×
آخرین اخبار

مرجع پیگیری شکایات مردم سامانه ۱۲۴ است

  • کد نوشته: 29914
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۱
  • 580 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سید مجتبی سجادی، با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ از حوزه‌های مهم و کلیدی سازمان حمایت، است افزود: با اتخاذ تمهیدات لازم، این سامانه ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه، پوشش حمایتی مناسبی به منظور ارتباط میان مردم و مسئولان مربوطه […]

    مرجع پیگیری شکایات مردم سامانه ۱۲۴ است

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سید مجتبی سجادی، با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ از حوزه‌های مهم و کلیدی سازمان حمایت، است افزود: با اتخاذ تمهیدات لازم، این سامانه ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه، پوشش حمایتی مناسبی به منظور ارتباط میان مردم و مسئولان مربوطه در سطح کشور را فراهم می‌کند.

    مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت در خصوص آخرین آمار شکایات دریافتی توسط سازمان‌های صمت استان‌ها در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ گفت: در این مدت بیش از ۴۶ هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است که ۳۰ هزار و ۶۰۵ فقره، (تلفنی) ۷ هزار و ۳۱۹ فقره (حضوری) و ۸ هزار و ۶۰۲ مورد (کتبی) بوده است.

    وی افزود: همچنین از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۹ هزار و ۲۸۸ مورد غیر متخلف و ۲۷ هزار و ۲۳۸ مورد متخلف شناخته شده که پرونده‌های متخلفین در دست بررسی و رسیدگی سربع است

    سجادی با تاکید بر اینکه پیگیری مطالبات و شکایات مردم به دلیل حضور سود جویان در بازار در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: طی این بازه زمانی استان تهران با تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۹ مورد، استان خراسان رضوی با ۴ هزار و ۷۹۶ مورد و آذربایجان شرقی با ۲ هزار و ۶۳۶ مورد بیشترین شکایت اعلام شده به سامانه ۱۲۴ را به خود اختصاص داده اند.

    وی اضافه کرد: در این بین آمارها حاکی از آن است که کمترین میزان تعداد شکایات دریافتی به استان‌های خوزستان با (۳۳۵ فقره)، سمنان (۳۲۵ فقره) و کرمان جنوب با (۱۷۱ فقره) تعلق دارد.

    سجادی در ادامه به آمار شکایات دریافتی سازمان‌های صمت استان‌ها توسط سامانه اطلاع رسانی قیمت انواع کالا و خدمات هم اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال، تعداد ۴ هزار و ۵۴۲ مورد گزارش و شکایت از طریق این سامانه دریافت شده که به ۳ هزار و ۸۸۵ مورد آن تاکنون رسیدگی شده است.

    مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: با توجه به سنجش میزان رضایتمندی مردم از عملکرد سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در فرآیند مدت زمان رسیدگی و نحوه پاسخگویی به شکایات مطرح شده و بررسی شکوائیه‌ها، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۹۷ %، استان اصفهان با ۸۰ % و استان هرمزگان با ۷۰ % بیشترین میزان رضایتمندی مردمی در سطح کشور را به خود اختصاص داده اند.

    وی همچنین متذکر شد: با توجه به سامانه اطلاع رسانی WWW.۱۲۴.ir به عنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی قیمت کالا، هموطنان می‌توانند هرگونه اطلاعات مورد نیاز را از این سامانه دریافت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، تقلب، گران فروشی، عرضه نکردن و. مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ اعلام تا در سریع‌ترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.