×
آخرین اخبار

فرمانده نیروی فضایی آمریکا ماهواره نور را «دوربینی معلق» خواند!

  • کد نوشته: 23568
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۸
  • 347 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «جِی ریموند» روز شنبه در یک پیام توئیتری مدعی شد که «ماهواره اخیراً پرتاب شده ایران با نام «نور -۱» یک «دوربین معلق در فضا» است که «بعید است» هرگونه داده اطلاعاتی قابل استفاده را فراهم کند. پیام توئیتری این مقام نظامی آمریکا در واقع واکنشی است […]

    فرمانده نیروی فضایی آمریکا ماهواره نور را «دوربینی معلق» خواند!
    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «جِی ریموند» روز شنبه در یک پیام توئیتری مدعی شد که «ماهواره اخیراً پرتاب شده ایران با نام «نور -۱» یک «دوربین معلق در فضا» است که «بعید است» هرگونه داده اطلاعاتی قابل استفاده را فراهم کند.

    پیام توئیتری این مقام نظامی آمریکا در واقع واکنشی است به پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران به فضا که چهارشنبه گذشته (سوم اردیبهشت ۹۹) توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت انجام شد.

    در عین حال، این توئیت جی ریموند استهزا کاربران فضای مجازی را به همراه داشت که این مقام آمریکایی را با هشتگ spaceishard# به باد تمسخر گرفتند.

    برخی کاربران این اظهارنظر ریموند را نشانه ای از تلاش مقامات آمریکا برای «انکار» این واقعیت دانستند که کشورهای غیرغربی نیز قادر به کسب دستاوردهایی در برنامه های فضایی خود هستند. علاوه بر او، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز با نهایت درماندگی کوشید تا پرتاب این ماهواره ایران را کم اهمیت جلوه دهد.

    گفتنی است که ایران چهارشنبه گذشته نخستین ماهواره نظامی خود را موسوم به «نور -۱» پرتاب کرد. این ماهواره به طور موفقیت آمیز در مداری با فاصله ۴۲۵ کیلومتر بالاتر از سطح زمین قرار گرفت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.