×
آخرین اخبار

معاونت علمی وارد چرخه حمایت مالی از پیام‌رسانهای بومی شد

  • کد نوشته: 10743
  • ۱۳۹۷-۰۱-۰۵
  • 640 بازدید
  • دبیر ستاد توسعه ICT فضای مجازی معاونت علمی توسعه در بخش پلت‌فرمهای موجود فضای مجازی را یکی از ضرورتهای مهم در کشور دانست و گفت: فعالیت در زمینه ساخت پلت‌فرمهای بومی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات نیازمند توجه است.

    معاونت علمی وارد چرخه حمایت مالی از پیام‌رسانهای بومی شد

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ مهدی فقیهی با تأکید بر لزوم فعالیت در زمینه ساخت پلت‌فرمهای بومی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور اظهار کرد: یکی از راه‌های توسعه بخش فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی در کشور، ایجاد پلت‌فرمهایی است که بر بستر آنها، شرکتهای دانش‌بنیان و استارتاپها بتوانند آزادانه و به‌راحتی به کسب‌وکار بپردازند و در بستر ایجاد شده با هزینه کمتر در عوض با سرعت بیشتری وارد بازار شوند.

    دبیر ستاد توسعه ICT فضای مجازی معاونت علمی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد شرکتهای دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند، بیان کرد: ایجاد و توسعه پلت‌فرمها، یکی از ضرورتهای مهم در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور است که باید به آن توجه کرد.

    وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در زمینه ساخت پلت‌فرمهای گوناگون در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفته است، ابراز کرد: با توجه به حمایت صورت گرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از یکسو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی دیگر و توان بسیار خوب بخش خصوصی، بخش قابل‌توجهی از این پلت‌فرمها در کشور شکل‌گرفته‌اند.

    او ادامه داد: البته خیلی از این پلت‌فرمها هم‌اکنون در مرحله رشد و توسعه هستند تا با نهایی‌سازی در این بخش، بتوانند بازار کسب‌وکار را در این حوزه رونق بخشند.

    الزام شناسایی عمده‌ترین نیاز شرکتهای دانش‌بنیان در بخش تولید محتوا

    فقیهی با اشاره به عمده‌ترین نیاز شرکتهای دانش‌بنیان در بخش تولید محتوا گفت: در بخش تولید محتوا هر شرکت دانش‌بنیان در یک زیست‌بوم یا اکوسیستم کارآفرینی در حال حرکت است؛ به‌طور مثال موضوع پیام‌رسانها در قالب یک زیست‌بوم کارآفرینی، به‌منظور رشد و توسعه، نیازمند فراهم کردن زیرساخت و امکاناتی است که باید فراهم شود؛ البته این نیازمندیها در حوزه‌های مختلفی همچون قوانین و مقررات، تسهیل فضای کسب‌وکار، حوزه مالی و اقتصادی و همچنین حوزه فرهنگی و اجتماعی انگاشته می‌شود.

    دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی در ادامه با اشاره به ضرورت بهره‌برداری از تمامی زیرساختها در حوزه نیازمندیهای قانونی در بخش تولید محتوا، اظهار کرد: به‌طور مثال در بخش تولید محتوا و توسعه در زیست‌بوم پیام‌رسان، نباید تنها به توسعه فنی و جذابیتهای فناوری این زیست‌بوم پرداخته شود چرا که نکته قابل‌توجه در این پلت‌فرم، صیانت و حفاظت از داده‌های کاربران در فضای مجازی است.

    وی در ادامه با اشاره به اعتماد عمومی کاربران در فضای مجازی بیان کرد: با توجه به خلأهای قانونی موجود در مسیر فعالیتی طرحهای اولیه در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی، نیازمند تدوین قوانین و مقرراتی در ابعاد مختلف فنی و فرهنگی متناسب با توسعه فعالیت این پلت‌فرمها در کشور هستیم که باید به آن توجه کنیم.

    فقیهی با اشاره به حمایتهای صورت گرفته از سوی معاونت علمی و ریاست جمهوری در موضوع پیام‌رسانها بیان کرد: بخشی از حمایت در نظر گرفته شده برای شرکتهای دانش‌بنیان، در قانون حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان تعریف‌شده که کمک‌های نقدی نیز در این زمینه به شرکتها اعطا شده است و همچنین در حوزه تسهیل فضای کسب‌وکار تاکنون تسهیلات ویژه‌ای‌ به این شرکتها اختصاص داده شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *