×
آخرین اخبار

مصرف برق در ساعات پیک ۱۳ درصد افزایش یافت

  • کد نوشته: 27374
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۲
  • 513 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تداوم افزایش دمای هوا در مناطق مختلف کشور، گفت: روند افزایشی موج گرما در هفته جاری و استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی موجب شده است تا اوج بار روز گذشته کشور از مرز ۵۳ هزار مگاوات عبور کند. وی […]

    مصرف برق در ساعات پیک ۱۳ درصد افزایش یافت

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تداوم افزایش دمای هوا در مناطق مختلف کشور، گفت: روند افزایشی موج گرما در هفته جاری و استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی موجب شده است تا اوج بار روز گذشته کشور از مرز ۵۳ هزار مگاوات عبور کند.

    وی با تاکید بر اینکه هر یک درجه افزایش دمای هوا تا حدود یک هزار و ۵۰۰ مگاوات به مصرف برق اضافه می‌کند، ادامه داد: ادامه این وضعیت موجب شده تا پیک مصرف روز گذشته کشور نسبت به روز جمعه بیش از پنج هزار مگاوات افزایش یابد.

    معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر بر لزوم همکاری مشترکان برای عبور موفق از پیک تابستان امسال تاکید کرد و گفت: با توجه به میزان بالای مصرف برق سیستم‌های سرمایشی، مشترکان می‌توانند با تنظیم دمای کولرهای گازی خود روی ۲۴ تا ۲۵ درجه در تأمین مطمئن برق سهم بسزایی داشته باشند. ساعت‌های اوج مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۷ است که مشترکان باید در این ساعات از دور کند کولر آبی استفاده کنند، دمای ترموستات کولر گازی را روی عدد ۲۴ درجه قرار دهند و از وسایل پرمصرف مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی و اتو بخار در این ساعت‌ها استفاده نکنند.

    این مقام مسؤول با بیان اینکه استفاده از دور کند کولر آبی در زمان اوج مصرف و نصب سایبان روی کولر تا ۳۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهد، گفت: تغییر درجه ترموستات کولر گازی از ۱۸ به ۲۴ درجه معادل ۲۰ درصد و خاموش کردن هر لامپ اضافی، در زمان اوج مصرف هزار مگاوات از مصرف برق کشور را کاهش می‌دهد.

    رجبی مشهدی با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۰ درصد کاهش مصرف برق ۲۰ درصد از هزینه بهای برق مصرفی در قبوض کاهش می‌یابد، ادامه داد: امسال نیز در زمان اوج مصرف تابستان، برای مشترکان پرمصرف، ۱۶ درصد بیش از تعرفه سایر مشترکان بهای برق افزایش می‌یابد.

    سخنگوی صنعت برق با تاکید بر لزوم خاموش کردن لامپ‌ها و تجهیزات سرمایشی در زمان خروج از خانه و یا ادارات گفت: در زمان اوج مصرف سال گذشته مصرف برق کشور به ۵۷ هزار و ۶۸۱ مگاوات رسید که اگر مصرف فعلی ادامه یابد امسال این رقم به ۶۰ هزارمگاوات خواهد رسید. مشترکانی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از پاداش خوش مصرفی برخوردار خواهند شد. با وجود آنکه رسد مصرف جهانی مصرف برق به دلیل کرونا کاهش پیدا کرده است، در ایران به میزان ۱۲.۸ درصد افزایش یافته است. افزایش تعرفه برق برای عموم مشترکان تنها ۷ درصد است، اما نرخ برق مشترکان پرمصرف ۱۶ رصد دیگر نیز افزایش خواهد یافت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.