×
آخرین اخبار

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: دخالت آمریکا و عربستان عامل بی‌ثباتی در افغانستان است

  • کد نوشته: 22747
  • ۱۳۹۹-۰۱-۳۰
  • 383 بازدید
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دخالت کشورهای بیگانه مانند آمریکا، عربستان، امارات و ناتو عامل بی‌ثباتی در افغانستان است. محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با دیدگاه نیوز، در خصوص نگرانی‌های موجود پیرامون مذاکرات صلح افغانستان اظهار داشت: دلایل طولانی شدن مشکل افغانستان متعدد هستند و یکی از آن‌ها دخالت […]

    نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: دخالت آمریکا و عربستان عامل بی‌ثباتی در افغانستان است

    نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دخالت کشورهای بیگانه مانند آمریکا، عربستان، امارات و ناتو عامل بی‌ثباتی در افغانستان است.

    محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با دیدگاه نیوز، در خصوص نگرانی‌های موجود پیرامون مذاکرات صلح افغانستان اظهار داشت: دلایل طولانی شدن مشکل افغانستان متعدد هستند و یکی از آن‌ها دخالت کشورهای بیگانه به خصوص کشورهای ناتو و آمریکا در این کشور است، از سوی دیگر افغانستان صحنه درگیری بلوک شرق و غرب شده است.

    نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گروه‌های وهابی جنگ طلب ابتدا در هرج و مرج افغانستان ایجاد شدند و سپس در کل خاورمیانه، آفریقا و جنوب شرق آسیا نفوذ کردند و با اسامی مانند داعش، طالبان، الشباب، القاعده و بوکوحرام به فعالیت تروریستی خود ادامه دادند.
    وی افزود: دخالت‌های برخی همسایگان افغانستان نیز در طولانی شدن مشکل افغانستان موثر بوده است، سعودی‌ها و اماراتی‌ها نیز تاثیر فراوانی در ایجاد مشکلات افغانستان داشته و دارند.
    جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه مردم افغانستان نسبت به همه گروه‌های سیاسی اطمینان خود را از دست داده‌اند، ادامه داد: مشاهده کردیم که رئیس جمهور افغانستان با کمتر از یک میلیون رای انتخاب شد و در کل مشارکت پایینی را در انتخابات این کشور شاهد بودیم.

    نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل همسایگی با افغانستان از ۴۰ سال پیش، میزبان چهل میلیون پناهنده افغانستانی است و در زمینه بهداشت، درمان و آموزش اقدامات زیادی برای این پناهجویان انجام داده و اکنون نیز ایران حق دارد نگران وضعیت و ثبات در افغانستان باشد.
    وی با بیان اینکه متاسفانه صحنه افغانستان صحنه رقابت سایر کشورها است، افزود: آمریکایی‌ها با طالبان به توافق رسیدند گرچه نسبت به آمریکا سوءظن داریم و تقریبا می‌توان گفت آمریکایی‌ها در افغانستان نیز همانند سوریه به طور کامل این کشور را ترک نخواهد کرد و ممکن است پایگاه‌های مهم خود را حفظ کنند.
    جمالی نوبندگانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نگران وضعیت افغانستان است و با سایر کشورها در خصوص وضعیت افغانستان مذاکره می‌کند، گفت: ایران همیشه بیشترین کمک‌ها را به افغانستان داشته است و حق دارد بداند در افغانستان چه می گذرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *