشته: 28659
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۷
  • 490 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی درنشست مشترک مسئولین با مدیران شرکت های نفتی با اشاره به اینکه نفت یک ثروت ملی و نعمت خدا دادی است و متعلق به همه ملت است، اظهار کرد: همه شهروندان یک ملت وظیفه دارند در جهت بهره بری درست از این ثروت […]

    نفت بحث ملی است ولی باید در چهارچوب قانون باشد/ لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب در راستای اتفاق اخیرخودکشی کارگر نفتی

    دیدگاه نیوز/ نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی درنشست مشترک مسئولین با مدیران شرکت های نفتی با اشاره به اینکه نفت یک ثروت ملی و نعمت خدا دادی است و متعلق به همه ملت است، اظهار کرد: همه شهروندان یک ملت وظیفه دارند در جهت بهره بری درست از این ثروت ملی باید همسو و دل واحده باشند تا برای همدیگر تسهیل گر خوبی باشند.

    وی با بیان اینکه بین دولت و ملت وظایف متقابلی وجود دارد، افزود: نفت یک وظایفی و تکالیفی دارد در مقابل ملت خود است و همه ما در زیر لوای جمهوری اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی زندگی میکنیم و ما ملزم هستیم که از قانون تبعیت کنیم.

    ساعدی خطاب به شرکت های نفتی مستقر در هویزه گفت: شما یک الزام و یک وظیفه دارید در مقابل مردم و همه ما در چهارچوب قانون دست نیاز به سمت شما دراز نمی کنیم بلکه خواستار اجرای قانون هستیم و شما باید به تکالیف قانونی خود عمل کنید، زیرا که عمل نکردن به قانون با هر لباسی و هر جایگاهی چه پیمانکار باشد چه وزیر یک تخلف محسوب میشود و مورد تعقیب مراجع قانونی قرار میگرد.

    نماینده مردم دشت آزادگان هویزه، خاطر نشان کرد: وقتی که مجلس قانون را تدوین می‌کند و مورد تایید شورای نگهبان قرار میگردد مجریان دولت ملزم به اجرای آن، نه یک ذره کمتر ونه یک ذره بیشتر هستند.

    وی افزود: بنده بعنوان نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه زیر مجموعه هیچ یک از دستگاه اجرایی نیستم، ولی در چهارچوب قانون آنها قرار میگیرم و قانون اجرای آنها را محترم میدانم چون بنده از یک طرف قانون گذاری واز طرف دیگر ناظر بر اجرایی درست قانون هستم.

    وی با اشاره به ماده ۴۷ قانون اساسی که توسط ایشان مطرح و علاوه بر کسب آرا در کمیته تلفیق در صحن علنی مجلس با ۸۷ درصد بعنوان ماده قانونی تصویب شد، اظهار کرد: این ماده قانونی علاوه بر تشریح آن توسط وزیر نفت در همه کشور خوب اجرا میشود اما وقتی به دشت آزادگان و هویزه میرسد به فراموشی سپرده میشود.

    وی با اشاره به اتفاق اخیر (خودکشی) در شرکت نفت،گفت: ما در مقابل مردم به ویژه جوانان مسئول هستیم و بنده این حادثه اخیر ،همانطور که در جلسه استانداری با حضور آقای شمسایی نماینده وزیر نفت گفتم علاوه بر اینکه این موضوع بجد پیگیری خواهم کرد، خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب با ریاست دادستان و با دید حقوقی در این راستا هستم.

    وی با گلمندی از بعضی از مدیران و پیمانکاران شرکت های نفتی بابت برخورد نامناسب و تحقیر آمیز با کارگران که بر روحیه آنها تاثیر دارد، خاطر نشان کرد: درست است نفت بحث ملی است ولی باید در چهارچوب قانون باشد و کسانی که قانون را اجرا نمیکنند برخود خواهند شد زیرا ما این بی اعتنایی ها را قبول نمی کنیم و شرکت ها ملزم به اجرای ماده ۴۷ قانون اساسی هستند.

    ساعدی اظهار کرد: جوانی که در شرکت های نفت تحقیر می شوند فرزندان شهدای، رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس هویزه مظلوم و دشت آزادگان است.و ما قبول نخواهیم کرد که فرزندان ما ، همان فرزندان اولین شهدای دفاع مقدس در شرکت های نفتی تحقیر بشوند ،ما جلوی این کارها را خواهیم گرفت.

    ایشان در ادامه افزود: وزیر نفت در بحث عمران از جمله جاده ها و عمران روستاها کمک های خوبی به ما کردند و این لطف فراموش نخواهیم کرد اما در زمینه اشتغال و بی مهری که در شرکت توسعه نفت صورت میگیرد، برای بنده ملموس و محسوس است‌.

    وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد افراد و مسئولین جهادی، بیان کرد: ما نیاز به افراد جهادی داریم که بتوانند بسیجی وار جلوی این بی اعتنایی های که صورت می گیرند، گرفته شود و مسئولینی که سهل انگاری میکنند در تیم اجرای بنده نیستند.

    ساعدی به تعامل شرکت های نفتی در استان های دیگر اشاره کرد و گفت: شرکت ها ملزم هستند که با دشت آزادگان و هویزه که وجب به وجب خاک آنها آغشته به خون شهدا است تعامل و همکاری داشته باشند.

    نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در پایان افزود: مسئولین شرکتهای تا وقتی در هویزه مستقرهستند وظیفه دارند زیر نظر مسئولین این شهرستان کار بکنند زیرا که شرکت های نفتی تکلیفی به نام قانون دارند و ما حقی به گردن شما در چهارچوب قانون داریم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *