×
آخرین اخبار

محرومیت‌زدایی از چهره اندیکا در گرو عزم جدی مدیران استانی

  • کد نوشته: 26551
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۱
  • 664 بازدید
  • فرماندار اندیکا گفت : با گذشت بیش از هشت ماه از معرفی شهرستان اندیکا به عنوان محروم‌ترین شهرستان خوزستان و تدوین سند چشم‌انداز توسعه، برخی دستگاه هایی اجرایی و خدماتی آن چنان که باید با جدیت پای کار نیامده‌اند.
    محرومیت‌زدایی از چهره اندیکا در گرو عزم جدی مدیران استانی

    فرماندار اندیکا گفت : با گذشت بیش از هشت ماه از معرفی شهرستان اندیکا به عنوان محروم‌ترین شهرستان خوزستان و تدوین سند چشم‌انداز توسعه، برخی دستگاه هایی اجرایی و خدماتی آن چنان که باید با جدیت پای کار نیامده‌اند.

    حیدر کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دیدگاه نیوز بیان کرد: شهرستان اندیکا از ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی بسیاری برخوردار است که توجه به آنها علاوه بر رونق اقتصادی در این شهرستان ، در توسعه استان نیز می تواند موثر باشد .

    وی افزود : طبیعت منحصر به فرد ، آب فراوان ، تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی ، آثار تاریخی ، صنایع دستی و خاک مستعد از جمله ظرفیت هایی هستند که در طی سالیان گذشته مورد غفلت واقع شده اند.

    رییس شورای برنامه ریزی شهرستان اندیکا ادامه داد : جاده و راه دسترسی یکی از زیر ساخت های اصلی توسعه به شمار می آید اما متاسفانه در این شهرستان راه های اصلی و روستایی وضعیت مناسبی ندارند یا پروژه آسفالت آنها در مناطقی مانند شاهزاده عبدالله و شیمبار و …. ناتمام مانده و حتی تعدادی از روستاها راه دسترسی ندارند.

    وی گفت : در این شهرستان مناطق خوش آب و هوا و ظرفیت های گردشگری منحصر به فردی وجود دارد که با ایجاد زیرساخت های لازم می توان رونق اقتصادی خوبی ایجاد کرد .

    رییس شورای برنامه ریزی شهرستان اندیکا ادامه داد : این شهرستان بیشترین جمعیت عشایری استان را به خود اختصاص داده اما عشایر ما هنوز از برخی امکانات اولیه بی بهره هستند و برخی راههای دسترسی آنها بین اداره امور عشایر و راهداری بلا تکلیف هستند.

    وی افزود : ۱۶۰ روستا در این شهرستان دارای طرح هادی هستند اما تنها در ۱۵ روستا آن هم به شکل ناقص ، طرح هادی اجرا شده است .

    رییس شورای کشاورزی شهرستان اندیکا ادامه داد : یکی از خواستهای کشاورزان این شهرستان اجرای طرح آبیاری پنج هزار هکتاری زمین های کشاورزی در این شهرستان است که نیاز است با تعامل اداره کل جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق وارد فاز اجرایی شود .

    وی گفت : ۶۶ باب مدرسه در این شهرستان غیراستاندارد و خطرآفرین هستند که اعتبارات داخلی به تنهایی برای بازسازی و احداث این مدارس کافی نیست و به مشارکت نیکوکاران و اعتبار ویژه نیازمند هستیم .

    سرپرست فرمانداری اندیکا افزود : ناحیه صنعتی این شهرستان سال ها بدون استفاده رها شده اما با دستور استاندار خوزستان قرار است ۲۰ واحد آن با اعتبارات دولتی راه اندازی و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد که این جای امیدواری دارد .

    وی گفت : بخش های زیادی از مراتع و جنگل های این شهرستان در آتش سوزی ها فصل گرم سال خاکستر می شود که انتظار می رود اداره کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست نسبت به تجهیز پاسگاه های خود در این شهرستان اقدام کنند .

    رییس شورای اداری شهرستان اندیکا ادامه داد : به رغم وجود ۲ سد عظیم در این شهرستان، در موضوع محرومیت زدایی متولیان آنها اقدام خاصی انجام نداده اند .

    وی گفت : احداث ایستگاه برق در بخش چلو از نیاز های ضروری این منطقه است که انتظار می رود مسئولان مربوطه برای حل این مشکل وارد عمل شوند .

    سرپرست فرمانداری اندیکا ادامه داد : در نشست رفع مشکلات سند توسعه این شهرستان به ریاست استاندار خوزستان تصمیمات خوبی در زمینه تکمیل پروژه گازرسانی ، برق رسانی به ۲۲ روستا ، احداث دکل های مخابراتی ، آبرسانی و دیگر خدمات لازم به مناطق مختلف شهرستان اندیکا اتخاذ شده که لزوم تحقق آنها حضور میدانی مدیران کل استان در شهرستان است .

    وی گفت : البته اداره‌های شهرستان هم باید با حضور و تلاش جدی در راستای عملیاتی کردن برنامه ها و ارتقا شاخص های توسعه شهرستان ، تلاش کنند .

    پارسال ۳۱ شهرستان در کشور به عنوان مناطق محروم و کم برخوردار معرفی شدند که در خوزستان، اندیکا به عنوان منطقه محروم تعیین شد.

    اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *