×
آخرین اخبار

منصوریان: فکر نمی‌کردیم اینگونه پیروز شویم

  • کد نوشته: 2988
  • ۱۳۹۶-۰۳-۰۲
  • 790 بازدید
  • دیدگاه نیوز / علیرضا منصوریان پس از برتری بک بر صفر استقلال مقابل العین گفت: خدا را کاملاً و با تمام وجود شکرگزاری می‌کنیم. خدا به دل جوان‌ها و هواداران ما و به صبر و حوصله این هواداران در روزهای سخت نگاه کرد. وی افزود: در روزی که بخش اعظمی از تیم من یا نبودند […]

    منصوریان: فکر نمی‌کردیم اینگونه پیروز شویم

    دیدگاه نیوز / علیرضا منصوریان پس از برتری بک بر صفر استقلال مقابل العین گفت: خدا را کاملاً و با تمام وجود شکرگزاری می‌کنیم. خدا به دل جوان‌ها و هواداران ما و به صبر و حوصله این هواداران در روزهای سخت نگاه کرد.
    وی افزود: در روزی که بخش اعظمی از تیم من یا نبودند یا مصدومیت داشتند، همه آمدند و با تمام وجود کار کردند. به تیم پزشکی باشگاه و به دکتر نوروزی تبریک می‌گویم. امروز از آن روزهایی بود که مالکیت توپ را به حریف دادیم تا بتوانیم از موقعیت‌های خودمان استفاده کنیم. به بچه‌ها گفتم با تجربه‌ای که از نفت دارم، العین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اول و آخر عقب نشینی می‌کنند و همین اتفاق هم افتاد.
    منصوریان اظهار داشت: ۵۰ درصد راه‌مان را به خوبی رفتیم و امیدوارم بسیار باهوش و آماده باشیم تا ۵۰ درصد برگشت را هم به خوبی برویم. هواداران کمک کردند و خداوند هم به ما کمک کرد تا راه را خوب برویم.سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا انتظار پر شدن ورزشگاه در وسط هفته را داشت یا نه، گفت: این تجربه را با استقلال داشتیم که بازی با السد، لوکوموتیو و بازی با الاهلی امارات ورزشگاه پر شد. هواداران میلیونی داریم که هر زمانی هم نیاز داشته باشیم، از تیم حمایت می‌کنند. امروز ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه آمدند و یگان ویژه می‌گفت بعد از ساعت ۲۱ هم ۱۰، ۱۵ هزار نفر پشت در ماندند. از آنها تشکر می‌کنم و خوشحالم که در مکتب استقلال بزرگ شدم. بچه‌ها ابتدای بازی نگران بودند که شمال و جنوب ورزشگاه خالی بود، اما به آنها گفتم نگران نباشند، چون هواداران استقلال سر بزنگاه می‌آیند.منصوریان در واکنش به این مسئله که العین مالک بازی بود و تیم استقلال برنده شد و فکر می‌کند در صورت بازگشت مصدومانش بتواند در بازی برگشت بهتر عمل کند، اظهار داشت: با وجود اینکه یک بر صفر بردیم، منکر قدرت العین نمی‌شوم. برداران عبدالرحمن و کایو خط آتش قدرتمندی هستند و اینکه خط دفاعی ما به آنها موقعیتی نداد، خوشحال کننده بود. درست است که مالکیت را به آنها دادیم، اما مجبور بودیم این کار را کنیم تا بتوانیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم. امیدوارم امید ابراهیمی برگردد و با این حال معتقدم امروز روز طلایی فرشید باقری بود. هر روز که جلو می‌رویم او بهتر می‌شود.
    این مربی تصریح کرد: نباید در بازی پلی‌آف دنبال مالکیت بازی و توپ بود و ۱۰ سال آینده کسی نمی‌گوید که استقلال مالک بازی بود و نتیجه را نگاه می‌کنند. ۴۵ دقیقه دوم‌مان با العین مانده و باید آنجا هم بازی را کنترل کنیم. سرمایه اصلی ما (هواداران) آن بالا نشسته بودند و در داخل زمین هم جوان‌های ما خوب کار کردند. در روزی که امید ابراهیمی، فرمانده خط هافبک ما در زمین نبود، اما جوان‌ها خوب کار کردند. جوان‌هایی که در طول فصل به مرور در ترکیب قرار گرفتند و حالا با تجربه شده‌اند.
    منصوریان درباره اینکه آیا سبک بازی استقلال اینگونه بود که تیم حریف را خسته کند تا در اواخر بازی به گل برسد و آیا به گلزنی در اواخر بازی امیدوار بود یا نه، گفت: منطقی و با تمام وجود می‌گویم، امیدوار نبودم. نه اینکه امیدوار نباشم به پیروزی برسیم، اما فکر نمی‌کردم در دقایق پایانی به این شکل گل بزنیم. البته به خط دفاعی گفته بودم اگر کلین‌شیت کنید، مطمئنم خط آتش ما می‌تواند تیم حریف را اذیت کنیم. ما تیم حریف را امروز کنترل کردیم. تیمی که در آزادی بازی می‌کند، یا باید فشار خط آتش ما را تحمل کند یا اینکه مالکیت توپ را به ما بدهد و دفاع کند. به هر حال ما خط آتشی داشتیم که توانست در نهایت برای ما گلزنی کند.
    سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نبود از جابر انصاری بیشتر استفاده کند تا استقلال برای گلزنی شانس بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: ما روی سه بازیکن نباید ریسک می‌کردیم. میلاد زکی‌پور و وریا غفوری که حتی به تیم پزشکی گفته بودم تا جایی که جا داشته باشد، بهتر است از او استفاده نکنیم. جابر انصاری هم وضعیت ریسکی داشت و ممکن بود هرکدام از آنها از ابتدای بازی در میدان بودند، مصدوم شوند و یک تعویض ما بسوزد. این موضوع و مصدمیت بازیکنان را هم در نظر داشتیم. به نظرم فوتبال بیش از گذشته در حال نزدیک شدن به بسکتبال است که دقایق پایانی ممکن است اتفاقات عجیب رقم بخورد و نتیجه تغییر کند. همین اتفاق برای ما رقم خورد و ما هم تعویض‌های خود را برای دقایق پایانی بازی نگه داشته بودیم. با این حال درباره جابر هم باید بگویم شاید اگر مصدوم نبود، زودتر به زمین می‌آمد یا اصلاً بین ۱۱ نفر اصلی ما بود.
    منصوریان در واکنش به این مسئله که استقلال در این بازی با سه مداقع بازی کرد و آیا این به آنالیز شما از تیم حریف ارتباطی داشت، گفت: به خاطر عمر عبدالرحمن سیستم بازی را اینگونه چیده بودیم، به این دلیل که او هرجایی رفت، کنترل شود. این قصد را نداشتیم که برای یک بازیکن سیستم بازی را تغییر بدهیم، اما او بازیکن توانمندی است. ما در این فصل در بازی با مس کرمان و صبای قم در جام حذفی و بازی مقابل سایپا در بازی برگشت لیگ، از این سیستم استفاده کرده بودیم. ابزار بازی با سه دفاع را داشتیم که در نیم فصل اول آن را پیاده کرده بودیم که با این روش خط آتش را یک خط جلوتر ببریم، اما در نیم فصل دوم اتفاقاتی افتاد که نشد از این روش استفاده کنیم. در بازی برگشت هم می‌توانیم این روش را بسیار بهتر و باهوش‌تر اجرا کنیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *