×
آخرین اخبار

معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌ / پاییز ‌سخت‌‌تری در راه است

  • کد نوشته: 32141
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۳
  • 307 بازدید
  • گروه استان‌ها ـ معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یک پنجم موارد فوت کشور مربوط به بیماری کووید ۱۹ است، گفت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌. به گزارش دیدگاه نیوز ، ایرج حریرچی صبح امروز در ‌جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسا‌ن شمالی […]

    معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌ / پاییز ‌سخت‌‌تری در راه است

    گروه استان‌ها ـ معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یک پنجم موارد فوت کشور مربوط به بیماری کووید ۱۹ است، گفت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌.
    به گزارش دیدگاه نیوز ، ایرج حریرچی صبح امروز در ‌جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسا‌ن شمالی با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور اظهار داشت: میزان فوت روزانه بیماران در ‌کل کشور حدود هزار نفر است که یک پنجم موارد فوت کشور مربوط به بیماری کووید ۱۹ است.

    وی با بیان اینکه هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم، افزود: ‌تنها تست تشخیصی تست از ته حلق است بنابراین به هیچ وجه از تست‌های دیگر استفاده نشود.

    حریرچی با بیان اینکه سیاست تاخیر در ابتلا تا کشف و واکسن یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت در حال حاضر است افزود: تا زمانی که واکسن مقابله با این بیماری کشف نشده باید ابتلا مردم به این ویروس را به حداقل برسانیم و یا این مهم را به تاخیر بیاندازیم.

    معاون کل وزارت بهداشت آموزش و درمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۵۰ گروه معتبر در دنیا برای ساخت واکسن مقابله با کرونا در حال تلاش و فعالیت هستند خاطرنشان کرد: تجربه چهار دهه اخیر نشان می‌دهد که برای ساخت یک واکسن به منظور مقابله با یک بیماری هفت سال طول می‌کشد که این مهم انجام شود، اما برای ساخت واکسن کرونا ۱۸ الی ۲۴ ماه زمان لازم است تا واکسن ساخته شود که تاکنون پنج ماه از این زمان گذشته است.

    وی در ادامه با بیان اینکه مردم خراسان شمالی ۵ ماه مقاومت عالی و موفق را پشت سر گذاشته و افزود: خوشبختانه مردم خراسان شمالی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون مقاومت خوبی را به منظور مقابله با این ویروس انجام داده که در نهایت موارد ابتلا و فوتی نسبت به سایر استان‌ها در خراسان شمالی کمتر بوده است.

    حریرچی در ادامه با اشاره به در پیش بودن عید قربان و خطرات احتمالی ناشی از تجمعات این روز خاطرنشان کرد: ویروس کرونا یکی از پیچیده ترین ویروس هایی است که حوزه سلامت را کاملاً درگیر خود کرده است لذا نباید نسبت به رعایت بهداشتی بی تفاوت باشیم در صورتی که مردم در عید قربان تجمع داشته باشند، افزایش موارد ابتلا در روزهای پس از عید قربان را شاهد خواهیم بود.

    معاون وزیر بهداشت مهم‌ترین علت مرگ و میرهای فعلی ناشی از کرونا را کاهش حساسیت مردم از این ویروس دانست و تصریح کرد: این موضوع باعث تغییر عملکرد در انجام مسافرت در سفرهای خرداد، برگزاری مراسم عروسی، برگزاری نماز عید فطر، برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌ها در فضاهای سربسته و حضور در کافی شاپ و قهوه‌خانه‌ ها شده است.

    حریرچی با بیان اینکه هر رفتار درست و نادرستی که انجام شود، ۴ تا ۶ هفته بعد اثر خود را نشان می‌دهد، ادامه داد: ‌این نتیجه عملکرد جامعه در خرداد ماه است. در دو ماه تابستان اگر ویروس را سرکوب نکنیم، در فصل پاییز که مورد علاقه و مطلوب ویروس پیچیده کرونا خواهد بود، با شرایطی سخت‌‌تر از اسفند و فروردین مواجه خواهیم شد.

    معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ایمنی مطلوب ناشی از تهیه واکسن است گفت: ویروس کرونا به صورت چرخشی در برخی از استان ها چرخیده که در نتیجه موارد ابتلا و فوتی را هم شاهد بودیم که به واسطه این چرخش درصدی از ایمنی ایجاد شده اما این ایمنی هنوز در خراسان شمالی ایجاد نشده است.

    حریرچی در ادامه به کمبودهای خراسان شمالی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و در این رابطه گفت: خراسان شمالی در حوزه درمان و بهداشت نواقصی دارد که وزارت بهداشت و درمان موظف است نسبت به مرتفع کردن این کمبودها گام بردارد. مهمترین هدف وزارت بهداشت در حال حاضر حفاظت و حراست از جان مردم است.

    وی در پایان اضافه کرد: کم هزینه ترین، موثر ترین و راحت ترین راه مقابله با ویروس کرونا استفاده حداکثری مردم از ماسک است به طوری که هر فرد از خانه خارج می شود تا زمانی که به خانه بر می گردد از ماسک استفاده کند. ضمن اینکه انجام غربالگری و افزایش تست و تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا در دستور کار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خواهد بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *