×
آخرین اخبار

ممنوعیت تلگرامی برای پزشکان و پرستاران!

  • کد نوشته: 9232
  • ۱۳۹۶-۱۱-۰۶
  • 901 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ استفاده غیرمتعارف از تلفن همراه و ورود به شبکه‌های اجتماعی در شیفت فعال و موظف کاری در مراکز درمانی ممنوع شد. علیرضا عسگری – مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: بر اساس اظهار نظر متخصصین و کارشناسان صاحب نظر حوزه فرهنگ و رسانه، استقبال، میزان استفاده […]

    ممنوعیت تلگرامی برای پزشکان و پرستاران!

    دیدگاه نیوز/ استفاده غیرمتعارف از تلفن همراه و ورود به شبکه‌های اجتماعی در شیفت فعال و موظف کاری در مراکز درمانی ممنوع شد.

    علیرضا عسگری – مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: بر اساس اظهار نظر متخصصین و کارشناسان صاحب نظر حوزه فرهنگ و رسانه، استقبال، میزان استفاده و صرف زمان کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان اینترنتی بیشتر از کشورهای توسعه یافته است و استفاده غیر اصولی از فناوریهای نوین در محیط اداری و اوقات مفید کاری می‌تواند مخرب و حقوق گیرندگان خدمت را متاثر کند.

    وی افزود: از طرفی بر اساس گزارشات دریافتی و مشاهدات عینی در بازدیدهای نظارتی از موسسات پزشکی، درمانی استفاده کارکنان مراکز درمانی از تلفن همراه و مشغولیت ورود به شبکه های اجتماعی در حین انجام وظیفه موجب نگرانی در کیفیت ارائه خدمات درمانی و کاهش ایمنی بیمار، همچنین عدم رعایت حقوق گیرندگان خدمت، سلب اعتماد بیماران، گسترش عفونت و اختلال عملکرد تجهیزات حساس پزشکی و غیره را در پی خواهد داشت.

    عسگری با بیان اینکه فرهنگ سازی و اعمال نظارت‌های مستمر به منظور کنترل و استفاده متعارف از تلفن همراه در موسسات پزشکی و بالاخص بیمارستانها و بخش‌های ویژه کاملا ضروری است، افزود: به همین دلیل از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، هرگونه کاربری غیر متعارف تلفن همراه و ورود به شبکه‌های اجتماعی در محیط کاری و شیفت فعال همکاران درمانی، غیرمجاز و ممنوع اعلام می‌شود و مسئولیت نظارت و کنترل آن با مسئولین مرتبط خواهد بود.

    وی در پایان تاکید کرد: به منظور رعایت حقوق بیماران ،موضوع فوق در سنجه‌های ۱و۲ از استاندارد “ح-۲-۲” محور حقوق گیرنده خدمت در استانداردهای اعتباربخشی نسل نوین ابلاغی سال ۱۳۹۵ مورد تاکید قرار گرفته و بیمارستانها بر اساس آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *