×
آخرین اخبار

موافقت لاریجانی و روحانی باتفکیک مسکن از راه و ادغام باشهرداری ها

  • کد نوشته: 11988
  • ۱۳۹۷-۰۴-۰۲
  • 604 بازدید
  • رئیس کمیسیون عمران مجلس از تشکیل کمیته تفکیک وزارت راه و شهرسازی در هیئت رئیسه مجلس و موافقت رؤسای قوای مجریه و مقننه با این طرح خبر داد.

    موافقت لاریجانی و روحانی باتفکیک مسکن از راه و ادغام باشهرداری ها

     به گزار دیدگاه نیوز؛ محمدرضا رضایی کوچی، درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» گفت: ما معتقدیم که این وزارتخانه امسال باید تفکیک شود چون در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی به حوزه بسیار بزرگ و سنگینی تبدیل شده است به خصوص که حوزه مسکن و شهرسازی تحت الشعاع بخش راه و حمل و نقل قرار گرفته و کمتر مورد توجه واقع شده است.

    وی ادامه داد: اگر وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه مجزا تبدیل شود، امکان مدیریت مسائل پیرامون هر دو حوزه راحت تر خواهد بود.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: در وزارت «مسکن و شهرسازی» جدید باید بخش مرتبط با شهرداری ها نیز از وزارت کشور مجزا و به وزارت مسکن و شهرسازی ملحق شود. چون جنس شهرداری ها از جنس عمرانی و شهرسازی است ولی وزارت کشور یک حوزه امنیتی و اجتماعی است که تجانس با هم ندارند.

    رضایی کوچی با تاکید بر اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی و نیز ادغام سازمان همیاری شهرداری ها در وزارت مسکن و شهرسازی جدید به تصویب کمیسیون عمران مجلس رسیده است، یادآور شد: در هیات رئیسه مجلس کمیته مشترکی با کمیسیون عمران برای بررسی این موضوع تشکیل شده که متاسفانه سرعت کار در این کمیته کند است و ما به این موضوع اعتراض کردیم.

    نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به موافقت روسای قوای مقننه و مجریه با تفکیک وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در بروکراسی اداری متوقف شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *