×
آخرین اخبار

عملیات اجرایی ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور آغاز شد

  • کد نوشته: 20360
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۴
  • 485 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در آیین آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی خرم‌آباد بیان کرد: در راستای اجرای طرح مسکن ملی، تهیه ۴۰۰ هزار واحد برای دهک‌های چهار تا هفت آغاز شد و برای دهک‌های اول تا سوم برنامه‌ای به‌زودی اعلام می‌شود. وی اظهار داشت: برای گروه‌های […]

    عملیات اجرایی ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور آغاز شد

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در آیین آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی خرم‌آباد بیان کرد: در راستای اجرای طرح مسکن ملی، تهیه ۴۰۰ هزار واحد برای دهک‌های چهار تا هفت آغاز شد و برای دهک‌های اول تا سوم برنامه‌ای به‌زودی اعلام می‌شود.

    وی اظهار داشت: برای گروه‌های شغلی معلمان، نیروهای مسلح، کارگران و بازنشستگان تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت‌خانه‌های مربوطه برای ایجاد شرایط بهتر منعقد شده است.

    وی ادامه داد: در مرحله نخست برای دهک‌های چهار تا هفت ۲۴۰ هزار نفر و ۲۰ هزار نفر نیز در بافت‌های فرسوده ثبت‌نام کردند و حدود ۵۸ درصد در سطح کشور واجدالشرایط شناخته که برای پایش‌های اولیه به ادارات کل معرفی شدند.

    محمودزاده عنوان کرد: این افراد با مراجعه حضوری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ارائه مدارک لازم و تایید نهایی به بانک‌ها معرفی می‌شوند.وی گفت: در صورتی‌که افرادی به عدم تایید صلاحیت معترض باشند از اول تا ۱۰ اسفند ماه می‌توانند به سامانه مراجعه نمایند چرا که اعتراض‌ها بررسی دقیق خواهند شد.

    وی افزود: در لرستان بر اساس طرح جامع مسکن حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد نیاز است چهار هزار و ۸۰۰ واحد در سه شهر بزرگ و سه هزار واحد در شهرهای کوچک، سه هزار واحد در بافت‌های فرسوده که از این مجموع در مرحله اول حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد ثبت‌نام شده است.

    محمودزاده اظهار داشت: در مراحل بعد ثبت‌نام برای مابقی متقاضیان صورت خواهد گرفت، حدود ۶۱ درصد از ثبت‌نام‌های متقاضیان واجد الشرایط بودند و لرستان یکی از استان‌هایی بود که خیلی زود ظرفیت ثبت‌نام را پرکرد که این نشان از نیاز به تامین مسکن در این استان است.

    یک‌هزار و ۶۸۴ نفر در استان متقاضی دریافت تسهیلات مسکن ملی بودند که یک‌هزار و ۳۰۴ نفر در سه شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر حائز شرایط بوده و نام‌نویسی تکمیلی آنها از ۱۶ بهمن آغاز شده است.

    جمعیت هر یک از شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود بالای ۱۰۰ هزار نفر می‌باشد و مابقی شهرهای استان زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند که طرح اقدام ملی مسکن در تمامی آنها به‌جز کوهدشت به دلیل مشکل عدم تامین زمین اجرا می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.