×
آخرین اخبار

لحظه به لحظه با انفجار بیروت|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ پدیدار شدن رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست

  • کد نوشته: 33174
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۶
  • 449 بازدید
  • آمار تلفات انفجار بسیار شدید پایتخت لبنان در شامگاه سه شنبه ۱۴ مرداد (۴ آگوست ۲۰۲۰) بر اساس تازه‌ترین خبرها ۱۳۵ کشته و بیش از ۵ هزار مجروح رسیده و دهها مفقود و ۳۰۰ هزار بی‌ خانمان شدند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم٬ سه شنبه ۱۴ مرداد، انفجاری مهیب بیروت و مناطق اطراف آن […]

    لحظه به لحظه با انفجار بیروت|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ پدیدار شدن رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست

    آمار تلفات انفجار بسیار شدید پایتخت لبنان در شامگاه سه شنبه ۱۴ مرداد (۴ آگوست ۲۰۲۰) بر اساس تازه‌ترین خبرها ۱۳۵ کشته و بیش از ۵ هزار مجروح رسیده و دهها مفقود و ۳۰۰ هزار بی‌ خانمان شدند.
    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم٬ سه شنبه ۱۴ مرداد، انفجاری مهیب بیروت و مناطق اطراف آن را به لرزه درآورد.(لینک)

    لحظاتی بعد رسانه‌ها گزارش دادند که این انفجار ناشی از یک آتش‌سوزی در انبار شماره ۱۲ بندر بیروت که حاوی مواد منفجره بوده صورت گرفته است.

    اردوکشی جریان غرب‌گرا در لبنان در سوءاستفاده از حوادث بیروت

    جریان غربگرای موسوم به ۱۴ مارس با سوء استفاده از حوادث دردناک بیروت و بدون در نظر گرفتن مصیبت و آلام مردم این کشور سعی در بهره‌برداری سیاسی از این حوادث دارد.

    روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی به صف‌بندی جریان ۱۴ مارس در این کشور برای سوء استفاده از انفجار بندر بیروت اشاره و تاکید کرد که اتفاقاتی که در کشور رخ داد، هشدار برای ورود به مرحله جدید از کشمکش‌ها شبیه به تحولاتی بود که در پی ترور رفیق حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان روی داد.(لینک)

    فاجعه انفجار بیروت| تاکید حزب‌الله بر اتحاد ملی در لبنان/ هشدار درباره سوءاستفاده‌های دشمن صهیونیستی

    محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان(فراکسیون حزب الله) ضمن ابراز تاسف از وقوع انفجار بزرگ بیروت بر لزوم اتحاد و همکاری همه‌جانبه برای مقابله با پیامدهای این فاجعه تاکید کرد.(لینک)

    ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت

    نخستین محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای خدمات‌رسانی به مجروحان انفجار بندر بیروت، وارد پایتخت لبنان شد. (لینک)

    رهبر انقلاب: با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی در پی فاجعه‌ی انفجار دردناک بندر بیروت، با مردم لبنان ابراز همدردی کردند. (لینک)

    لبنان|از بیانیه علما و نشست اضطراری کاخ بعبدا تا اعلام همبستگی انصارالله با ملت و مقاومت

    اعلام همبستگی انصارالله با ملت، دولت و مقاومت لبنان، جلسه اضطراری در کاخ بعبدا به ریاست میشل عون و بیانیه علمای لبنان از جمله خبرهای مربوط به فاجعه انفجار بسیار شدید در بیروت است.(لینک)

    وقتی گوگل می‌خواهد تسلیت مردم ایران به لبنانی‌ها را «تبریک» جلوه دهد+توئیت ظریف

    سرویس ترجمه گوگل (google translate) در حالی تعمداً عبارت «تسلیت به لبنان» را از فارسی به انگیسی یا عربی، به اشتباه «لبنان تبریک» ترجمه می‌کند که اگر ترجمه عبارت فارسی «آمریکا تسلیت» یا «اسرائیل تسلیت» خواسته شود، ترجمه درست ارائه می‌شود. (لینک)

    سوء استفاده رژیم صهیونیستی از شرایط لبنان؛ ۲۲ بار نقض حریم هوایی طی ۲۴ ساعت

    ارتش لبنان در بیانیه‌ای گزارش داد که پهپادهای رژیم صهیونیستی، ۲۲ بار حریم هوایی این کشور را در مناطق مختلف نقض کرده‌اند. (لینک)

    وزیر دفاع آمریکا: هنوز در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره انفجار بیروت هستیم

    وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره انفجار روز گذشته در بندر بیروت است اما اکثر مقامات آمریکایی بر این باورند که این حادثه، تصادفی بوده است. (لینک)

    تعویق دادگاه نمایشی ترور حریری در پی انفجار بیروت

    پس از وقوع انفجار مهیب در لبنان و برجای ماندن هزاران کشته و مجروح، مسئولان دادگاه نمایشی پرونده ترور رفیق حریری از تعویق جلسات آن خبر دادند. (لینک)

    واکنش حکیم به انفجار فاجعه‌بار بیروت؛ «جامعه جهانی به یاری لبنان بشتابد»

    رهبر جریان حکمت ملی عراق جان باختن شمار زیادی از شهروندان لبنانی را به ملت و دولت لبنان تسلیت گفت و خواستار کمک جهانیان به این کشور شد.(لینک)

    جدیدترین آمار جانباختگان

    حمد حسن وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که بر اساس آخرین آمارها تعداد کشته‌های انفجار بیروت به ۱۳۵تن رسیده است و ده‌ها تن نیز همچنان زیر آوار هستند.

    بر اساس گزارش وزارت بهداشت لبنان حدود ۵۰۰۰ هزار نفر هم در این انفجار زخمی شده‌اند.

    وزیر بهداشت لبنان همچنین افزود: ما به ارتش و موسسات آن اعتماد داریم و تلاش می‌کنیم تا ساز و کارهای مدیریت بیمارستان‌های میدانی از سوی وزارت بهداشت را پیدا کنیم.(لینک)

    تصمیم هیئت وزیران لبنان : بازداشت تمام مسئولان بندر بیروت تا پایان تحقیقات

    هیئت وزیران لبنان امروز مصوب کرده است که تمامی مسئولان بندر بیروت تا زمان مشخص شدن مسئولیت انفجار بیروت در بازداشت خانگی باشند. (لینک)

    آیا قدرت انفجار بیروت به اندازه انفجار هیروشیما بود؟

    یک رسانه آمریکایی طی مقاله‌ای با اشاره به چند مورد از انفجارهایی که در هنگام وقوع آنها ابر قارچی تشکیل شده اما خبری از انفجار هسته‌ای نبوده، فرضیه هسته‌ای بودن انفجار روز گذشته در بندر بیروت را رد کرده است. (لینک)

    وزیر کشور لبنان: سیاسیون برای نجات کشور اختلافات را کنار بگذارند

    محمد فهمی وزیر کشور لبنان طی اظهاراتی درباره انفجار بیروت گفت ما به خاطر لبنان خواهیم جنگید و مسئولان این امر محاسبه خواهد شد. وی گفت از تمامی احزاب و سیاسیون میخواهیم که متحد شوند و برای نجات کشور اختلاف ها را فراموش کنند. وزیر کشور لبنان تاکید کرد که قانون اجرا خواهد شد و بازداشت خانگی شامل ممانعت از مسافرت تمامی کسانی است که ارتباطی با این موضوع داشته اند.(لینک)

    لبنان|حمله طرفداران المستقبل به معترضان/ اظهارات منفعت‌طلبانه حریری درباره انفجار بیروت+ عکس

    رئیس جریان المستقبل و نخست وزیر سابق لبنان با بازدید از محل وقوع انفجار بسیار شدید در بیروت اعلام کرد بسیاری از کشورها برای روشن شدن آنچه رخ داد، به ما کمک خواهند کرد.(لینک)

    پیام تسلیت سرلشکر سلامی به سید حسن نصرالله، دولت و ملت لبنان

    فرمانده‌کل سپاه در پی وقوع انفجار شدید در بندر بیروت که منجر به جان‌باختن و مجروحیت جمع کثیری ازمردم لبنان شد، پیام تسلیتی خطاب به سید حسن نصرالله صادر کرد. (لینک)

    مصاحبه| تحلیلگر لبنانی: انفجار بیروت بخشی از یک رخداد مهم و سرنوشت ساز در صحنه سیاسی لبنان است

    یک نویسنده و سیاستمدار لبنانی با اشاره به انفجار مهیب بیروت گفت: انفجار روز سه شنبه می‌تواند بخشی از یک رخداد مهم و سرنوشت ساز در صحنه سیاسی لبنان باشد و از نظر حجم فاجعه انسانی در کشور نیز یک رخداد خاص است.(لینک)

    گفت‌وگو|زارعی: انفجار بیروت دارای پیامدهای سیاسی است

    کارشناس برجسته تحولات غرب آسیا با بیان اینکه انفجار بیروت در منطقه ای رخ داد که موقعیت اقصادی لبنان به شمار می‌رود، معتقد است این منطقه اصلا مکانی برای فعالیت‌های نظامی یا شبه نظامی نبوده است.(لینک)

    تاکید میشل عون بر ادامه تحقیقات درباره انفجار بیروت

    میشل عون رئیس‌جمهور لبنان گفت: بر ادامه تحقیقات و پرده برداشتن از ابهامات حادثه در اسرع وقت، مصر هستیم. مسئولان انفجار را به شدیدترین شکل ممکن مجازات خواهیم کرد.

    وی افزود: از کشورها می‌خواهیم در درمان مجروحان و برطرف کردن خسارت‌های وارد شده به بندر بیروت پایتخت هر چه سریع‌تر به ما کمک کنند. (لینک)

    نخست وزیر لبنان: آنچه در لبنان رخ داد ضربه بزرگی بود

    حسان دیاب نخست‌وزیر لبنان امروز گفت : آنچه در لبنان رخ داد ضربه بزرگی بود. کارگاه‌ها در تمامی سطوح آغاز به کار کرده‌اند.

    وی افزود: نتایج تحقیقات باید سریع و در اولویت باشد. جستجوی مفقودشدگان، امدادرسانی به مجروحان و کمک‌های لازم برای ترمیم ساختمان‌ها نیز با شدت بیشتری پیگری شود.(لینک)

    رئیس جمهور فرانسه فردا به لبنان سفر خواهد کرد

    امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات لبنان به بیروت می‌رود.

    ارسال بیمارستان صحرایی و کمک‌هایی دارویی ایران برای مردم لبنان

    محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از گفتگوی تلفنی با همتای لبنانی در توئیتی نوشت ” در تماس با آقای شربل وهبه وزیر امور خارجه لبنان، همبستگی قاطع و راسخ ایران با لبنان را تکرار کردم. ایران در حال ارسال بیمارستان صحرایی و دارو برای کمک به امدادرسانی در برابر این فاجعه است. ایران در کنار لبنان می‌ایستد.”

    اولین هواپیمای ایرانی حامل کمک، امروز وارد بیروت می‌شود

    سفارت ایران در بیروت ضمن اعلام حمایت کامل از لبنان، اعلام کرد اولین هواپیمای ایرانی شامل کمک‌های لازم و تیم‌های پزشکی روز چهارشنبه وارد بیروت می‌شود.

    نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی حادثه بیروت

    منابع خبری اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی انفجار بیروت تشکیل جلسه می‌دهد.(لینک)

    لبنان| نیاز فوری به کمک‌های پزشکی/ ۴ بیمارستان قابل استفاده نیستند

    در پی افزایش شمار مجروحان انفجار مهیب بیروت٬ نیازهای فوری به تجهیزات پزشکی در همه بیمارستان‌های این کشور احساس می‌شود.(لینک)

    وزیر بهداشت لبنان گفت که تعداد مفقودان انفجار بیروت از کشته شدگان فراتر رفته و چهار بیمارستان کاملاً آسیب دیده‌اند. (لینک)

    وزیر اشتغال و حمل و نقل لبنان نیز با اشاره به اینکه در انفجار بندر بیروت، خسارت بسیاری به این کشور وارد شد، تأکید کرد که از بندر طرابلس برای جابجایی کالا استفاده خواهد شد.

    وقتی مصیبت لبنانی‌ها عرصه تسویه‌حساب مغرضانه عربستان می‌شود

    عربستان سعودی در شرایطی که لبنان بیش از هر زمانی در تاریخ خود نیاز به همدردی کشورهای برادر و همسایه دارد٬ از مصیبت این کشور برای اهداف مغرضانه خود ضد مقاومت سوءاستفاده می‌کند.(لینک)

    لبنان| بازدید میشل عون از مناطق آسیب‌دیده انفجار بیروت

    میشل عون رئیس جمهوری لبنان اقدام به بازدید از مناطق آسیب‌دیده ناشی از انفجار مهیب بیروت کرد.(لینک)

    خسارت ۵ میلیارد دلاری لبنان از انفجار بیروت / تحقیقات درباره انفجار آغاز شد

    کارشناسان و مسئولان سیاسی لبنان خسارت وارد آمده به این کشور در نتیجه انفجار عظیم دیشب را بالغ بر ۵ میلیارد دلار ارزیابی می کنند، این در حالی است که هنوز اجساد برخی از قربانیان انفجار در دریا پخش است.(لینک)

    استاندار بیروت: بازگشت هزاران نفر به منازل خود تا ۲ یا ۳ ماه آینده ممکن نیست

    استاندار بیروت گفت: نگهداری این حجم مواد قابل انفجار در یک انبار در بندر بیروت مانند «بمب اتمی» است.این اقدام با تصمیم دستگاه قضایی انجام شده و نیمی از کشور به خاطر آن قربانی شده است.

    وی همچنین بیروت اعلام کرد که بعد از انفجار روز سه شنبه در این شهر ۳۰۰ هزار شخص آواره شده‌اند.

    جرج کتانه دبیرکل صلیب سرخ لبنان گفت : ۷۵ دستگاه آمبولانس برای تخلیه مجروحان وارد عمل شدند.

    وی از زخمی شدن ۱۱ نفر از نیروهای یونیفل(نیروهای بین‌المللی مستقر در جنوب لبنان) در این انفجار خبر داد.(لینک)

    بازتاب انفجار مهیب بیروت در رسانه‌های لبنانی

    رسانه‌های لبنانی با جهت‌گیری‌های مختلف٬ انفجار مهیب شب گذشته در بندر بیروت را بازتاب دادند.(لینک)

    آخرین تحلیل‌ها از انفجار بیروت| الاخبار: بهره‌برداری سیاسی عربستان و آمریکا از مصیبت لبنانی‌ها

    روزنامه لبنانی الاخبار انفجار مهیب شب گذشته در بندر بیروت را شبیه به یک جنگ هسته‌ای دانسته بر لزوم پیگرد عاملان اصلی این اتفاق تأکید کرد.(لینک)

    راه‌اندازی کمپین اهدای خون به حادثه‌دیدگان انفجار بیروت توسط حزب‌الله

    در پی زخمی‌شدن هزاران نفر از مردم لبنان در انفجار مهیب شب گذشته در بیروت٬ حزب‌الله یک کمپین برای اهدای خون به حادثه‌دیدگان راه‌اندازی کرد.(لینک)

    پاسخ کوبنده شهروند لبنانی به خبرنگار شبکه فتنه‌گر سعودی+فیلم

    یک شهروند لبنانی در پاسخ به سئوال شبکه فتنه‌گر سعودی الحدث درباره انفجار مهیب بیروت گفت: ما فلسطینی و لبنانی و شیعه و سنی، با هم یکی هستیم. مرگ بر آل سعود‎.(لینک)

    پیام روحانی به «میشل عون» در پی انفجار بیروت

    رئیس‌جمهور در پیامی با ابراز تسلیت و تأثر از حادثه ناگوار انفجار مهیب در بندر شهر بیروت اظهار داشت: ایران آماده ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی و مداوای مجروحان و سایر مساعدت‌های درمانی لازم است.(لینک)

    تماس تلفنی ظریف با همتای لبنانی: آماده ارائه کمک به لبنان هستیم

    وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی تلفنی با همتای لبنانی خود، آمادگی ایران برای ارائه کمک در قالب نیازهای ضروری و زیرساختی و همچنین نیازهای فوری خصوصاً در حوزه انساندوستانه به این کشور را به اطلاع وزیر امور خارجه لبنان رساند.(لینک)

    علت انفجار مهیب بیروت

    طبق اطلاعات اداره گمرک لبنان٬ عامل این آتش سوزی ماده نیترات آمونیوم بوده است و «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان در واکنش به این حادثه اعلام کرد که ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم منفجر شده است.

    وی همچنین از همه کشورهای دوست و برادر لبنان خواست تا در این فاجعه بزرگ حامی لبنانی ها باشند.

    تخریب نیمی از بیروت و آسیب جزئی به کاخ بعبدا

    قاضی مروان عبود٬ استاندار بیروت اعلام کرد که نیمی از شهر و مراکز اداری این استان ویران شده است.

    همچنین به گزارش رسانه‌های لبنانی کاخ ریاست‌جمهوری این کشور نیز دچار آسیب شد.

    دبیرکل حزب کتائب لبنان در حادثه بیروت جان باخت

    رسانه های لبنان گزارش دادند که «نزار نجاریان» دبیر کل حزب کتائب لبنان در این انفجار بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

    ۳ روز تعطیلی و عزای عمومی در لبنان

    شورای عالی دفاع لبنان بامداد چهارشنبه و در پی انفجار مهیب بیروت تشکیل جلسه داد و در جلسه‌ای که برگزار شد تصمیمات گرفته شد که سه روز تعطیلی و عزای عمومی در این کشور اعلام شود و نیروهای نظامی مسئولیت امنیت بیروت را برعهده خواهند گرفت.

    همچنین مقرر شد که کمیته تحقیق درباره فاجعه بندر بیروت تشکیل شود و گزارش خود را طی ۵ روز آماده کند و حالت فوق‌العاده تا دو هفته در بیروت ادامه یابد.

    کشته یا زخمی شدن کارکنان سفارتخانه‌‌ها و نیروهای یونیفل

    شماری از کارکنان سفارت آلمان در بیروت در انفجار‌های دیروز سه شنبه در مجروح شدند.

    هلند نیز اعلام کرد که پنج کارمند سفارت هلند در بیروت در انفجار‌های این شهر مجروح شده‌اند.

    سفارت مصر در بیروت گزارش داد یک کارمند این سفارتخانه عربی در حادثه انفجار بیروت کشته شده و همچنین یک نفر دیگر نیز ناپدید شده است.

    سازمان ملل نیز از مجروح شدن تعدادی از نیرو‌های حافظ صلح در بیروت خبر داده است.

    گفته می شود یکی از شهروندان مغرب نیز در انفجار مهیب روز سه‌شنبه زخمی شده است.

    اعلام همبستگی کشورهای جهان با دولت و ملت لبنان

    «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق نیز از تصمیم دولت این کشور برای ارسال هواپیما حامل کمک‌های پزشکی به لبنان خبر داد.(لینک)

    نماینده حماس نیز از آوارگان فلسطینی در لبنان خواست تا برای اهدای خون به برادران لبنانی خود اقدام کنند.(لینک)

    وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه از اعزام فوری ۵ فروند هواپیما به همراه یک بیمارستان سیار، گروهی از پزشکان، یک تیم نجات و امداد و یک گروه متخصص به همراه آزمایشگاه برای شناسایی ویروس کرونا، به بیروت خبر داد.(لینک)

    محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان همچنین در همبستگی با ملت لبنان یک روز عزای عمومی اعلام کرد و دستور داد تا پرچم فلسطین به این مناسبت نیمه افراشته شود. (لینک)

    آغاز سوءاستفاده‌های سیاسی آمریکا و عربستان

    عربستان سعودی و آمریکا بلافاصله بعد از وقوع این حادثه از خلال رسانه‌های خود در تلاش برای فرافکنی و متهم کردن مقاومت در این حادثه هستند.

    موضوع قابل توجه در این رخداد تلخ موضع گیری حیرت آور شبکه تلویزیونی العربیه وابسته به عربستان سعودی است که با انتشار اخبار کذب در خصوص این حادثه اعلام کرد که انفجار انبارهای مهمات حزب الله عامل بروز این رخداد بوده است.

    سی‌ان‌ان: مقامات پنتاگون انفجار بیروت را «حمله» نمی‌دانند

    در حالی که ترامپ انفجار بندر بیروت را «حمله» توصیف کرد اما رسانه‌های آمریکایی به‌نقل از مقامات وزارت دفاع این کشور گزارش دادند تاکنون شواهدی برای اثبات اظهارات رئیس‌جمهور وجود ندارد.(لینک)

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *