×
آخرین اخبار

معاون وزیر علوم:دانشگاه امنیتی نمی خواهیم / برای بسیاری سنگ اندازی ها در دانشگاه متاسفیم

  • کد نوشته: 1842
  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۳
  • 859 بازدید
  • ضیاء هاشمی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه ضیاء هاشمی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره حرکت در دانشگاه شهید چمران اهوازگفت: همواره تاکید می کنیم نگاه امنیتی به دانشگاه مطرود و غلط است ما دانشگاه امن میخواهیم نه دانشگاه امنیتی.

    معاون وزیر علوم:دانشگاه امنیتی نمی خواهیم / برای بسیاری سنگ اندازی ها در دانشگاه متاسفیم

    به‌ گزارش دیدگاه نیوز وی گفت: تهدید دانشجویان مطلقا غلط است و هر دانشجو و هر گروه و هر مجمع دانشجویی نباید از ناحیه دیگران تهدید شود یا محدودیتی خارج از ضوابط برای او وجود داشته باشد.
    وی افزود: برای بسیاری از سنگ اندازی‌های که در فضای دانشگاه می‌شود متاسفیم و وظیفه خود میدانیم تلاش کنیم تا در حد توان خود تلاش کنیم اما اختیارت ما نیز حدی دارد و به عقیده من مداخلاتی که در برخی کارها صورت می‌گیرد از نظر ما غلط است.
    معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد:خرسندم که در چهارمین سال از دولت تدبیر و امید شاهد فضای آزاد و پرنشاطی در دانشگاه هستیم که دانشجویان بدون لکنت زبان و با سلایق مختلف عقاید و نقدهای خودشان را به صراحت و شجاعت بیان می کند این بهترین دستاوردی است که می‌توان از حوزه فرهنگی اجتماعی دانشگاه نام برد و افتخاری است که چنین فضایی ایجاد شده است.
    وی درپاسخ به پرسش های دانشجویان درباره نظارتهای غیرقانونی بر چاپ نشریات بیان کرد: نظارت غیرقانونی پیش از چاپ وجود ندارد و اگر هم جایی باشد غلط و غیرقانونی است.
    هاشمی گفت: نشریات دانشجویی طی سه سال گذشته رشد خوبی داشته است و بیش از ۲ هزار نشریه به نشریات دانشجویی اضافه شده که از نظر کیفی هم قابل قبول هستند.
    وی محدودیت‌ها و تهدیدات بر نشریات دانشگاهی را غلط دانست و اظهار کرد: این تهدیدات غیر قانونی است و نباید صورت بگیرد و از آنجایی که تهدید و فشارها خارج از ضوابط مصوبات شورای انقلاب فرهنگی است ما آن ها را پیگیری می‌کنیم.
    معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: تلاش می کنیم جلوی این تهدیدات گرفته شود البته برخی از آن‌ها از قدرت ما خارج است.
    وی با اشاره به کانون های فرهنگی و علمی در دانشگاه توضیح داد: کانون‌ها علمی و فرهنگی رشد و توسعه خوبی داشته اند و آیین نامه کانون ها به ویژه در مجامع تخصصی ضرورت دارد، لذا تاکید داریم که زودتر امکان تشکیل مجامع تخصصی کانون ها فراهم شود همانطور که در بخش انجمن های علمی از پنح اتحادیه توانستیم به ۳۲ اتحادیه برسیم.
    هاشمی درباره رخوت در فضاهای دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه‌های ما نسبت به سبک ایده آل فاصله دارد اما معتقدیم هر کلاس یک کرسی آزاد اندیشی و هر محفل دانشجویی باید یک فضای گفت‌وگو باشد.
    وی ادامه داد: امروز نسبت به سه سال پیش شاهد کاهش این رخوت هستیم و نشاط در فضای دانشگاه افزایش یافته است اما مطئنیم که هنوز آغاز راه هستیم و دانشگاه‌های ما باید پویاتر باشند.
    معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رشد علمی دانشگاه ها گفت: در بیشتر شاخص‌ها رشد خوبی داشته‌ایم البته در سالهای ۹۰و ۹۲ افت را شاهد بودیم اما سال ۹۳ دوباره این رشد آغاز شد و امروز ۴ رتبه ارتقا یافته ایم.
    وی گفت: سرعت رشد ما مثل ۱۲ سال پیش نیست چراکه امکان ندارد آن سرعت حفظ شود زمانی رتبه ۵۰ بودیم و به ۲۱ رسیدیم اما رتبه ۱۵ هستیم و در مقطعی قرار داریم که به طور طبیعی سرعت کم می شود.
    هاشمی با اشاره به وجود آسیبهای اجتماعی در میان دانشجویان بیان کرد: جدیدترین آمارها نشان از کاهش آسیبهای اجتماعی در میان دانشجویان دارد این دغدغه در سال‌های مختلف بوده است و شاهد بودیم گفتمان شعارگرایانه نتوانست آن را حل کند اما در این دولت برای اولین بار به طور جدی و واقع بینانه به آسیب‌ها پرداخته شد و مقام معظم رهبری نیز حمایت ویژ ای داشت که امیدواریم نتیجه بخش باشد.
    در پایان این آیین از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آمد. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *