×
آخرین اخبار

فرهنگ بهره وری در ذهن برخی مدیران رسوخ نکرده است

  • کد نوشته: 26565
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۲
  • 366 بازدید
  • رئیس سازمان ملی بهره وری از همکاری نکردن برخی دستگاه‌های اجرایی با این سازمان برای ارتقای بهره وری انتقاد کرد و گفت: آماده کمک کارشناسی به دستگاه‌ها برای رفع موانع ارتقای بهره وری هستیم.
    فرهنگ بهره وری در ذهن برخی مدیران رسوخ نکرده است

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از صدا و سیما، فاطمه پهلوانی در نشست استقرار نظام بهره وری در راه آهن که در آستانه اول خرداد روز ملی بهره وری با حضور مدیرعامل و معاونان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: بر اساس قانون، ۳۴ دستگاه اصلی کشوری مخاطب فعالیت‌های سازمان ملی بهره وری هستند، اما برخی دستگاه‌ها همکاری مناسبی برای ارتقای بهره وری در نظام اداری خود با این سازمان ندارند و این نشان می‌دهد که موضوع لزوم ارتقای بهره وری در ذهن و باور مدیران سطح بالای اجرایی آن دستگاه‌ها جایگاهی ندارد.

    رئیس سازمان ملی بهره وری از همکاری نکردن برخی دستگاه‌های اجرایی با این سازمان برای ارتقای بهره وری انتقاد کرد و گفت: آماده کمک کارشناسی به دستگاه‌ها برای رفع موانع ارتقای بهره وری هستیم.

    وی افزود: دستگاه‌هایی در موضوع بهره وری موفق عمل می‌کنند که مفاهیم آن در باور و ذهن مدیران و تصمیم سازان آن رسوخ کرده باشد و چنین مدیرانی هستند که می‌توانند موضوع مهم بهره وری را به بدنه کارکنان و ساختار خود رسوخ دهند.

    پهلوانی با ابراز آمادگی کارشناسان و مدیران سازمان ملی بهره وری برای ارتقای بهره وری دستگاه‌های مختلف کشور تصریح کرد: ارتقای فرهنگ بهره وری نیازمند عزم عمومی و برنامه ریزی همه جانبه دستگاه‌های فرهنگی و اقتصادی کشور است.

    وی افزود: بهره وری موضوعی است که با فرهنگ و باورهای مردم جامعه ما عجین است و در دهه‌های گذشته نیز شاهد بودیم که مردم ما در موضوعاتی مثل تغذیه و سایر شئون زندگی اهمیت زیادی برای آن قائل بودند.

    رئیس سازمان ملی بهره وری کشور گفت: ایران از سال ۱۳۴۴ عضو فعال سازمان آسیایی بهره وری است و با اینکه عضو فعال این سازمان نیز هستیم، اما متأسفانه بخاطر رسوخ نکردن فرهنگ بهره وری در ذهن برخی مدیران و تصمیم سازان، عملکرد درخور جایگاه کشورمان در این زمینه نداشته ایم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.